بازدید 2262

سروزیر جدید بلوچستان پاکستان انتخاب شد

«میرعبد القدوس بزنجو» عضو حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم به عنوان سروزیر ایالت بلوچستان انتخاب شد.
کد خبر: ۷۶۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 14 January 2018

«میرعبد القدوس بزنجو» عضو حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم به عنوان سروزیر ایالت بلوچستان انتخاب شد.

به گزارش فارس، «میرعبد القدوس بزنجو» عضوحزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم با رأی اعضای مجلس ایالتی به عنوان سروزیر ایالت بلوچستان انتخاب شد.

وی و اعضای جدید کابینه 14 نفره دولت بلوچستان پس از انتصاب در این پست سوگند یاد کردند.

انتخابات در مجلس ایالتی به سرپرستی «راحیله حمید درانی» رئیس مجلس بلوچستان برگزار شد و میر عبد القدوس بزنجو توانست با اکثریت آرا «لیاقت علی آغا» کاندیدای حزب عوامی ملی را شکست وبه عنوان سروزیر انتخاب شود.

طبق قانون پاکستان فردی که به عنوان سروزیر انتخاب می‌شود باید بتواند از 65 عضو مجلس 35 رای را به دست آورد.

میر عبد القدوس بزنجو توانست رأی 41 نفر از اعضای مجلس ایالتی را بدست آورد این در حالی است که لیاقت علی آغا با کسب 13 رأی از وی شکست خورد.

بزنجو در اولین مصاحبه خود بعد از انتخاب شدن به عنوان سروزیر بلوچستان گفت: هیچ دشمنی با سروزیر قبلی جناب «ثنا‌الله‌زهری» ندارم و از رأی اعتماد اعضای مجلس ایالتی تشکر می‌کنم.

از سال 2013 که دولت جدید پاکستان روی کار آمد میر عبدالقدوس بزنجو سومین سروزیر است که قدرت را در بلوچستان به دست می‌گیرد.

ثناالله‌زهری سروزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان در پی به راه انداختن جنبش عدم اعتماد توسط نمایندگان مجلس از سمت خود استعفا داد.

ایالت بلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان است و اخیرا با چالش‌های مختلفی روبرو بوده که باعث شده نمایندگان به صلاحیت‌های اجرایی سروزیر این ایالت اعتراض کنند.

ایالت بلوچستان از یک سو به علت قرار گرفتن در کریدور اقتصادی چین و حضور پکن در بندر گوادر و از طرف دیگر به دلیل نزدیک بودن به بندر چابهار و ایران اهمیت زیادی پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار