بازدید 3648

سارقان اينترنتي دستگير شدند

کد خبر: ۷۶۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 13 January 2018

افرادي که با ترغيب شهروندان به خريد يك برنامه موبايلي، آنها را به درگاه جعلي بانكي هدايت كرده و در حدود 3 ميليارد ريال از حساب فريب‌خوردگان برداشت كرده بودند در تحقيقات پليس فتا دستگير شدند.

به گزارش آرمان، سرگرد احسان آنقی رئيس پليس فتای فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی تحقیقات کارشناسان مرکز مبارزه با جرایم سایبری استان و کنترل مجرمان سابقه‌دار در حوزه فضای مجازی مشخص شد يك سایت اینترنتی با استفاده از درگاه جعلی بانک نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کند که رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس، متهم که دارای چندین فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی است، شناسایی و در عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با همدستی دو نفر از دوستان خود بیان داشت: متهمان به منظور انجام اين سرقت‌هاي اينترنتي، سايتي را راه‌اندازي كرده و مشاهده‌كنندگان اين سايت را براي خريد يك برنامه موبايلي به درگاه جعلي يك بانك هدايت مي كردند.

سرگرد آنقي تصريح كرد: اين افراد با طراحي اين سايت موفق شده بودند به حساب بانكي 2‌هزار و 620 نفر دسترسي پيدا كنند و در حدود 3‌میلیارد ریال از حساب 250 نفر برداشت كنند.

وی با بیان اینکه همدستان متهم نیز شناسایی و در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر