بازدید 2575

درخواست نمایندگان برای بازدید از زندان اوین

مسئول کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده از برگزاری نشست این کمیته با نمایندگان دانشجویان خبر داد و گفت: اولویت اصلی کمیته آزادی دختران بازداشتی است.
کد خبر: ۷۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 10 January 2018

 

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از برگزاری نشست کمیته "رسیدگی به وضعیت دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر" با برخی دانشجویان پیگیر آزادی این افراد خبر داد و گفت: آمارهای ارائه شده از شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان در خصوص آمار دقیق دانشجویان بازداشتی در جریان اعتراضات اخیر آمار دقیقی ارائه داد.

هیچ‌ فردی در بازداشت نیروی انتظامی نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی اعلام می‌کند که هیچ بازداشتی در بازداشتگاه‌هایش نیست و تمامی افراد بازداشت شده برای تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها به قوه قضاییه تحویل شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه پیگیری‌های کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده از نهادهای مختلف امنیتی برای آزادی دانشجویان بازداشت‌شده ادامه دارد، اظهار کرد: اولویت کمیته، آزادی دخترانی است که بازداشت شده‌اند؛ علاوه بر این با توجه به اینکه در فصل امتحانات دانشگاه‌ها قرار داریم تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکلیف دانشجویان بازداشتی مشخص شود.

سعیدی اضافه کرد: یکی دیگر از روش‌های پیگیری‌ آزادی بازداشت‌شدگان اخیر، مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس است که طی پیگیری‌ از نهادهای امنیتی و مراجعاتی که در تهران داشته‌ام، آمار بازداشتی دختران دانشجو 17 نفر تخمین زده می‌شود.

درخواست نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان اوین

نایب رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس از درخواست برخی از نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان اوین خبر داد و افزود: با توجه به ناآرامی‌های اخیر و موج بازداشتی‌ها و همچنین حواشی ایجاد شده پیرامون آن، این تقاضا از سوی نمایندگان مجلس تدوین و به قوه قضاییه ارائه شده است که امیدواریم هرچه‌ سریع‎تر نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه البته هر روز اخبار خوبی از آزادی بازداشتی‌ها به گوش می‌رسد، اظهار کرد: امیدواریم دستگاهای امنیتی در آزادی بازداشت شدگان به ویژه دانشجویان سریع‌تر اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر