بازدید 21869
پیمانه اقتصادی؛

از «دلایل نوسان قیمت دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی» تا «پیشنهاد آقای وزیر به کسانی که سرمایه خُرد دارند»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خبر خوش برای یک‌‌ میلیون و 800 هزار نفر جامانده از سهام عدالت، توضیح وزیر اقتصاد درباره عدم واریز سود سهام عدالت بعد از 5 روز، رشد شاخص کل بورس پس از هفته ای سینوسی، بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان، رسیدن قیمت نفت سبک ایران به مرز 68 دلار، قیمت طلا می تواند تا 100 دلار دیگر افزایش یابد، زمان واریز یارانه دی ماه، ۸ هزار واحد مسکن مهر در پرند فاقد متقاضی است و کاهش 34 درصدی ارزش پول اوکراین در مقابل یورو را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 14 January 2018

از «دلایل نوسان قیمت دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی» تا «پیشنهاد آقای وزیر به کسانی که سرمایه خُرد دارند»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خبر خوش برای یک‌‌ میلیون و 800 هزار نفر جامانده از سهام عدالت، توضیح وزیر اقتصاد درباره عدم واریز سود سهام عدالت بعد از 5 روز، رشد شاخص کل بورس پس از هفته ای سینوسی برای نماگر، بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان، رسیدن قیمت نفت سبک ایران به مرز 68 دلار، قیمت طلا می تواند تا 100 دلار دیگر افزایش یابد، زمان واریز یارانه دی ماه مشخص شد، ۸ هزار واحد مسکن مهر در پرند فاقد متقاضی است و کاهش 34 درصدی ارزش پول اوکراین در مقابل یورو را در بر دارد.

 

خبر خوش برای یک‌‌ میلیون و 800 هزار نفر جامانده از سهام عدالت

به گفته‌ی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سال 1385 طرحی تحت عنوان توزیع سهام عدالت به تصویب رسید و اجرایی گردید که بر اساس آن قرار شد در مدت 10 سال، سود سهام اعطایی به مشمولان به‌جای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان کسر شود و پس از آن سهامداران بتوانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند. در این راستا از سال 85 تاکنون 49 میلیون و 226 هزار نفر از افراد جامعه به‌عنوان مشمولان سهام عدالت شناسایی شده و به آنها سهام تعلق گرفته است. البته در این میان هستند افرادی که در مراحل اولیه اجرای این طرح اقدام به ثبت‌نام و ارائه مدرک کرده‌اند، اما هنوز سهام عدالت به آنها اختصاص داده نشده است و بر این اساس سودی هم از این سهام عاید آنها نمی‌شود که اصطلاحاً به این دسته از مشمولان که تعداد آنها اندک هم نیست، "جاماندگان سهام عدالت" اطلاق می‌شود. بر این اساس تازگی‌ها رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره افرادی که دعوت‌نامه دارند اما به هر دلیل از ثبت‌نام نهایی سهام عدالت جا مانده‌اند گفته، این افراد طبق آخرین برآورد‌ها بیش از یک‌‌میلیون و 800 هزار نفر هستند که در آینده پس از پایان پروسه پرداخت سود، تعیین تکلیف شده و به حق‌شان می‌رسند. /تسنیم

دلایل نوسان قیمت دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی

ولی الله سیف درباره نوسانات نرخ ارز در ماه های اخیر، گفت: از سال 92 تاکنون نرخ ریال نسبت به دلار 31 درصد تضعیف شده این در حالی است که تضعیف روبل روسیه در برابر دلار حدود 75 درصد، لیر ترکیه 95 درصد و یورو 12 درصد است. رییس کل بانک مرکزی، افزود: این نوسانات ارزهای بین المللی با یکدیگر است که ناشی از متغیرهای اقتصادی در کشورهای مختلف بوده و طبیعی است. سیف در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، تصریح کرد: نرخ ارز ثبات نسبی مناسبی در مقایسه با گذشته داشته است و بانک مرکزی تلاش می کند این نوسانات را به حداقل برساند. 

توضیح وزیر اقتصاد درباره عدم واریز سود سهام عدالت بعد از ۵ روز

مسعود کرباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت پنج روز هنوز برخی مشمولان، سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، گفت: علت این امر را از سازمان خصوصی سازی جویا خواهم شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز کد شبای خود را به سازمان خصوصی سازی و سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند که بر این اساس ممکن است برخی مشمولان که هنوز سودی دریافت نکرده اند، در زمره این ۱۴ میلیون نفر باشند.

رشد شاخص کل بورس پس از هفته ای سینوسی برای نماگر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه بیست و سوم دیماه 96 با افزایش 441 واحدی معادل 0.46 درصد به رقم 96 هزار و 627 واحد رسید. این در حالی است که در طول هفته گذشته، شاهد روند مثبت و منفی شاخص کل بودیم. تالار شیشه ای در اولین روز کاری از هفته پایانی دی ماه 96، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 141 واحدی معادل 0.46 درصد به رقم 30 هزار و 881 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 95 واحدی معادل 0.55 درصد، عدد 17 هزار و 399 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 71 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 13 هزار و 112 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.67 درصد همراه شد و 688 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 104 هزار و 161 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 404 واحد افزایش معادل 0.59 درصد به رقم 68 هزار و 632 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 464 واحد افزایش معادل 0.23 درصد همراه بود و عدد 205 هزار و 791 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین معامله‌گران بورس 701 میلیون و 416 هزار برگه بهادار و سهام را در قالب 51 هزار و 824 نوبت معامله و به ارزش 158 میلیارد و 169 میلیون تومان داد و ستد کردند.

 از «دلایل نوسان قیمت دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی» تا «پیشنهاد آقای وزیر به کسانی که سرمایه خُرد دارند»

بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان همچنان در دست بررسی 

منابع آگاه اعلام کردند که عرضه اولیه سهام آرامکو عربستان در بورس های نیویورک، لندن و هنگ کنگ انجام می گیرد و احتمال دارد که یک یا ۲ یا حتی ۳ بورس سهام آرامکو را عرضه کنند. البته بورس تداول عربستان در میان بورس های عرضه کننده سهام آرامکو است. همچنین شرکت آرامکو در مصاحبه ای با رویترز اعلام کرده است، گزینه های قرار گرفتن سهام آرامکو فعالانه در دست بررسی است و تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است. منابع آگاه اعلام کردند که یکی از گزینه ها می تواند فقط عرضه سهام در بورس تداول بصورت انحصاری باشد. پیش بینی می شود عربستان سعودی با عرضه اولیه ۵ درصد از سهام آرامکو که ارزش احتمالی آن ۲ تریلیون دلار برآورد شده، ۱۰۰ میلیارد سود به جیب زند و از آن به عنوان بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان یاد می شود. بر پایه این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی چین تقاضای خرید ۵ درصد از سهام آرامکو را داده بود که به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذار این شرکت شود. البته عربستان بزرگ ترین تامین کننده نفت چین است.

افزایش یافتن تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا در پاسخ به افزایش قیمت نفت

در حالی که قیمت نفت در بالاترین سطح خود در سه سال اخیر قرار دارد، در هفته ی جاری شرکت های آمریکایی فعال در حوزه انرژی تعداد ۱۰ دکل به مجموع دکل های نفتی در حال فعالیت در آمریکا اضافه کردند. افزایش ۱۰ عددی دکل های نفتی در آمریکا از ماه ژوئن سال گذشته تا کنون بی سابقه بوده و هدف از آن به فعالیت وا داشتن شرکت های نفتی در آمریکا برای تولید بیشتر این محصول عنوان شده است. 

قیمت نفت سبک ایران به مرز ۶۸ دلار رسید

قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به پنجم ژانویه (جمعه، ۱۵ دی‌ماه) با یک دلار و ۸۰ سنت به ۶۷ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۶۴ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تا کنون ۶۴ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به پنجم ژانویه به ۶۵ دلار و ۴۹ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و ۵۰ سنت افزایش نشان می‌دهد. قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و  ۳۶ سنت افزایش یافت و به ۶۱ دلار و ۳۶ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۲۸ سنت افزایش  به ۶۷ دلار و ۹۴ سنت برای هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب ۶۴ دلار و ۷۱ سنت و ۶۴ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه بود که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۹۳ سنت و یک دلار و ۵۰ سنت افزایش نشان می‌دهد.

قیمت طلا می تواند تا 100 دلار دیگر افزایش یابد

وینس لانسی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری "اکوبی پارتنرز" در سخنانی تاکید کرده است: علی رغم کاهش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری در آمریکای شمالی از ماه دسامبر تاکنون، پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت جهانی طلا روندی کاملا صعودی داشته و این فلز گرانبها توانسته است وارد کانال 1300 دلاری شود. بر خلاف افزایش شاخص سهام و نرخ بهره اوراق قرضه، قیمت جهانی طلا در روزهای نخست سال 2018 میلادی عملکرد بسیار خوبی داشته است. قیمت طلا هم اکنون به بالاترین سطح خود در 4 ماه اخیر رسیده است. وی افزود: این اشتباه است که تصور کنیم قیمت طلا در کوتاه مدت با افت شدیدی روبرو خواهد شد و به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید، آن هم تنها به این دلیل که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش می دهد. عامل اصلی در تعیین قیمت طلا نرخ بهره واقعی است. این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر من نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا هم اکنون بسیار پایین است و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد. لانسی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا این پتانسیل را دارد تا 100 دلار دیگر طی 3 تا 6 ماه آینده افزایش یابد. هدف من برای قیمت هر اونس طلا در بلندمدت 1700 دلار است.

دلار آمریکا در بازار آزاد ارز اندکی ارزان شد

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، هر دلار آمریکا با افت 95 ریال نسبت به پایان هفته قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 439 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 278 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 953 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ابتدای هفته، 11 هزار و 922 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پنج شنبه، به طور میانگین 26 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز شنبه بیست و سوم دی ماه با ۹۵ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۶ هزار و ۴۶۹ ریال قیمت خورد.

 از «دلایل نوسان قیمت دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی» تا «پیشنهاد آقای وزیر به کسانی که سرمایه خُرد دارند»

کاهش ۳۴ درصدی ارزش پول اوکراین در مقابل یورو

گریونی، واحد پول اوکراین در حال حاضر ۳۴ درصد ارزش خود را در مقابل یورو از دست داده که پایین ترین نرخ برابری پول این کشور در برابر یورو است. گریونی همچنین در برابر روبل روسیه با کاهش قابل توجهی روبرو شده و هر ۴.۹۹ گریونی به ازای ۱۰ روبل معامله می شود. پول اوکراین در برابر دلار هم سقوط آزاد را تجربه کرده و هر ۲۸.۴۴ گریونی معادل یک دلار است؛ البته رکورد تاریخی تنزل ارزش پول اوکراین در برابر دلار در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی رقم خورد که هر ۳۰.۰۱ گریونی به یک دلار رسید. کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که کاهش ارزش گریونی در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی تداوم خواهد داشت و اوج‌ آن در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه خواهد بود و دور از انتظار نیست که نرخ برابری هر دلار به ۳۰ گریونی یا بیشتر از آن برسد. دولت اوکراین می گوید تضعیف گریونی برای اقتصاد این کشور نافع است و می تواند پول ملی بیشتری با توجه به صادرات کالا، برای اوکراین به همراه داشته باشد.

کابوس یک خودروساز در آمریکا

در آخرین ماه سال ۲۰۱۷ فیات حتی نتوانست ۲ هزار خودروی سواری در آمریکا بفروشد و به این ترتیب ماه دسامبر را با کاهش ۳۳ درصدی فروش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پشت‌سر گذاشت. فیات در سال ۲۰۱۷ در مجموع نسبت به سال قبل با کاهش ۱۹ درصدی فروش در آمریکا مواجه شد و به طور متوسط در هر روز تنها توانست ۷۳ دستگاه خودروی سواری به فروش برساند. این در حالی است که حتی برندهای گران‌قیمتی نظیر جگوار نیز در سال گذشته آمار فروش بالاتری داشتند. تنها مدل محبوب فیات در سال گذشته خودروی اسپورت «اسپایدر» بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴ هزار دستگاه از آن به فروش رسید.

زمان واریز یارانه دی ماه مشخص شد

در حالی که قرار است با توجه به کاهش بودجه هدفمندی یارانه در سال آینده، 9 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف شوند، پیش بینی می شود هشتاد و سومین مرحله یارانه نقدی در بامداد 26 دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. /میزان

۸ هزار واحد مسکن مهر در پرند، فاقد متقاضی است

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های روبنایی از جمله وزارت نیرو و شرکت گاز در تامین انشعابات واحد‌های مسکن مهر نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: عدم همکاری این شرکت‌ها باعث شده است که ساخت ابنیه در این شهر نسبت به امکانات روبنایی جلوتر باشد. محسن طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: تا زمانیکه تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز واحد‌های مسکن مهر تکمیل نشود؛ امکان تحویل و یا بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر وجود ندارد، بنابراین بسیاری از واحدهای فاقد متقاضی در انتظار تکمیل این خدمات هستند. طاهری تصریح کرد: 8 هزار واحد مسکن مهر در پرند فاقد متقاضی است و در صورتیکه امکانات روبنایی و زیربنایی این واحدها تکمیل نشود، نمی‌توانیم تا پایان سال آنها را افتتاح کنیم. در نتیجه تحویل این واحد‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

پیشنهاد آقای وزیر به کسانی که سرمایه خُرد دارند

مسعود کرباسیان در حاشیه نشست امضای پیش‌نویس آیین‌نامه طرح‌های تامین مالی جمعی که با حضور وزیر ارتباطات در وزارت اقتصاد برگزار شد با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده طی ماههای اخیر گفت: مردم با توجه به کاهش سود بانکی می‌توانند با آوردن سرمایه‌های خرد خود به عرصه سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا زمینه‌ساز رشد و توسعه این نوع کسب و کارها نیز بشوند. به گفته کرباسیان نمی‌توان تخمین دقیقی از اثرات این قبیل طرح‌ها بر ایجاد شغل در کشور مطرح کرد اما به طور کلی باید توجه داشت که برطرف کردن موانع از مسیر سرمایه‌گذاری می‌تواند تا میزان زیادی منجر به ایجاد اشتغال شود. وزیر اقتصاد در پایان به مردم توصیه کرد: سرمایه‌های خرد و فامیلی و خیریه‌ای خود را به این مسیر آورده و با سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها زمینه‌ساز توسعه این فعالیت‌ها در کشور شوند. /تسنیم

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۶
کی زمینه فعالیت اقتصادی سالم برای مردم در این مملکت ایحاد شده که بشه بدون رانت و پارتی بازی به کار پرسودی رسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از برجام فقط نامی باقی مانده ما به دست خودمان یک عمردستاوردهسته ای مان را نابودیم کردیم به قیمت تقریبا هیچ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
رشدماههای اخیربورس کاذب بوده وبزودی حباب عظیم آن خواهدترکید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یکشنبه 24 دی 96 دلار باردیگر از مرز 4400 تومان عبورکرد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
پس پیشنهاد آقایی وزیر به کسانیکه سرمایه خرد دارند چی بود؟؟
آره عزیز پولتو بده و برو یا بدو تا انشاءالله پولتو پیدا کنی........
وقت آن رسیده که سیف از حوزه اقتصاد کشور بیرون رانده شود چون حرفی برای گفتن ندارد وهرچه می گوید تکرار مکررات است.
منم با نظر دکتر سیف موافقم. کاملا منطقی و علمی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سیف هیچ سنخیتی با منطق ندارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اگه 5 تومن سررراست بشه منطقی تره!
سرمایه گذاری خرد در برابر مالیات و بیمه و شهرداری و استاندارد و بهداشت و هزاران مجوز دولتی و بلای چک های برگشتی فروش و بد حسابی بیدفاع است، بدون حمایت به جایی نمیرسد
با توضیحات آقای وزیر، یورو از سال 92 تا زمان حاضر باید حداکثر 20 درصد گران میشد یعنی باید حدود 4800 باشد نه بالای 5000 تومان. لیر ترکیه هم باید 60 درصد ارزان شود یعنی حدود 500 تومان نه 1150 تومان.
درپاسخ به پیشنهاد آقای وزیردر جمع آوری سرمایه های خرد باید گفت جذب سرمایه مردم نیاز به اعتمادسازی دارد طی 4 دهه اخیر سرمایه گذاری در موسسات و نهادها ویا حتی خرید سهام جز ضرر وزیان و دربسیاری موارد از بین رفتن کل سرمایه (کلاه برداری) نتیجه دیگری نداشته وقتی اعتماد وجودنداشته باشد تنها راه حفظ پول سرمایه گذاری گاوصندوقی است ( ارز - طلا - ملک ویا.... ) سرمایه گذاری بسترمناسب میخواهد نه دستور
در كل برداشت من فقط گروني بيشتر و بدبختي مردمه همين. طبيعي هم هست كلا تو ايران همه چيز طبيعي و منطقيه و اتفاقات خارج از ايران غيرمنطقي و غير طبيعيه.
به نظرم مردم عادی مگر دیوانه باشند سرمایه خود را بیاورند برای تولید چون بخش خصوصی در این مملکت محکوم به شکست است زیرا تا رانت ودلالی و85/ در صد اقتصاد دولتی باشد بخش خصوصی محکوم به شکست است . مسئولین فقط بلند حرف بزنند اگر راست می گوید بیایید این یک کار انجام بدهید از فردا به کارخانجات شیر که اگثرا زیر نظر بنیادها هستند بگوید که خرید شیر در درب گاوداری براساس قیمت مصوب ابلاغی 14950ریال الزامی ولازم الاجراست . اگر به حرف ودستور شما کسی وقعی نهاد انموقع به مردم این پیشنهادات بدهید . در این مملکت در بخش خصوصی هرکسی به فکر خرد کردن دیگران وکیسه ومال اندوزی خودش است به فرموده ح(ع) تا کوخی نیاشد کاخی وجود ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
باسلام
دولت اگر میخواهد وضع اقتصادی خوب شود بایستی حمایت ازتولید کند نه اینکه هیچ حمایتی نکند الان بنده یک تولید کننده هستم درشهرک صنعتی اشتهارد اکثرا کارخانجات تعطیل یا درحال تعطیل هستند وازطرفی این شرکتهای نت ورکی بیچاره کرده تولید کننده
من بسیار زیاد توجیه شدم بعد از صحبتهای آقای وزیر احساس میکنم تو بهشت زندگی میکنم .... امشب حتما یه جوجه کباب میزنم
جالبه ... ارزش پول ملی ما 500 درصد کاهش داشته بعد می گویند 32 درصد! خجالت داره ...
اقای وزیر فقط کافیه برای امتحان برن یه بقالی بزنن ببینند برای سرمایه گزاری خرد چه سرمایه کلانی باید صرف قوانین دست و پاگیر کنند تازه این قبلشه بعد شروع بکار هم با بگیر و ببندهای مشکوک بهداشت و اماکن و...باید سر و کله زد
تو 6 ماه دلار نزدیک 1000تومان افزایش قیمت داشته بعد می گید ثباته خوبی داره؟!!!!تا کی از حقیقت فرار میکنید؟...
خیلی جالبه که از فروردین که دلار ۳۷۸۰ بود تا الان شده ۴۴۰۰ و یورو از ۳۹۵۰ شده ۵۳۸۵ خیلی طبیعی بوده . این اسمش نوسان نیست جهشه .کلا هرچیزی گرون میشه عادت کردن بگن اوضاع خیلی خوبه .نهایتش میگن خب ارز نخرید
چرا با کشورهایی که ارزشون ضعیف نشده مقایسه ای نیست؟
اقای سیف؛ هیچ کس تلاش های شما و بانک مرکزی را فراموش نخواهد کرد باور کنید
من سرمایه خودم رو، برای کار خودمم سرمایه گذاری نمیکنم. چون ایران صد تا اما و اگر داره. اصلا معلوم نیست ادم کاری که میکنه، روبه رشد باشه نتیجش.
بیام تازه سرمایه گذاری کنم برای یه نفر دیگه؟! اونم تو ایران!!
وقتی کشورهای دیگرکشورمون رو وارد جنگ در سوریه وعراق کردند به اجبار، میبایست هم شاهدچنین مشکلات اقتصادی باشیم و والبته طبیعی است.دلارتا۶و۷هزارهم خواهدرفت مطمن باشید
جناب رئیس

سنار بده آش
به همین خیال باش

که مردم پول های خودشان را ببرند در بازار به باد دهند!
15 درصد که هیچ اگر سود بانکی 10 درصد هم بشود مردم نهایتا در بازار دلار و ارز و سکه و طلا و مسکن جولان خواهند داد و خبری از تولید و اشتغال نیست.
با تئوری های صرف نمی توان اشتغال تولید کرد.
چند بار سود بانکی را کم کردید آیا اشتغال و رونق ایجاد شد؟
جز این که بازار ارز و طلا و مسکن آشفته شد آیا اثر دیگری داشت؟!
بهتره زیرساخت و بستر اشتغال را درست کنید نه این که دائم سود بانکی را کم کنید ...
وقتى كارهاى بزرگ بدست افراد كوچك سپرده شود سرنوشت بهترى نخواهيم داشت
آقای سیف مطمئن باش دلار تا انتهای سال بعد تا مرز 6000 تومان هم میره...
مسئولین که بقالی نرفته اند آقای ناشناس. دلایل افزایش قیمت ارز(و نه نوسان قیمت ارز!) عدم پشتیبانی از ریال است. اگر آقای صیف از روش "مار پولی" در اتحادیه اروپا استفاده کنند، هیچ افزایش قیمت ارز نخواهیم داشت. ایشان مانند بهمنی، برای جبران کسری بودجه اجازه افزایش قیمت دلار رامی دهند و هدف میان مدت آنها هم دلار 6000 است.
اونقدر تمرکزتون تو کنترل دلار بوده که افزایش چشمگیر ارزهای دیگه را فراموش کردین....
ما دیگه خر نمیشیم فقط طلا و دلار
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

اگر دلار بخریم و در بانک در صندوق امانات بگذاریم و یک سال بعد بفروشیم فکر میکنم خیلی سود داشته باشد .

به هر حال این هم یک نظری است .

نطر مسئولین در این رابطه چیست ؟
..... حرف نزند سنگین تراست!
"تا زمانیکه تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز واحد‌های مسکن مهر تکمیل نشود؛ امکان تحویل و یا بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر وجود ندارد، بنابراین بسیاری از واحدهای فاقد متقاضی در انتظار تکمیل این خدمات هستند. طاهری تصریح کرد: 8 هزار واحد مسکن مهر در پرند فاقد متقاضی است و در صورتیکه امکانات روبنایی و زیربنایی این واحدها تکمیل نشود، نمی‌توانیم تا پایان سال آنها را افتتاح کنیم. در نتیجه تحویل این واحد‌ها به سال آینده موکول می‌شود"

رفتید وسط بر بیابیون بدون هیچ امکاناتی خونه سازی کردید، انتظار دارید اول مردم برن زندگی کنن بعد شما لطف کنید برق و آب و گاز و تلفن وصل کنید و مدرسه و بازار بسازید؟!
برید ببینید بقیه دنیا اول تمام این موارد رو در نظر میگیرن بعد که همه امکانات رفاهی اومد مردم تازه میرن زمین میخرن و ساختمان سازی میکنند.
چرا هر چیزی توی ایران مثل بقیه دنیا نیست ولی بحث گرفتن پول که میشه با اروپا و آمریکا مقایسه میشیم.
به سیف میگن چرا ارز رفته بالا میگه بقیه جاها هم همینطوره !!!!!!
مسئولین محترم
نه اغتشاش گرم و نه از کشور و حکومت بدم می آید
لطفا
خواهشا
به داد اقتصاد برسید
دلار مدام رو به افزایش است
اقتصاد ما وابسته به دلار است
باور کنید که شدیدا زیر فشار اقتصادی هستیم
کی به داد قشر متوسط به پایین می رسه
کی به داد کارگر و کارمند بخش خصوصی میرسه
باور کنید در مضیغه هستیم
متاسفانه در این دوره همه وزیران انتخابی واز جمله اقای سیف بیشتر در فضا سیرمی کنند وبا درد ما زمینی ها ومردم دردمند ایران بی خبر هستند لطفا کمی پیاده شوید ودر بین مردم بروید وبه اطراف خودمان نگاه کنیم تا بفهمید چه بر سر این مردم امده . پول عراق بیش از چهار برابر ما ارزش پیدا کرده اقای سیف فکر می کنید چه کسی از افزایش دلار ذینفع است بجز دولتی ها و سرمایه داران تجارت وبازار وصاحبان نورچشمی واقا زاده ها وچه کسی متضرراست به جز مردم عادی وفاقد سرمایه یعنی مستضعفان وولیان امر شما وافزایش قیمت کالاها ومایحتاج عمومی وورشکستگی تولید کنندها وافزایش بیکاری جوانان وتحصیل کرده وکارگران نخواهد شد . امروز فقر ونابرابری در توزیع ثروت ملی وبی ارزش شدن پول ملی ایران وبالا رفتن هزینه های زندگی دشمن اصلی منافع ملی ایران است پس کسی دنبال دشمن نگردد ووزیران هم واقع بین باشند همچون عقاب در هوا چشمانش به زمین خیره است نه بر بال تخیلات وجاه ومقام وناز ونعمت . امیدوارم این مطلب درج کنید
اقای سیف سکوت بهترین کاری که شما میتوانید انجام دهید
جالب اینه که همه این افت ارزش پول ملی در چهار سال دوم اتفاق افتاده.

ملت رو چی فرض میکنن؟
پول ترکیه هر سال گرانتر از پول ایران میشود بعد وزیر رو ببین که چی میگه پول ترکیه 95 درصد و ریال 32 درصد از ارزش خود در برابر دلار رو از دست داده است
مردانه به ما رحم نکنید اگر قیمتها بیشتر از این افزایش یابد دیگه فقط زندگی در حلبی ابعاد امکان پذیر است
سرمایه خرد و تولید خرد این هم در ایران چقدر با مزه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هههههههههههههه
تا حالا هیچکدام ار حرف های آقای سیف درست از آب در نیامده ، من که در سرمایه گذاریهام برعکس احرف یشان عمل میکنم و تا حالا سود کردم.بنظرم حتما باید بخشی از سرمایه به ارز نگهداری شود چون متاسفانه رییس بانک مرکزی توانایی کنترل نرخ ارز را ندارد.
ناشناس ۱۲:۵۱، محض اطلاع عرض میکنم: این حرفها را وزیر نزدند، رئیس بانک مرکزی گفتند. دقت هم خوب چیزیه موقع خوندن خبر!!!!!!!!!!
سلام متاسفانه وقتی مسئول قانونی حفظ ارزش پول ملی کشور چراغ سبز افزایش قیمت ارز ها را به بازار نشان میدهد امیدی باقی نمی ماند .
اگر سال مبنای گزارش اقای ریسس را از 92 به 90 جابجا کنیم شاهد افزایش 450 درصدی نرخ دلار در مقابل نرخ ریال خواهیم بود در این شرایط آقای ریسس باید به جای افت 90 درصدی ارزش لیر ترکیه یا روبل روسیه به سراغ کشور هایی مثل زیمبابوه و ونزوئلا برای توجیه نا کار امدی خود میرفت .
2
یا تقصیر امریکاست یا تقصیر دولت نهم و دهم. شک نکنید.
كسب و كار جديد يعني گرفتار شدن:
دارايي
بيمه
محيط زيست
وزارت كار
استاندارد
كلا يعني گرفتاري و اخرش هم ورشكستگي
بهترين كار بي درد سر خريد دلار و نگه داشتن ان در منزل
نه ماليات داره و هر لحظه هم نقد ميشه
بله آقای سیف خیلی هنر کردین پوله مردم رو از بانکا دراوردین گذاشتین تو بازار ارز که هم مردمو بدبخت کنین و هم اشتغالی درست نکنین .....
من نمیدونم چرا همیشه کشور ما باید با چیزای منفی کشورا مقایسه شه؟ اینجوری دنبال پیشرفتیم حتما؟
مثلا بالا رفتن ارز ترکیه که کودتا داشته, چرا چیزا خوبشو نمیبینن؟
یا قیمت بنزین اروپا, چرا حقوقمونو باهاشون مقایسه نمیکنه دولت.
یا حمله شدن به یه نفر در امریکا! چرا ازادیاشونو واسمون مثال نمیزنن؟
چرا وقتی حرف آزادی و رفاهیات و ... میشه با این کشورا مقایسه نمیشیم؟
اگر این کشورا دوتا چیز منفی دارن 1000 چیز مثبت مثتل زدنی دارن که ما نداریم اونارو.
چرا با همین اماراتیا و یا همین عمان که یه روز به ما حسرت میخوردن, الان افت پولمونو مقایسه نمیکنند؟ که سالهاست ارزش پولشون تکون نمیخوره
بسته مردم رو انقد ساده فرض کردن. من بجاشون خجالت میکشم دیگه.
منظورتون از پایین اوردن سود پول تو بانکها این بود که مردم پولشونو بیارن دلارا شمارو گرون بخرن.....
با این دشمنی ترامپ خدا اخر و عاقبت ما ایرانیها(انها که پاسپورت دوم و گرین کارت ندارند) را ختم به خیر کنه یک قلم‌ان محض اطلاع فقط حرف تحریم رو زده دلار تا الان ۶۰۰ تومان ظرف یکسال گران شده اگر واقعا تحریمها بر گرده و امثال ب ز بخوان تحریمها را دور بزنند و از هر دلار ده دلار به جیب بزنند انوقت دلار چند خواهد شد و قیمتها چی خواهد بود!
این همه حرفها به چه دردی میخوره اونا کار خودشون میکند
این همه حرفها به چه دردی میخوره اونا کار خودشون میکند
به آقای کرباسیان بگویید اینقدر با اعصاب مردم بازی نکند و به شعور آنها توهین نکند.
اقای ...... اگر سواد دارید برید 10تا 15سال گذشته رو مطالعه کنید خیلی از کشورها تغییر یا بی ارزش نکردن پولشون رو.شماها بلد نیستید کشورداری برید خونه هاتون.
تابناک عزیز مگر نظر دادن کاربران تاریخ انقضا دارد که از عصر تا حالا منشر نکردین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر