بازدید 5206

آموزش دانش‌آموزان تئوری محور نباشد

اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اعضای با مسئولان شهرستان بندر لنگه تاکید کردند که آموزش دانش‌آموزان نباید تئوری محور بوده و در این زمینه باید از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استفاده شود.
کد خبر: ۷۶۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 10 January 2018

در حاشیه سفر امروز (۱۹ دی‌ماه) تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به شهرستان بندر لنگه جلسه‌ای با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

محمد بیرانوندی در این جلسه، اظهار داشت: از چهار مدرسه این شهرستان بازدید کردم که از نظر جنسیت و پایه تحصیلی تفاوت‌هایی داشتند، مدارس بازدید شده شرایط خوبی داشتند که امیدوارم تمامی مدارس از چنین شرایطی برخوردار شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست تشویق مدیران سه مورد از مدارس بازدید شده را دارم، گفت: مدرسه فنی‌و‌حرفه‌ای که از آن بازدید داشتم از شرایط مساعدی برخوردار نبود که امیدواریم با حمایت‌های مدیران شرایط این مدرسه نیز بهبود یابد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنم تا رشته‌های تدریس شده در این هنرستان متناسب با مزیت‌های منطقه هدایت شوند، ادامه داد: دانش‌آموزان این مدارس درخواست داشتند تا رشته‌های تدریس شده به سمت مباحث دریا سوق داده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال‌ها است که می‌خواهیم آموزش دانش‌آموزان متکی بر تئوری نباشد که باید با استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای باید به این سمت حرکت کنیم.

 

سلیمی: عدم اقامت اعضای هیات علمی در منطقه نقطه ضعف است

علیرضا سلیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از ایرادات دانشگاه‌ها عدم اقامت همین تعداد کم اعضای هیات علمی در منطقه است که بر کیفیت کار آنها تاثیر دارد، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی نیز اندک بود که امیدواریم در جلسه روز آینده به این مسائل پرداخته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش‌های کشاورزی و شیلات رشته‌ای وجود نداشت، ادامه داد: عدم تعیین تکلیف کادر دانشگاه انگیزه را به‌ شدت کاهش می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیکاری در این شهرستان بسیار زیاد است و باید برای تناسب رشته‌های دانشگاهی با شرایط محیطی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

قاسم احمدی لاشکی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه فضای فیزیکی برای جذب دانشجو در این شهرستان کم نیست، گفت: یکی از مشکلات کشور این است که دانشگاه‌ها تنها درخواست جذب رشته را دارند اما برنامه‌ای برای آینده دانشجویان ندارند، این نیاز وجود دارد تا وزارت علوم در این زمینه شاخص داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاه آزاد سیاسی شدن در انتهای دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید چکیده مطالبات مدیران دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان به ما داده شود تا در جلسه روز آینده پیگیری کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر