بازدید 1808

واشنگتن کتاب‌های درسی فلسطینی‌ها را کنکاش می‌کند

ناظر دولت آمریکا از تصمیم بررسی کتاب‌های درسی فلسطینی‌ها برای اطمینان از نبود مطالبی در یهود ستیزی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 10 January 2018

ناظر دولت آمریکا از تصمیم بررسی کتاب‌های درسی فلسطینی‌ها برای اطمینان از نبود مطالبی در یهود ستیزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از پایگاه عبری ان‌آرجی گزارش داد که لوئیس دودارون، ناظر دولت آمریکا اعلام کرده است که تصمیم دارد در مورد این مسئله بررسی‌هایی را به عمل آورد که آیا مواد درسی که در مدارس تشکیلات خودگردان و آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) در کرانه باختری و نوار غزه تدریس می‌شود در بردارنده محتواهای «یهودی ستیز» یا «محتواهای ترغیب کننده به اقدامات تروریستی» وجود دارد یا خیر؟

این پایگاه اسرائیلی گزارش داد که اظهارات ناظر دولت در پاسخ به جیمز ریش، سناتور آمریکایی و رئیس کمیته فرعی امور مبارزه با "تروریسم" در خاورمیانه و آسیا مطرح شد که وی درخواستی را در این خصوص به ناظر دولت ارائه داد.

این سناتور آمریکایی در پیام خود به ناظر دولت گفته بود که ایالات متحده مستقیما یا از طریق آژانس کار و امدادرسانی آوارگان میلیون‌ها دلار  به فلسطینی‌ها می‌دهد اما تشکیلات خودگردان گزارش‌های منتشر شده از سوی ناظر دولت طی سال‌های اخیر مبنی بر اینکه مواد آموزشی در بر دارنده محتواهای یهودی ستیز است و به "تروریسم" تشویق می‌کند نادیده گرفته است.

وی در ادامه نامه خود آورده است تشکیلات خودگردان از ۱۰ سال قبل تعهد داده بود که کتاب‌های درسی را مورد کنکاش قرار داده و آنچه که تحریک به "تروریسم" به شمار می‌آید از درس‌ها بردارد. در همین حال ناظر دولت آمریکا در پاسخ خود به این نامه اعلام کرد که این درخواست سناتور ریش را برآورده می‌کند.

لوئیس دودارون گفت که مدیر اداره امور خارجی و تجارت در دفتر خود را برای انجام کنکاش دقیق در خصوص این مسئله مامور کرده است.

شهرداری رژیم صهیونیستی در شهر قدس نیز ۵۰ کتابی را که در مدارس وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر اشغالی قدس تدریس می‌شود با ادعای ممانعت از تحریک‌ها به "تروریسم" مورد نظارت قرار داده بود.

اسرائیل سرودهای ملی یا دعوت‌ها به تحت کفالت قرار دادن خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی را به منزله تحریک به خشونت به حساب می‌آورد و در تلاش است تا بر تشکیلات خودگردان برای برداشتن این محتواها از کتاب‌های درسی اعمال فشار کند. این در حالیست که در بسیاری از ویدئوها نشان داده شده که دانش آموزان یهودی چگونگی کشتار فلسطینی‌ها و بیرون راندن آنها از اراضی‌شان و نفی حضور آنها در این سرزمین از ابتدا را یاد می‌گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار