بازدید 2688

فعالیت شبکه نخبگان علوم انسانی توسعه می یابد

کد خبر: ۷۶۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 13 January 2018

دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی تاکید کرد: فعالیت های شبکه نخبگان علوم انسانی تاکنون با موفقیت پیش رفته است و قرار است بر اساس برنامه جدید این فعالیتها را توسعه دهیم.

به گزارش مهر، به نقل از نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، دکتر رضا ماحوزی درباره این شبکه نخبگانی یادآور شد: نخستین جلسه گردهمایی شبکه نخبگان تابستان ۱۳۹۵ برگزار شد و دکتر سیدضیاء هاشمی، دبیر وقت جشنواره آغاز به کار این شبکه را اعلام کرد و متعاقب آن برنامه‌هایی از جمله نشست‌های علمی و سخنرانی‌ها شروع شد.

وی افزود: داوران، اعضای گروه های علمی و برگزیدگان داخلی و خارجی ادوار پیشین عضو این شبکه هستند و شبکه به عنوان بستری برای گسترش فعالیتهای علمی جدی‌تر طراحی شده است.

ماحوزی خاطرنشان کرد: آخرین برنامه این شبکه برگزاری نکوداشت استاد محمدمنصور فلامکی، استاد بزرگ معماری و مرمت بود که روز ۲۷ آذر ماه سال جاری در باغ نگارستان برگزار شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، نشست‌هایی چون «تعاملات فلسفی ایران و یونان»، «جایگاه میراث ناملموس در عرصه ملی و بین‌المللی و اقدامات حمایتی آن در ایران»، «میان‌رشته‌ای و انسان‌گرایی ادبیات تطبیقی»، «مطالعات میان‌رشته‌ای در هنر» و «هم‌اندیشی با استادان و پیشکسوتان حوزه علوم انسانی» از دیگر برنامه‌های برگزار شده در شبکه نخبگان علوم انسانی بوده است.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اظهار امیدواری از امکان گسترش فعالیت‌های این شبکه خاطرنشان کرد: شبکه نخبگان علوم انسانی ظرفیت فراهم ساختن محلی برای بحث و گفت‌و گوهای تخصصی بین اعضاء این شبکه در شاخه‌های مختلف و ارائه بسته‌های سیاستگذاری به سازمان‌ها و نهادهای مختلف به منظور توسعه علم و رفع مشکلات جامعه را دارد.

وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶، گفت: بر اساس روال جشنواره، برگزیدگان این دوره نیز به جمع اعضاء شبکه نخبگان وارد می‌شوند و این شبکه علاوه بر توسعه کیفی برنامه‌ها و طراحی نشست‌ها و کارگاه‌ها به لحاظ کمی نیز توسعه خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان