بازدید 11661
مردم فقط نیاز به دیده شدن ندارند، مشکل هم دارند؛

آقای رئیس‌جمهور؛ از خواسته‌های مردم تحلیل نصفه نیمه ندهید!

یک بخشی از مطالبات مردم را می توان به ضعف جدی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و همچنین دادن وعده هایی که به آن عمل مرتبط دانست. مردم خواسته ها، مطالبات و پرسش های بی پاسخی دارند که نه تنها پاسخی به آنها داده نشده، بلکه هر روز به تعداد و دایره آن افزوده می شود و از طرفی می بینند که مسئولان هیچ درکی از مشکلات و معضلات پیش روی آنان ندارند.
کد خبر: ۷۶۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 12 January 2018

رئیس جمهور در سخنرانی های اخیر خود به ویژه پس از اعتراضات مردمی اخیر، بارها بر موضوع لزوم دیده شدن مردم و جوانان تاکید کرده و گفته که «مردم نیاز به دیده شدن دارند» و «فاصله مسئولان با مردم زیاد است».

او بر این موضوعات تأکید می کند، در حالی که بخش مهمی از مسئولانی که باید مردم را ببینند و فاصله کمی با بخش ها و اقشار مختلف جامعه داشته باشند، در همین قوه مجریه و سازمان ها و نهادهای تحت نظر آن قرار دارند.

به گزارش «تابناک»؛ بخش هایی از سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور در خصوص لزوم توجه به مردم و دیدن آنها که در سخنرانی های اخیر وی عنوان شده بدین شرح است: همه جای دنیا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید. روحانی خاطر نشان کرده که: امروز وظیفه همه ما این است که به کشور، فرهنگ، دین، آیین، انقلاب، تاریخ و نسل‌های آینده خدمت کنیم و می‌توان گفت که پایه‌گذار کشور برای نسل‌های آینده هستیم.

آقای رئیس‌جمهور؛ از خواسته‌های مردم تحلیل نصفه نیمه ندهید!

روحانی با اشاره به حوادث روزهای اخیر گفته که در این حوادث یک موضوع اساسی وجود داشت که با کمال تأسف در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها آن موضوع دیده نشده و بیشتر به دنبال مسائل جزیی و فرعی بودند و معتقدم توجه به آن موضوع اساسی می‌تواند، آرامش و امنیت بلندمدت باثبات و تأثیرگذاری در کشورمان بوجود آورد.

رئیس جمهور یادآور شد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فاصله ما مسئولان با نسل جوان است. امروز آن طوری که ما فکر می‌کنیم، با آنچه جوانان فکر می‌کنند، متفاوت است. امروز نگاه جوانان به دنیا و زندگی با نگاه ما فرق می‌کند و این اشکال اساسی است که بایستی آن را حل و فصل کنیم.

اخیرا و به دنبال اعتراضات اخیر مردمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فاصله ای که بین مسئولان و مردم ایجاد شده انتقاد کرد و از همکارانش در دولت خواسته که نزدیکی و ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند تا بیشتر در جریان مشکلات آنها قرار بگیرند.

حالا روحانی هم در جایگاه منتقد افتادن فاصله بین مسئولان و مردم قرار گرفته است و بر لزوم ارتباط بیشتر مسئولان با بخش های مختلف جامعه از جمله جوانان تأکید کرده است، هرچند رئیس جمهور سایر مسئولان غیر از مسئولان دولتی را به ارتباط بیشتر با مردم دعوت کرده است، احتمالا بر این مسأله واقف است که بسیاری از امورات مردم به واسطه ارتباط نزدیک مسئولان دولتی با مردم حل خواهد شد.

متأسفانه یکی از رویکردهای نادرستی که این روزها بین مسئولان، مقامات و مدیران ارشد مشاهده می شود این است که به جای پاسخگویی نسبت به ضعف عملکرد و اقدامات در مقام منتقد همان کاستی و ضعف عملکرد قرار گرفته و به جای پاسخگویی آن را مطالبه هم می کنند؛ تا جایی که بیم آن می رود که کم کم مردم به جای مسئولان مورد مواخذه قرار گیرند که چرا فلان اتفاق نیفتاده یا فلان عملکرد مسئولان دچار نقص و نقصان است!

از طرفی، اینکه دلیل اعتراضات مردمی را صرفا در نیاز مردم به دیده شدن و ارتباط کم مسئولان با آنها تعریف کرد و اینکه چون این دو عامل محقق نشده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مردم اعتراض کرده اند، در حقیقت نقض غرض است، چون هم رئیس جمهور و هم مسئولان می دانند که مردم علاوه بر اینها خواسته ها و مطالباتی دارند که به صراحت آن را اعتراضات اخیر فریاد زده اند.

یک بخشی از مطالبات مردم را می توان به ضعف جدی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و همچنین دادن وعده هایی که به آن عمل مرتبط دانست. مردم خواسته ها، مطالبات و پرسش های بی پاسخی دارند که نه تنها پاسخی به آنها داده نشده، بلکه هر روز به تعداد و دایره آن افزوده می شود و از طرفی می بینند که مسئولان هیچ درکی از مشکلات و معضلات پیش روی آنان ندارند.

مردم تجربه حکمرانی جناح های سیاسی و چهره های مختلفی را داشته اند، مطالباتی را هم به عنوان خواسته های اصلی خود در انتخابات های مختلف عنوان کرده اند، اما هرچه گذشته، کمتر پاسخی به خواسته های خود را دیده اند و از طرفی افزوده شدن بر بار مشکلاتشان فریادشان را بلند کرده است. کاش رئیس جمهور و مسئولان به جای قرار گرفتن در مقام منتقد عمکلرد خود و به جای تحلیل بخشی از مطالبات مردم به همه خواسته های آنان نگاه راهبردی و تحلیلی داشته باشند و به جای حرف زدن درصدد رفع مشکلات برآیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۶۶
ساده ما ملتیم که سال ها فکر کردیم فلان فرد یا فلان گرون متفاوت از بقیه هستن.
این روش همه مسئولان شده است که دست پیش را می گیرند تا پس نیافتند، و به عنوان همدردی با مردم و اعتنا به آنها همان اعتراض هایی را تکرار می کنند که خود مخاطب آن بوده اند.!!! اگر مردم واقعا می خواهند دیده شوند چه کسی باید آنها را ببیند؟ سید حسن نصرالله؟ بیگمان خیر، شما در راس افرادی هستید که باید آنها را ببینید. با وزرایی که کمی بیشتر به مردم نزدیک باشند و آنها را به خاطر نخریدن لگن های ایران خودرو ضد انقلاب نخوانند، و برای تسکین آلامشان به آنها نشانی آخور و کاه و جو ندهند!!! شما که اینگونه می فرمایید، آیا خود و وزرایتان چنین بوده اید؟ چرا شما خود در آنچه که می فرمایید پیشگام نمی شوید تا دیگران هم یا از شما الگو بگیرند، یا دست کم مردم دوغ و دوشاب را از هم باز شناسند. این حکایت تکرار اعتراض های مردم از سوی مسئولین خود به معضلی برای کشور، و البته شاید چاره ای برای خود مسئولین بدل شده است. هنگامی که ایرادی مرتب و شبانه روز تکرار شود هم مشمول روزمرگی می شود و هم قباحت خود را از دست می دهد، ضمن اینکه از فرط تکرار اهمیت قبل را نخواهد داشت. دقیقا به خاطر دیده شدن مرذم بود که مسئولان در اوج بحران و افلاس مالی آن خیمه شب بازی را به راه انداختند و سرمایه کلانی را که می شد صرف راه انداختن صنایع ورشکسته کرد، در قالب وام های عجیب و غریب هزینه کردند تا آهن پاره های ایران خودرو و سایپا را، که بیشتر به دستگاه های شکنجه شباهت دارند، تا خودرو، به ملت قالب کنند !!!!
اگر دولت تصمیم گیر باشد و فقط مجلس واقعا منتخب مردم بر ان نظارت داشته باشد همه چیز حل خواهد شد.
مردم از بیکاری می رنجند...
مردم از پارتی بازی گسترده می رنجند...
از فساد همه گیر...
از آقازاده بازی...
از بی عدالتی گسترده...
بیکاری نخبگان...
درد همه جای این جامعه را گرفته است...
مسکن موقت ندهید...
فکری کنید تا همه در این آتش نسوختیم...
امروز رسما مرگ توافق اعلام می شود. ترامپ ادامه برحام را به مذاکره مجدد مشروط می کند که اگر ایران ان را بپذیرد یعنی پایان برجام و اغاز مذاگره با تیم ترامپ برای یک امتیاز گیری مفصل و اگر هم نپذیرد باز یعنی برگرداندن تحریمها نفت و بانک مرکزی . در شرائط کنونی اقتصاد کشور برای دولت باز گشت تحریمها اصولا انتخاب نیست و هرگز دولت و تیم سیاست خارجی ان به ان سو نخواهد رفت و نمی تواند برود و ترامپ هم این را خوب می داند و بازی را خوب دارد پیش می برد. پس فقط می ماند مذاکره مجدد که اصلا هم برای دولت انتخاب بدی نیست چون با این بی عملی و بی تصمیمی دولت و فشارهای عظیم اقتصادی و انتظارات تورمی انباشته شده در کشور بهترین راه همان راه دور اول رئیس جمهوری است که با امید دادن به مردم برای مذاکره برجامی و برقراری خط مستقیم پرواز بین تهران و نیو یورک و سیب و گلابی و....چهار سال وقت ملت ایران گرفته شد و همه به امید پایان مذاکرات با بیکاری و رکود ساختند.برای امریکا و اسراییل هم که اصلا بد نبود و ایران بزرگترین نگرانی انها را سیمان کرد و حالا هم در دور دوم دولت بهترین راه باز همان سر گرم کردن اقتصاد و مردم به یک دور جدید مذاکرات است تا این چند سال هم بگذرد و در پایان دوباره به هم نشان لیاقت و سکه بدهند. حالا شانس بهبود وضیعت اقتصاد و معیشت 80 میلیون ایرانی برای 8 سال دیگر از بین رفت فدای سر اعتدالیون و ملت مظلوم ایران
مردم خیلی خواسته ها دارند که همه باید به آن توجه کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کسانی هم توجه کنند که در دولت نیستند در حاکمیت هستند
بیشتر بودن اعتراضات در شهرهای با نرخ بیکاری بالاتر و فقر بیشتر نشون دهنده بن مایه ی اصلی اعتراضات در مباحث اقتصادیه
طفره رفتن و فیلم بازی کردن دردی از مردم دوا نمیکنه
جناب آقای روحانی و سایر مسئولین محترم
چاره کار بسیار ساده است به جای حرف زدن و ارائه تحلیل، فقط چند نفر از متخلفان (البته دانه درشت) را اعدام کنید بعدش ببینید مملکت چگونه می شود ولی انجام این کار جسارت می خواهد که ظاهرا هیچ کس ندارد یا نمی خواهد داشته باشد...
تابی جون دیده شدن یعنی همینها که شما نوشتی. زیاد زور نزن. فعلا تو این مملکت هر کس غیر از روحانی رئیس جمهور بود بدتر از این میشد. الان وضعیت خوب نیست. ولی اگه یکی دیگه بود بهتر از این هم نمیشد.
ای کاش گوش شنوایی برای دردهای مردم وجود داشته باشه:
- کسی که اختلاس می کنه باید سریعا به جزایش برسه - هر گونه اطاله در این مورد موجب می شه هم آقایان راه فراری پیدا کنند و مهمتر اینکه مردم هم اعتمادشون کاهش پیدا کنه
- کسی که پول مردم را هدر می ده باید از کار برکنار بشه - متاسفانه فعلا این آدمها ارتقا می گیرند و در بهترین حالت از پستی به پستی دیگر منتقل می شوند
-صداقت مسوولین مهمترین فاکتوره - یک زمانی که لازم دارن یک چیزی می گن و بعد دقیقا عکسش عمل میکنن
این قیافه های حق به جانب تمام مسعولین که این بحران و اعتراضات را به گردن همدیگر میاندازند
را مردم مبفهمند.
فقط خواهشی از هموطنان دارم.امروز منزل یکی از دوستان بودم.در خبر شبکه ماهواره صدای امریکا صحبت از ایران و شد و حمایت کشور ها از مردم ایران
کسانی که دلسوز امثال من بودند یکی وزیر دفاع اسراییل.یکی وزیر دفاع امریکا.یکی............
اگر کمی کلاهمان را قاضی کنیم .میفهمیم که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
خود این حقیر به والله در سخت ترین شرایط هستم
اما ایا برای کمی رفاه زندگیم ایا ارزش دارد که امنیت.تمامیت ارضی کشور.ودر اخر شرف و غیرتم را دودستی تقدیم بیگانه کنم.
چرا ...ملت ..کشور ها از من حمایت نمیکنند.و ففط امثال ترامپ و نتانیاهو و شخص مسخره ای مثال ملک سلمان که خوپش جلاد خاورمیانه است حامی من و امثال من شده..کمی......... بصیرت لازمه
آقای روحانی وزیر ارتباطات شما می گوید فیلتر تلگرام کار این وزارت خانه نیست دستور شورای امنیت ملی است ، شورای امنیت ملی هم جنابعالی رییسش هستید !!! همین یک مورد را اجالتا جاب بدهید اما اینکه شما واقعیات را نمی گویید مردم را عصبانی تر می کند.
کارشون وقتی گیره شعار میدن
خرشون از پل میگذره یادشون میره
آدم ها اصولا زود فراموش میکنن دیر بیاد میارن. اینا هم از این قضیه مستثنی نیستند.
برای نجات از بن بست اقتصادی دلار .بنزین .نان وگوشت.تمام اجناس وکالاهای ضروری مردم را طبق روال گذشته بلکه شدیدتر گران کنیدچون بنظر میرسد دشمن واقعی ملت همان خود ملت است که باید مجازات شوند
هر چقدر میگذره من به منطقی بودن رفتار آقای روحانی بیشتر اعتماد میکنم تا به رفتار افرادی مثل علم الهدی- صدا و سیما و زمانی ما از این وضعیت خلاص میشیم که واقعا واسه همه مردم باشیم نه واسه بچه محلها یا حزب اللهی یا هر چیزی که باعث تفریق بین مردم باشه. هر تحلیلی هم بوی همچنین دیدگاهی بده قطعا خودش اشکال فکری یا عملی داره.
بنده خدا میگه
نره شما های میگی بدوش
اینهمه این در اون در میزنه یک جفت ماده واسه نره پیدا کنه بیاره که هم شیر بده و هم هم افزایی کنه
که شما با داد و قال رم میدید ماده گاو را
امان از روزی که نره عصبانی بشه بگیره سمت خودی
به نظرم زمان گفتار درمانی پایان یافته است مسوولان باید بطور عینی و قابل سنجش بگویند در سیاست های کلان خود طی این مدت مدید برای پیشرفت کشور چه کرده اند سیاست گذار باید جلوتر از نیازهای مردم اندیشیده باشد فقط از زبان مردم حرف را تکرار کردن هنر نیست ان برنامه بیست ساله چی شد ژاپن ایرانی اسلامی چی شد عمران ابادانی کشور چی شد تعریض جاده ها راه اهن وحمل ونقل و فرودگاههای کشور چی شد مهار ابها چی شد تولید اشتغال چی شد توسعه کشتی رانی وبنادر چی شد توسعه گردشگری علم وفناوری و......چی شد
وقتی جوانان می بینند ،سالمندان ،( پدر بزرگها ،و‌مادر بزرگها ) هر روز فقیر تر میشوند ،وحتی گاها از جمع خانواده گریزان هستند ،و تولد فرزند ،و نوه ها را فراموش میکنند ؟ آنهم تنها بلحاظ فقر مالی ،، این فقر مالی را مسولین به آنها تحمیل نموده است ،وقتی همهٔ مسولین و نمایندگان ،اذعان میکنند که حقوق بازنشتگان ،۶۷/۷٪ از تورم عقب مانده ،و قانونی را که از سال ۱۳۸۶ مجلس تصویب نموده اینک ده ساله در مورد بازنشستگان اجرا نمیشود ،همین باعث شده که پیشکسوتان ،( پدر بزرگ ،و مادر بزرگ ) دچار فقر شوند ،وعزت ،واحترام خود را از دست بدهند ؟‌آچند ساله است ،پیر مردان ،و پیر زنان ،در جلو مجلس ‌ونهاد ریاست جمهوری ،وسازمان برنامه ،وجودجه ،تجمع میکنند ،چند جلسه نمایندگان بازنشستهٔ لشکری ،وکشوری ،وفرهنگی ،با بعضی از نمایندگان ،ومسولین امر داشته اند ،همه اش وعدهٔ سر خرمن ؟ اینها کسانبدهستند که یک پایشان لب گور است ‌و به اصطلاح آفتاب لب بام ،آیا امکان اینکه یارانه ای که باعث فقر عمومی شده ،ومنبعه ای برای فساد ،نمیشود ،این فریب ،و ریا کاری را جمع نمود ،وحق ،وحقوق پایمال شدهٔ این قشر صادق ،وآفتاب لب بام را بر اساس قانون ،مدیریت خدمات کشورب اصلاح و پرداخت نمود ، صدها هزار مبلیارد تحت عنوان ایجاد شغل هر ساله هزینه میکنید ،پس کجاست بازده آن ؟ تنها را برون رفت از این وضعیت ،پرداخت ،حقوق دستمزد ،کارکنان ،وکارگران ،ومستمری بگیران میباشد تا توان ،وقدرت خرید داشته باشند که همین باعث رونق بازار ،وکسب کار ،واشتغال میشود ، تا زمانی که مسولین دست از رانتخوارب ،و ،ویژهخواری ،و مسدودنمودن سوراخهای فساد بر نیایند ،اوضاع بدتر میشود ، اگر چه مردم ایران در این برهه همراهی در اعتراضات را بصورت گسترده ،و میلیونی نکردند ،اما اگر اقدام نشود ،یقینا بار دیگر اینگونه نخواهد بود ،،؟
تو این ملکت سیاسیون فقط پی سیاسی بازی شون هستن
اگه اقتصاده بده فقط دنبال مقصر هستن بندازن گردن هم هیچ وقت هم به فکر رفع مشکلات نیستن چون سیاسی هستن مثلا اقای زنگه وزرات های مختلف از اول نقلاب طی کرده تا رسیده به نفت معلوم نیست این اقا تخصصش دقیقا چی بوده چرا از کارشناسان استفاده نمی کنن فقط یه عده فقط جاشون عوض میش
نزدیک پنج ساله که روز بروز بر اثر سیاست های انقباضی دولت وضع مالی مردم خراب و خرابتر میشه نتیجه شم همین اعتراضات اخیر بود اما کو گوش شنوا
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
شما بفر مایید سیاست های انبساطی با کدام بودجه و اعتبار
،مشکلات تنها با با بکار گیری کمی عقل وخرد وتدبیر وتوجه به خواستهای عموم وباز کردن میدان وفضا برای مردم وشخصیت وهویت دادن بدانها وشکستن رامت وامتیازجویی های طبقه بالا وبا سپردن کار مردم بر مردم حل میشود .مردم ازادی بیان ،ازادی رسانه ها ،عدالت اقتصادی وحقوقی وسیاسی واجتماعی وقضایی وسازندگی وعمران کشور وفعال نمودن چرخه تولید وسپردن امور بدست شایسته ها را بجای افراد بی کفایت انتصابی وجمع کردن بساط نهادهای انتصابی وموازی بیخود ومفتدخور وکاهش هزینه های غیر ضروز وادغام تشکیلات موازی اداری وانتطامی وامنیتی واصلاح واعمال مدیریت واحد وهزینه نمودن ثروت وارایی های کشوررا تنها برای خود مردم وانهم در داخل کشور وارتباط روابط سازنده وسالم با دنیا بجای دشمنی وتقابل ودادن شعارهای مفتدوالکی مرگ بران ومرگ بر این را میخواهند با این شعارها جز نفرت وکینه ودشمنی چیزی برای مردم وکشور حاصل نشده ودر بیرون هم کسی به مرگ نایل نشده ،مرگ دست خداست وهروقت وقتش برسد وخدا صلاح بداند انکس خواهد مرد ،بیخودی هزینه اداره کشوررا با عملکرد ناپخته ونسنجیده بالا برده اید که تاوانش را مردم با پوست وگوشتشان می دهند ولی حالا دی،گه کارد به استخوان رسیده دی،ر توان پرداخت ان هزینه هارا برای جاه طلب ها وماجرا جوهارا ندارند ،راه حل مشکلات سیاسی است نه نطامی بخاطر حفط استقلال ویکپارچگی کشور هرچه زودتر اقدام شود هزینه پرداختی کمتر خواهد شد .
چرا دولت تو کارهای زود بازده سرمایه گذاری نمیکنه چرا به بانک ها فشار نمی یاره توی کارهای زود بازده سرمایه گذاری کنند فقط اگر در سواحل جنوب در بخش پرورش ماهی سرمایه گذاری کنیم اندازه درامد نفتی به در امد کشور افزوده می شه و دیگز تحریم نفتی رو کشور اثر نمی گذاره .
اگر سی درصد فروش نفت در دولت نهم ودهم صرف سرمایه گذاری در بخش تولید میشد بیشترین مشکل کشور که بیکاری است حل میشد
شما می گویید بخش مهمی از مخاطب اعتراضات و شکایات مردم در دولت هستند در حالی که این حرف درست نیست . این دولت همین چند وقت پیش برای دومین بار با رای اکثریت مردم روی کار آمد . اتفاقاً بخش مهمی از اعتراضات و شکایات مردم از کسانی است که در خارج دولت و مجلس هستند و در واقع خارج از نظارت مستقیم مردم هستند و قدرت زیادی در دست آن هاست . صرفاً به عنوان یک نمونه در همین مساله ی بودجه کلی سازمان و نهاد غیر دولتی هرساله کلی بودجه دریافت می کنند که دولت امسال می خواست بودجه ی آن ها را قطع و یا کم کند ولی زورش نرسید !!
تابناک جان این دولت منتخب مردم و محترمه ، مردم به نهاد های قدرتمند موازی با دولت اعتراض دارند
اگر واقعاً این گفته آقای رییس جمهوری باشد ناقص است اتفاقا مردم ایران عموما زیاد تمایلی ندارند دیده شوند بلکه دوست دارنند یک زندگی آرام داشته باشند منتها اهل ریز بینی ودقت نظر وداعی معانی هستند ولی همیشه دنبال یک لیدر و وکیل زبر دست هستند که از طرف آنها با رعایت عدل و انصاف غبطه آنها را تامین کند این حرکت اخیر را مسولان دست کم نگیرند
استعفا
سلام
واقعا تقلیل مشکلات وخواسته های مرد م در حد وحدود دولت بسیار برای امنیت ملی خطرناک می باشد باید نارضایتی مردم توسط کارشناسان واقعی وباسواد واکاوی ونسخه ان پیچیده شود
از تابناک بابت انتشار مطالب مربوط به خواسته های مردم تشکر می کنم. در این مدت رسانه های هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بر فریب مردم و اغتشاش تاکید دارند. اگر مردم ما به این راحتی گول میخورن چرا صبح تا شب به شکم مردم اصطاح های مردم با هوش، خوش فکر و دلیر می بندید.
من بیست میلیون وام میخام تا زندگیم نجات پیدا کنه.اگه نشه یا باید برم زندان یا باید یه بلایی سر خودم بیارم.چون هرجا میرم درخاست میکنم طوری باهام برخورد میکنند که از صد تا فحش برام بدتره.با این اوضاع فکر کنم راه دوم بهتره.نمیدونم چه جوری مسئولین با این همه معوقه بانکی دوباره میتونند میلیارد ها تومن وام بگیرند اونم با سود بسیار کم ولی امثاله من نمیتونند یه وامه ده یا بیست میلیونی با سود 20درصد نمیتونیم بگیریم بزنیم به درد زندگیمون.منظور اقای روحانی دیدن اون وام گیرنده های نجومی هست نه ما بد بختها.
وقتی اقا روحانی شعار ها که جواب بده مجبور ذهن ها رو منحرف کنه اسمون ریسون ببافه ایشون می دونستن این کشور چطوری اداره میشه اون تو انتخابات باز شعار می دادن چیزی که عوض نشده مگه این اقای ریس جمهور عوض شده باشه
آقای روحانی مانند احمدی نژاد لازم باشه نقش اپوزیسون را بازی می کنه .
با این نقش بازی کردن ها از پاسخگویی در مورد محقق نشدن وعده هایش ( مخصوصا اقتصادی ) شانه خالی می کند .
تابناکی ها هنوز در حال و هوای انتخاباتند و نمیدونند انتخابات تمام شده و باید به فرد برگزیده اجازه کار داده بشه و چوب لای چرخش نذارن
شما این روزها تشریف ببرید استانداری -شهرداری- شورای شهر و سایر نهادها ی دولتی . اگر کوجکترین تغییر روش و رویه درجهت بهبود امور مشاهده کردید!!
اخر چگونه درست شود وقتی حمیت در مسولین وجود ندارد و درک درستی از این شرایط حساس ندارند.
چرااستیضاح رییس جمهورانجام نمیشه؟ مگر۱۳۰ نماینده آنراامضانکرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
عایا مشکل رئیس جمهوری 24 میلیونی ماست؟
متاسفانه مسوولان اجرایی کشوردچار گفتار درمانی شده اند ومردم هم عمل می خواهند آمار وارقام همه وقت اعلام می شود ولی کو نتیجه باید درعمل ثابت کرد.جوانان شعل پایدار می خواهند.
خداییش استیضاحش کنید
اگه راست میگی بازنشسته ها رو از بدنه دولتت خارج کن جوانها رو بیار،
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بخصوص 34 شغله ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
34 شغله ها که منتخب روحانی نیستند . فقط 2 تا شغل آخرش رو ببینید عضویت مجمع تشخیص مصلحت و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد . آیا کسی می تونه بگه چرا این انتصابات انجام میشه ؟؟
از دو بار شرکت در انتخابات یه بارش رو به ریاست جمهوری دور دوم روحانی رای دادم حالا فقط یه سوال منو جواب بده آقای روحانی دقیقاً داری چه کار می‌کنی ؟
در همین سایت محترم تابناک چقدر اختلاف نظر در مسایل کشور وجود دارد یکی میگوید اعدام کنید یکی میگوید بگیرید .زندان کنید . شلاق بزنید . به گردنش آفتابه گذاشته و در شهر بچرخانید . چون میخواهین مثلا انقلابی باشیم .عزیزان آقای روحانی هم در چنین وضعیتی گیر کرده تمام ارگان حکومت مثل نظر دهی ما ایشان را تحت فشار میگذارند و بین انقلابیون و راس دیگر روحانیون گیر کرده است . آیا ندیدین چند روز پیش یک فرد نظامی گفته چرا روحانی صنایع نفت و پتروشیمی را به ما نمیدهد . بدون اینکه عواقب آن کار را بداند . امروز ندیدید کسی که مقام اخلاقی که اول درس اخلاق داد و سپس گفت نیروی اقتدار ما مثل بادی بود که این معترضین را مثل آشغال برد و صاف کرد . جوانان مردم آشغالند ؟دیگر میشود درس اخلاقی داد ؟آیا تاثیری هم دارد ؟ از اقتصاد بگیر تا اخلاق همه در سیاست بازی گرفتارند . همه میخواهند در همه امور کشور انقلابی و آتش بالاختیار عمل کنند . یادم هست در روستای ما وقتی در سال 61در حال احداث جاده بودند . تجهیزات راهسازی آماده شده بود ولی نقشه و مهندس راه سازی نداشت . سپس کسانی با عمل مثلا انقلابی که حتی سواد ابتدایی نداشت جلو جلو با فاصله صد متر به راننده بولدوزر با اشاره و فریاد میگفت اینطرف اینطرف و آن دیگری میگفت آنطرف و آنطرف و آن دیگری میگفت نه نه برو آنطرفتر . حالا بعد از 32سال این جاده چنان شیب دارد و با عرص کم که ارزش آسفالت کردن هم ندارد چرا چون راهسازی طبق مهندسی نبوده و همیشه در حال ریزش هست و خراب . آبرسانی روستا هم چنین شده که آب ندارد .تعهد بدون تخصص فقط راه نجات خصوصی سازی با کمک همه مردم نه لا خودیها والسلام
تابي جان بذار تيتر خبرت رو من اينجوري تصحيح كنم .
آقاي روحاني رياست جمهوري منبر روضه خواني نيست كه ذكر مصيبت مي كنيد . رياست جمهوري ميدان عمل و ارايه راه حل مشكل است
به خوبی میدانم سه سال دیگر میگذر وبعد گفته میشود چرا کاری نکردید جواب این است رییس جمهور کاره ای نیست او فقط یه تدارکاتچی بیش نیست
حیف از این مردم بیچاره؛ چرابااین همه اساتیدخبره وجوانان نخبه در سطح کشور، دایره حاکمیت از بدو انقلاب تاکنون باید در دست شاگردان مکتب لیبرالیسم که مردم برای آنان هیچگاه مهم نبوده و نیست، قراربگیره؟!!! والله این یقه سفیدها، اگر لباساشون به رنگ لباس متدینبنه، تنها واسه استتارشون برای به بیراه بردن این انقلابه وسلام. یعنی واقعاً توی هشتاد میلیون نفر، فقط امثال روحانی. کلانتری. نوبخت. زنگنه. آخوندی. ووو.. وجود داره؟! مگه اینان چندین ساله که امتحان نشونو پس ندادن! پس چراتحرکی از خودشان نشان نمی دن! اگرنمایندگان مجلس ما امانتدار بودن، هرگز رأی اعتماد به اینا نمیدادن ودوباره سرنوشت مملکت واسه آزمون وخطا بدست اینا نمیدادن! و ثانیاً برای ملت تاکنون باید معلوم شده باشه که اصلاح طلبان از اقتصاد هیچی نمیدونن.
افرادی که به آقای روحانی رای دادند . آیا در کارنامه کاری وی موفقیت اقتصادی و یا مسئولیتی که منجز به کشایشی در زمینه اشتغال باشند یافتند که به ایشان رای دادند ؟!! اگر جو کاشتید توقع درو گندم نداشته باشید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
شاید در کارنامه روحانی چیزی ندیده باشند ( که خیلی بی انصافیه گفتن این حرف ) اما در کارنامه رقبا چیزهای خیلی قابل توجهی دیدن!
اول اقای ریس جمهور وضعیت گرونی برنج و تخم مرغ و کالاهات که داره روز بروز میره بالا به خاطر ارزی که گفتین گرون نمیشه ولی چند وقته هیچ توقفی نداره رو بگیر بعد تجزیه تحلیل کن
جناب روحانی. مردم کشور منکر مشکلات بزرگی که از دورهای قبل به شما رسیده نبودند و آماده همراهی شما بودند ولی سیاست بازی و لفاظی بیش از اندازه و عدم تصمیمات قاطع از سوی شما همه چیز را به لبه پرتگاه کشانده است. چندی پیش در سفر معاون اول شما به خوزستان طوری ایشان از عدالت و پاکی سخن میگفت که گویا برادر بنده .....
اقای ریس جمهور مردم اصلادیده نمی شوند علی الخصوص. ان زمان که در گرفتاری وتنگنا هستند, برای گرفتای ی که یکی از دستگاههای دولتی شهرداری برایم بناحق ایجاد نموده بود چند شکواییه به مقامات زیربط ارسال نمودم هیچکدام پاسخی ندادند فقط مدتی وقت وعمرم را در راهروهای ادارات بسرگردانی سپری نمودم وانهایی که باید رسیدگی میکردند فقط بنده رااز این اداره بان اداره فرستادن تا خسته ونومید شوم واز پیگیری دست بردارم واتشی زیر خاکستر شوم, حال با این وضعیت هیچ مردمی دیده نمی شوند. وفقط برای عده ای نور چشمی میزوحقوقی تدارک دیده اند تا مردم را ببازی بگیرند.
قای سیف باید برکنار شود . این شخص نمی تونه مدیریت کنه. مهمترین عامل مشکلات اقتصادی در این پنج سال اخیر این ادم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
روحانی تا آخر پای سیف و نوبخت و نهاوندیان وایساده و اگر آسمون هم به زمین بیاد از این 3 تا ول نمی کنه نه اینکه خیلی هم کارشون درسته و تخم دوزرده کردن
جناب رئیس همرنگ جماعت شدن عاقبتش همینه. نباید با این جماعت کاسبکار همسفره میشدی باید سفرتو به مردم نزدیک میکردی
سالهاست روی سر مردم دارید آزمون و خطا می کنید...
سلام. اقا ما ازادی نخاستیم تلگرام نخاستیم .....تو خبرها داشتیم یکی صد میلیارد تو وزارت نفت به جیب زده و متواری شده.روحانی جان پیگیری کن این همه کارمند و سازمان و فیلتر چه جوری این اتفاقها می افته.کسی بالا سرشون نیست جلوشونا بگیره!
تا چشم بهم بگذاریم یک ماه از اعتراضات گذشته و هنوز دولت و دولتمردان انطور که باید و شاید کاری برای مردم صورت نداده اند به استثنای پرداخت 24600 تومان برای سهام عدالت ( کسانی که کل سهام را در اختیار ندارند؟!) . دولت اگر بخواهد در اسرع وقت میتواند کار مثبتی انجام دهد همانگونه با یک نشست با کمیسیون مربوطه در مجلس بلافاصله سود سهام که از اسفند 95 لحظه به لحظه گزارش داده میشد پرداخت نمود هر چند بابت این سود که واقعی نیست و باید بیشتر از اینها باشد، همچنان اعتراض وجود دارد.
همه و همه منتقدند !!! و ظاهرا فقط مردم بايد پاسخگو و مسئول باشند !!!
هر چند روحانی هم بی تقصیر نیست و فاصله مدیرانش با مردم زیاد است و فقط گفتار درمانی میکند و لی دولت در سایه زمینه رکود اقتصادی را فراهم و بانکها را اجیر خود کرده اند بهتر است سیف را به تعطیلات بفرستند کار درست میشود فساد در کشور نهادینه شده باید تغیراتی در قانون اساسی برای تجدید د نظر در عملکرد بانکها حاصل گردد رئییس بانک مرکزی مستقل نیست و ترسو هم باشد دیگر هیج خزانه داری امریکا را نگاه کنیم میبینیم چقدر قدرتمند و هوشمند و مستقل است
مردم خواهان تغییر مدیران مادام العمر و حضور نخبه ها در قدرتند.
مردم خواستار اشتی و دوستی با تمام جهان هستند.
مردم خواهان شفافیت در کشور،مطبوعات آزاد و قوه قضاییه مستقل هستند.
مردم خواستار حکومت مردم بر مردم هستند. و....
یعنی صدای مردم رو با 24000 تومن خوابوندید. یعنی مردم گرفتار این پول بودند؟؟؟ الان مردم مشکلات اقتصادیشون حل شد ؟ سیب زمینی احمدی نژاد ارزشش که بیشتر بود!!!! من که از این پولا نمیگیرم ولی مردم بدبخت به این پول که یه کیلو پنیر میدن قانع شدن یا شاید تا آخر ماه پول بربری جور شد . این همه آدم تو خیابون مردن برا بیست تا بربری؟؟؟؟ چنان گشایشی کردید که که دیگه نمیشه جمعش کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار