بازدید 3374

۱۲۸هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲۸ هزار و ۱۰۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۷۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 13 January 2018

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲۸ هزار و ۱۰۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس کالای ایران، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید شهریورماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۸ هزار و ۴۳۴ قرارداد را به ارزش ۱۶ هزار و ۳۸ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تازه وارد آبان ماه سال آینده با ۲۱ هزار و ۱۹۲ قرارداد به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیر ماه سال آینده قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۴ هزار و ۵۳۷ قرارداد به ارزش ۷۱۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اسفند ماه سال جاری نیز با ۲ هزار و ۸۷ قرارداد به ارزش ۳۱۴ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید دی ماه سال جاری با یک هزار و ۲۴ قرارداد به ارزش ۱۵۱ میلیارد ریال معامله شد. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۸۳۱  قرارداد به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال در جایگاه آخر ایستاد.

نگاهی به معاملات روز پنجشنبه 

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۱۴هزار و ۸۶۱ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات این روز، ۶ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند، به طوری که ۲ سررسید با نوسان مثبت و ۴ سررسید  با نزول قیمت رو به رو شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۹۸ هزار تومان، رشد ۰.۳۳درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۵۱۴ هزار تومان رشد ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با نرخ یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله و با افت ۰.۱۶ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۲۹ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۴۶درصدی رو به رو شد. همچنین سررسید آبان ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۹۰ تومان روندی ثابت داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر