بازدید 3176
وزیر خارجه انگلیس:

برای ادامه برجام همکاری خواهیم کرد

وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری نشست برجامی در بروکسل گفت انگلیس برای ادامه برجام همکاری می‌کند و اظهار امیدواری کرد مردم ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۶۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 11 January 2018

وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری نشست برجامی در بروکسل گفت انگلیس برای ادامه برجام همکاری می‌کند و اظهار امیدواری کرد مردم ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری نشست برجامی در بروکسل گفت ملاقات روز پنج‌شنبه (امروز) ملاقات بسیار خوبی بود و وی از همکاری کشورهای اروپایی در مساله برجام استقبال کرد. 
وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه و آلمان افزود، برجام توافق ارزشمندی بود و دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی بود تا ایران را از رسیدن به تسلیحات اتمی بازدارد.

بوریس جانسون تصریح کرد، «ایران به برجام پایبند بوده و این برای ما مهم است». جانسون تاکید کرد، این مساله مهم است که حمایتی جهانی از این توافق وجود داشته باشد. 

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت، باید بر آنچه که ایران می‌تواند برای حل بحران یمن و سوریه انجام دهد، تمرکز کرد و افزود مسائل و نگرانی‌های مشروع دیگر را باید به موازات و نه به عنوان بخشی از برجام مطرح کرد.

وی گفت «من می‌خواهم تاکید کنم که کسی نمی‌تواند جایگزینی بهتر برای برجام داشته باشد تا جلوی دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را بگیرد و هنوز راه حلی بهتر از این ندیده‌ایم.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت «معتقدیم که ایرانی‌ها هم باید از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای بهرمند شوند.»
بوریس جانسون در انتها گفت، دولت بریتانیا با متحدانش در دیگر کشورهای اروپا برای ادامه برجام همکاری خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر