بازدید 2655

هدررفت سالانه غذای ۱۵ میلیون نفر در کشور

کد خبر: ۷۶۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 11 January 2018

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه به میزان غذای 15 میلیون نفر در کشور ضایعات غذا داریم. این میزان ضایعات غذایی در حالی است که همه فشار امنیت غذایی کشور بر دوش بخش کشاورزی قرار دارد.

به گزارش ایرنا اسکندر زند روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و کشاورزان برتر ملی خراسان رضوی در مشهد بدون اشاره به آمار تشریحی، بخش کشاورزی را ستون اصلی امنیت غذایی توصیف و بیان کرد: امنیت غذایی در سه بخش تولید، کاهش ضایعات و مدیرت مصرف صحیح قابل تعریف و برنامه ریزی است.

وی افزود: این در حالی است که با فشار بیش از حد به بخش کشاورزی و تولید هم اکنون این بخش تحت فشار نابجایی قرار دارد. کاهش ضایعات و تصحیح الگوی مصرف تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است. سال 1379 سرانه مصرف شکر 25 کیلوگرم بود و در سال 1394 این میزان به 30 کیلوگرم افزایش یافت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هم اینک شاهد فشار اقلیم شامل کمبود آب، وضعیت هوا و خاک نیز بر بخش کشاورزی هستیم. چند اقدام از جمله افزایش سرمایه بخش کشاورزی، روانسازی بازار، آسانسازی و رواج فناوری در بخش کشاورزی و دانش افزایی ضرورت دارد.

وی گفت: راه نجات کشاورزی کاهش ضایعات، افزایش دانش کشاورزان و افزایش فناوری است. در همین راستا اجرای یک میلیون هکتار طرح توسعه آبیاری نوین در سطح کشور و دیگر سرمایه گذاریهای موجود در بخش کشاورزی بی سابقه است. بخش کشاورزی نجات دهنده اقتصاد کشور است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


17 تولیدکننده و کشاورز خراسان رضوی در چارچوب سی و سومین دوره انتخاب کشاورزان نمونه کشور به عنوان نمونه ملی برگزیده شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان