بازدید 4573

استراو: درباره آزادی نازنین زاغری رایزنی کردم

کد خبر: ۷۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 10 January 2018

وزیر خارجه پیشین انگلیس مدعی شد در سفر اخیر خود به تهران درباره آزادی نازنین زاغری با مقامات ایران رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس در مصاحبه با «پرس اسوسیشن» مدعی شد که در جریان سفر اخیرش به ایران برای شرکت در دومین کنفرانس امنیتی تهران، پیرامون آزادی نازنین زاغری (محکوم امنیتی) رایزنی کرده است.

وزیر خارجه پیشین انگلیس مذاکرات در این خصوص را «بسیار دوستانه» توصیف کرد.

«جک استراو» در این باره مدعی شد: دلایل محکمی را درباره لزوم آزادی خانم زاغری راتکلیف و یک زندانی دیگر بر مبنای ملاحظات بشردوستانه طرح موضوع کردیم.

وی در ادامه ادعا کرد که مقامات ایرانی به وی گفته اند که در حال بررسی این گزینه هستند!

لازم به ذکر است، رسانه‌ های انگلیس پیشتر مدعی بودند که «نازنین زاغری» در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده بود!

این در حالیست که «نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.

در همین رابطه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه ۱۰ آبان ماه سال جاری و در جریان نشست کمیته امور خارجی پارلمان این کشور درباره این محکوم جرائم امنیتی در ایران گفته بود: زمانیکه «نازنین زاغری» بازداشت شد، وی در حال آموزش روزنامه نگاران در ایران بود.

اظهارات جانسون درباره وی موجب شد تا رسانه های این کشور آن را «اشتباهی جدی» توصیف کرده و خواستار تصحیح آن از سوی جانسون شوند.

وزیر خارجه انگلیس دوشنبه ۲۲ آبان ماه سال جاری سخنان پیشین خود درباره فعالیت «نازنین زاغری» حین بازداشت وی در ایران را پس گرفت و از این بابت مجبور به عذرخواهی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان