بازدید 1340

اردن: شهرک‌سازی‌های اسرائیل، سرکشی از قوانین بین المللی است

دولت اردن ضمن محکوم کردن موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۱۲۲ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری این اقدام را "سرکشی از قوانین بین‌المللی" توصیف کرد.
کد خبر: ۷۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 13 January 2018

دولت اردن ضمن محکوم کردن موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۱۲۲ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری این اقدام را "سرکشی از قوانین بین‌المللی" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که این تصمیم " سرکشی از قوانین بین المللی" و بیانگر رفتار سیاسی یک‌جانبه است و نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به راه حل دو کشوری و حل و فصل صلح‌آمیز برای حل درگیری‌ها و تحقق صلح و عدل ایمان ندارد.

المومنی در ادامه افزود: فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل غیر قانونی و مردود است و تهدیدی مستقیم برای روند صلح و چالشی برای اراده جامعه جهانی و قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که جامعه جهانی شهرک‌سازی را مردود و آن را اقدامی غیر قانونی می داند.

سخنگوی دولت اردن تصریح کرد که گام‌های یک‌جانبه‌ای که قصد تغییر اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و پیشی گرفتن از نتایج مذاکرات دارد، نشان دهنده تلاش برای از بین‌ بردن صلح و تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

سازمان غیر دولتی اسرائیلی" صلح اکنون" اعلام کرد که اسرائیل روز چهارشنبه گذشته با ساخت بیش از ۱۱۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار