بازدید 3490

توضیح وزیر اقتصاد درباره عدم واریز سود سهام عدالت

وزیر اقتصاد عدم واریز سود سهام عدالت مشمولان از زمان اعلام پرداخت ها را منوط به بررسی سازمان خصوصی سازی دانست و گفت: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز شبای خود را اعلام نکرده اند.
کد خبر: ۷۶۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 13 January 2018

وزیر اقتصاد عدم واریز سود سهام عدالت مشمولان از زمان اعلام پرداخت ها را منوط به بررسی سازمان خصوصی سازی دانست و گفت: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز شبای خود را اعلام نکرده اند.

مسعود کرباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت پنج روز هنوز برخی مشمولان، سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، گفت: علت این امر را از سازمان خصوصی سازی جویا خواهم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز کد شبای خود را به سازمان خصوصی سازی و سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند که بر این اساس ممکن است برخی مشمولان که هنوز سودی دریافت نکرده اند، در زمره این ۱۴ میلیون نفر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه رئیس جمهور روز دوشنبه هفته گذشته دستور واریز سود سهام عدالت را صادر کرده و از سه شنبه نوزدهم دی ماه نیز کار واریز مبالغ به حساب بانک ها از سوی سازمان خصوصی سازی آغاز شده است اما برخی بانک ها هنوز سود مشمولان را به شماره شبای آنها واریز نکرده اند.

این در حالی است در زمانی که دولت اعلام کرد مشمولان کد شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نمایند، رقابت فشرده و تنگاتنگی همراه با تبلیغات گسترده از سوی بانک ها آغاز شد و همه شعب بانکی بسیج شده بودند تا شماره شبای حساب هر کسی را که در بانک آنها گشایش حساب کرده است را از طریق پیامک یا اطلاع رسانی های متنوع صادر نمایند. در حالیکه اکنون با گذشت پنج روز برخی بانک ها هنوز سودی را به حساب مشمولان واریز نکرده اند.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، سود هر یک از مشمولان که تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت در اختیار دارند، ۱۵۰ هزار تومان است که در مرحله اول یک سوم آن یعنی ۵۰ هزار تومان به حساب وی واریز می شود. ضمن اینکه حداقل سود نیز برای افرادی که افزایش سرمایه نداده اند ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، سود شرکت های مشمول سهام عدالت برای سال مالی ۹۵ معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن سهم افزایش سرمایه شرکت ها شده و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب مشمولان واریز خواهد شد که تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی تا پایان اسفند به حساب سازمان خصوصی سازی واریز خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان