بازدید 8064
۲

مجوز سفر زنان بالای ۲۵ سال بدون محرم به عربستان

کد خبر: ۷۶۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 12 January 2018

دولت عربستان سعودی در ادامه اصلاحاتی که به عقیده بسیاری از تحلیلگران 'نمایشی' و تلاشی برای نشان دادن چهره متفاوت از این کشور در جامعه بین الملل به رغم نقض حقوق بشر است، اعلام کرد زنان خارجی بالای 25 سال می توانند به تنهایی و بدون همراهی 'محرم' برای گردشگری به این کشور سفر کنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه 'روسیا الیوم' روز جمعه نوشت: منابع رسانه ای سعودی به نقل از 'عمر المبارک' مدیر اداره گذرنامه در سازمان گردشگری و آثار ملی سعودی، اعلام کردند که از این پس برای زنان خارجی بالای 25 سال به منظور ورود به این کشور، بدون همراهی محرم، روادید گردشگری صادر می شود.

به گفته المبارک، روادید گردشگری به صورت جداگانه صادر می شود و برای 30 روز معتبر خواهد بود و با روادید اشتغال، حج وعمره وسفر عادی متفاوت است.

به گفته منابع رسانه ای، قوانین جدید صدور روادید در سه ماهه نخست سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.
به نوشته روسیا الیوم، در یک دوره آزمایشی صدور روادید گردشگری در عربستان بین سالهای 2008 و 2010، حدود 32 هزار گردشگر به این کشور سفر کردند.

رسانه های سعودی همچنین اعلام کردند که زنان این کشور امروز به طور رسمی برای اولین بار می توانند برای تماشای یک مسابقه فوتبال به ورزشگاه بروند.

تغییر و تحولات اخیر در عربستان با دادن آزادی هایی به زنان آغاز شد؛ اعطای حق رانندگی به زنان، ورود آنان به ورزشگاه، فتوای خروج زنان از کشور بدون اجازه محرم وموارد دیگر، از جمله اقداماتی است که دولت سعودی به زنان اختصاص داده است.

تحلیلگران عقیده دارند، دولت سعودی تلاش می کند با این اصلاحات نمادین، بر سرکوب مردم سرپوش گذارد و چهره خود را پس از رسوایی تجاوز به یمن وقتل عام مردم بیگناه این کشور و حمایت از تروریسم در عراق وسوریه، بهبود بخشد، درعین حال که رسیدن به سند چشم انداز 2030 را که توسط محمد بن سلمان ولیعهد این کشور رونمایی شد، می توان یکی از دلایل ظاهری این اقدامات بر شمرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
چه خوب بود در ایران هم بصورت "نمایشی" ورود بانوان به ورزشگاهها آزاد شود
عربستان در مسیر درست حرکت میکند .
ماداریم برگشت به عقب میکنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر