بازدید 3534

ممنوعیت بلند مرتبه سازی در برخی از نقاط تهران

معاون پارلمانی شهردار تهران، از تلاش شهردار تهران برای بهره‌مندی از حمایت مجلس و دولت به منظور ترمیم بافت‌های فرسوده پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 12 January 2018

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعاتی همچون احتمال بروز زلزله که به تازگی در مردم تهران دلهره ایجاد کرده است، گفت: به تازگی برخی تحت عنوان کارشناس با اعلام بروز زلزله قریب الوقوع در پایتخت که برای آن شدت ۷/۲ ریشتر نیز تعیین کرده‌ و ادعا می‌کنند تا 3 ماه آینده اتفاق خواهد افتاد، اسباب نگرانی مردم را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارنظر صاحب نظران و متخصصان تاکنون در هیچ نقطه از جهان زلزله قابل پیش‌بینی نبوده است، بنابراین این امر مبنای علمی ندارد، از سوی دیگر بررسی‌های صورت‌گرفته نشان داد که هیچ رفتار غیرطبیعی در گسل‌های تهران مشاهده نشده است.

قنبری خاطرنشان کرد: البته احتمال زلزله در هر زمان و هر نقطه از کره زمین وجود دارد، ضمن اینکه به دلیل وجود گسل‌های متعدد در تهران نمی‌توان احتمال بروز زلزله در این شهر را منتفی دانست.

وی با یادآوری اینکه شهرداری تهران دارای یک ستاد مقابله با بحران است که تعدادی از متخصصان ژاپنی در آنجا حضور پیدا کرده و به اظهارنظر در مورد وضعیت گسل‌ها پرداختند که در پی آن اماکن پرخطر شناسایی شدند، افزود: هم‌اکنون قرار بر این شده که تراکم‌فروشی در این مناطق ممنوع شود و مجوز بلندمرتبه‌سازی در محدوده گسل‌ها صادر نشود و این طرحی است که به طور جدی در حال پیگیری است.

قنبری در بیان اقداماتی که شهرداری در جهت تقویت مدیریت بحران انجام داده است، تاکید کرد: هم‌اکنون تدابیر لازم برای مقابله با بحران در شهرداری تهران اندیشیده شده است، کمااینکه برای کمک‌رسانی استان‌های معین تعیین شده‌اند و یک سری اماکن خاص در ورودی‌های تهران در نظر گرفته شده است که اگر اتفاقی افتاد کمک‌های این استان‌ها در این مناطق جمع شود و نحوه توزیع آن هم مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر آینده تهران باشیم، بیان کرد: تحکیم بناهای در حال ساخت و ترمیم بافت‌‎های فرسوده از مواردی است که در دستورکار شهرداری قرار گرفته است، از سوی دیگر شهرداری بنا دارد تا بعد از این با سختگیری بیشتر اقدام به صدور مجوز برای ساخت بناها کرده و بر روند ساخت و سازها نظارت جدی داشته باشد، همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون پارلمانی شهردار تهران، تصریح کرد: شهردار تهران اقداماتی را در پی تعامل با برخی از نهادهای حاکمیتی در کشور انجام داده که با استفاده از ظرفیت‌های ملی و همکاری مجلس و دولت برای ترمیم بافت‌های فرسوده اقدام کنیم که در پی آن با بروز هر گونه حادثه، خسارات احتمالی به حداقل برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر