بازدید 2849

تعطیلی یک ماهه زمستانی مدارس؛ وقفه‌ای در آموزش و دغدغه‌ای برای والدین

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تعطیلی یک ماهه زمستانی مدارس نه تنها وقفه‌ای در آموزش و دغدغه‌ای برای والدین شاغل ایجاد می‌کند بلکه ممکن است دانش‌آموزان به سمت رفتارهای پرخطر نیز بکشاند.
کد خبر: ۷۶۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 10 January 2018

 

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیشنهاد تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان، گفت: سال گذشته تعطیلی یک ماهه مدارس یکی از بندهای لایحه هوای پاک بود که در مجلس رأی نیاورد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعطیلی مدارس در کلانشهرها به علت آلودگی هوا و در شهرهای سردسیر به علت برودت هوا، روند آموزشی دانش‌آموزان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی بیان کرد: در مقطع ابتدایی به ویژه پایه اول دانش‌آموزان ابتدای راه هستند و وقفه آموزشی بر روند یادگیری آنها اثر نامطلوبی دارد از سوی دیگر در مقطع متوسطه نیز در صورتی که برای این تعطیلی یک ماهه برنامه‌ای پیش‌بینی نشود ممکن است دانش‌آموزان به سمت رفتارهای پرخطر کشیده شوند چرا که این یک ماه در فصل زمستان، زمان مناسبی برای سفر و یا تفریح نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه والدین شاغل در صورت تعطیلی مدارس، اظهار کرد: والدین در منزل نیستند و مراقبت از فرزندانشان در این یک ماه دغدغه و زحمت برای آنها ایجاد می‌کند؛ وزارت آموزش و پرورش باید برای حل این مسائل تدابیری بیاندیشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ارائه این طرح باید همه جنبه‌ها را به دقت بررسی کند، تاکید کرد: برگزاری امتحانات هماهنگ و کشوری در صورت تغییر زمان آغاز مدارس با مشکل مواجه می‌شود؛ آموزش و پرورش باید مشخص کند در صورتی که شروع مدارس در برخی شهرها تغییر کند امتحانات هماهنگ خرداد ماه این شهرها و شهرهای دیگر که مدارس در مهر آغاز شده است چگونه برگزار می‌شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: آموزش و پرورش باید با توجه به شرایط اقلیمی کشور که برخی از شهرها در مناطق سردسیر و برخی دیگر در گرمسیرند برای بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات خرداد ماه برنامه‌ریزی دقیق و بررسی موشکافانه انجام دهد.

اولادقباد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به موضوع توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی و جلوگیری از ایجاد شکاف زمانی اشاره شده است،گفت: در سه ماه تابستان مدارس می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی دایر کنند تا دانش‌آموزان از محیط آموزشی دور نشوند از طرفی این سه ماه فرصت مناسبی برای آموزش مهارت‌های زندگی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: در صورت ارائه این طرح از سوی آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعضا باید به دقت آن را بررسی کنند و موارد مطرح شده را واکاوی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر