بازدید 3355

قیمت جهانی طلا اندکی کاهش یافت

قیمت طلا صبح روز چهارشنبه به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و تداوم صعود شاخص سهام که افت تقاضای این فلز گرانبها را در پی داشت، اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۷۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 10 January 2018

قیمت طلا صبح روز چهارشنبه به دلیل افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و تداوم صعود شاخص سهام که افت تقاضای این فلز گرانبها را در پی داشت، اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز انگلیس، قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 07:08 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد نسبت به آخرین قیمت دیروز (سه شنبه) کاهش یافت و به یک هزار و 310 دلار و 16 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا دیروز در این بازار با 0.6 درصد کاهش، بیشترین افت یک روزه را در یک ماه گذشته ثبت کرد.

در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به قیمت یک هزار و 310دلار و 80 سنت معامله شد.

بازده اوراق خزانه آمریکا دیروز به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته رسید.

شاخص های اصلی وال استریت دیروز به بالاترین سطح در 6 روز گذشته رسیدند.

«ادوارد مایر» تحلیلگر ارشد شرکت خدمات مالی «اف. سی. استون» آمریکا به رویترز گفت: افزایش ناگهانی بازده اوراق خزانه آمریکا بر قیمت طلا تاثیر منفی دارد.

وی افزود: آخرین گزارش کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان می دهد فروش دلار توسط سرمایه گذاران به بالاترین سطح آن در چند سال گذشته رسیده و عرضه دلار بیش از حد افزایش یافته است، بنابراین احتمال می رود، این روند ادامه پیدا نکند و شاخص دلار بالا برود.

بالاتر رفتن نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها، طلا را برای خریدارانی که واحد پولیشان دلار نیست، گران تر می کند و در نتیجه تقاضای طلای آنها را کاهش می دهد. کاهش تقاضای طلا نیز کاهش قیمت آن را در پی دارد.

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر 6 ارز اصلی (یورو، ین، دلار کانادا، فرانک سوییس، کرون نروژ و پوند انگلیس) اندازه می گیرد، دیروز با رسیدن به 92.64 بالاترین اندازه در یک هفته اخیر را ثبت کرد و صبح امروز تقریبا در همان سطح باقی ماند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار