بازدید 16007
در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس جمهور؛

مطهری: حرف روحانی درست بود؛ اما نباید به این مسائل دامن زد/تابش: اتفاقات چند وقت گذشته در کشور امیدوار کننده بود

رئیس جمهور در سخنان خود، با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مواجهه با مسائل داخلی ایران نیز شکست‌ خوردند، به اعتراضات اخیر مردم در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای در خیابان، بحق یا ناحق اعتراضاتی مطرح می کنند. در این راستا من خواهش می کنم، به مردم احترام بگذارید.
کد خبر: ۷۶۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 15 January 2018

تابش: باید با کسانی که در جامعه ایجاد التهاب می کنند، برخورد کرد/ مطهری: بهتر است به این مسائل دامن نزدروز گذشته، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ـ که در سالن اجلاس سران برگزار شد ـ به سخنان یکی از از خطبای نماز جمعه اشاره و به شدت از گفته های وی انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وی با اشاره به اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حال اگر گفته می شود، فردی از سمتی تحریک شده یا دستورهایی داشته یا اینکه جاسوس بوده، بگذارید در یک دادگاه ثالث به این موضوع رسیدگی شود. این چه حرف زدنی است که هر که در خیابان حرف می زند، یا خس و خاشاک هستند یا گاو و گوساله یا آشغال؟ چرا با توهین بی ادبانه با جامعه خود برخورد می کنید؟ مردم حرف دارند و برای همین به خیابان آمده‌اند. برخی حرفشان بحق است و برخی نیز از شرایط سوءاستفاده کردند. در همه جای دنیا نیز این گونه است و اگر فردا در لندن و نیویورک نیز تظاهرات شود، عده‌ای پیدا می شوند که شیشه‌ها را می شکنند و چند مغازه را غارت می کنند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: نباید همه را به یک چوب برانیم، بلکه باید به ویژه در تریبون‌های مقدس دقیق حرف بزنیم، چون ملت ما ملت بزرگی است.

پس از این صحبت ها، نمایندگان مجلس واکنش های مختلفی به این موضوع داشتند. برخی نماینده ها بر این باور بودند که نباید به موضوع دامن زد و باید از کنار این گونه صحبت ها گذشت و برخی دیگر از نماینده های مجلس خواهان بازخواست از کسانی هستند که باعث ایجاد التهاب در جامعه می شوند.

محمدرضا تابش در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: همه مسئولان جامعه باید سعی کنند تا آرامش را در جامعه ایجاد کنند؛ اما متأسفانه در پیش گرفتن برخی مواضع ـ آن هم از تریبون ها و مکان های مقدس و از زبان خطبای جمعه که باید مروج اخلاق و فضیلت باشند ـ جامعه را ملتهب می کند.

این نماینده مجلس گفت: البته آقای صدیقی توضیح دادند که مقصودشان اهانت به مردم نبود؛ اما باید این افراد دقت کنند، کسانی که تریبون دستشان است و سخنان آنها پخش سراسری می شود، نمی تواند بگوید که مردم این گونه برداشت نکنند. به هر حال افکار عمومی از این صحبت ها برداشت خوبی نداشت و این موارد نیز باعث ایجاد التهاب در جامعه می شود، اگر هم لازم است، برخوردهایی هم با این گونه افراد صورت گیرد، باید هر چه زودتر انجام شود.

وی درباره سخنان روحانی در این خصوص نیز یادآور شد: سخنان رئیس جمهور امروز در خصوص این موضوعات و اتفاقات چند وقت گذشته در کشور بسیار امیدوارکننده بود، رئیس جمهور هم در دفاع از حقوق مردم و هم مخاطب قرار دادن افرادی که توهین و اهانت به مردم کرده اند، بسیار صریح حرف زدند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین موضوع بسیار خوبی در خصوص رفع فیلترینگ تلگرام داشت و این فضا نیز به هر حال باز شد و ما امیدواریم از این فضای ایجاد شده سوءاستفاده نشود و فضای باز همچنان در کشور وجود داشته باشد.

همچنین علی مطهری در گفت وگو با تابناک در خصوص صحبت های رئیس جمهور گفت: موضع رئیس جمهور بجا بود و اصل این حرف درست است؛ اما به نظر من، باید به این نوع موضوعات دامن نزد و هر چقدر راحت تر از کنار این بحث ها عبور کنیم، بیشتر به نفع جامعه خواهد بود.

نایب رئیس مجلس گفت: ممکن است کسی هم اشتباهی کرده باشد؛ اما بهتر است، ما آن را دنبال نکنیم و به این موضوع دامن نزنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۴
آقای رییس جمهور مردم خس و خاشاک و آشغال نیستند. اما گوسفند هم نیستند که هر حرفی رو باور کنند. دیگه دوران عوامفریبی گذشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
آقای روحانی مانند برخی مجلسی اصلا مردم زیر پارک وی را نمیبینند
پس اصلا قابل اعتماد نیستند
دیگه کسی برای این حرفهای رو به جلو اقای رئیس جمهور تره هم خورد نمیکند
چرا کشتی نفت کش ایرانی در اب های اقیانوس ارام دچار تصادف شد در اقیانوس به این بزرگی تصادف برای چه؟ چرا کشتی ایرانی در جا منفجر شده و بلایی به سر بارکش نفتی نیامده ؟!!! برخورد برای چه بوده؟ در اقیانوس پهناور که نه ترافیکی هست نه سرعت چرا کشتی باید دچار صانحه شود؟
تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ اتش سوزی خیابان جمهوری و سوختن کارگران بیچاره. حادثه پلاسکو. خرابی ها شدید در زلزله. و حالا اتش سوزی و ساحنه تصادف کشتی در اقیانوس پهناور!!!!! چه زمانی مدیریت به کشور باز می گردد.
بستر مناسب برای رشد و پرورش مغزهای ایرانی نیست و همه ناچار به فرار از ایران هستند. بیکاری فقر اختلاس فساد بی تفاوتی درگیری با دنیا تا کی تاکی کی کی چه زمانی تهدید بر علیه دنیا و کشورهای همسایه تمام می شود؟ عربستان به ازادی می اندیشد ولی در ایران؟ هنوز فقر بیکاری استرس از فردا . یارانه در عربستان برای تمام مردم و چندین برابر ایران است چرا عربستان فقیر ندارد ولی در ایران کلی فقط کودک کار داریم چراااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
چی میکی شما !!!!! عربستان دیگه کیه که هی چپ و راست اونو واسه ا مثال میزنی.. نظرات عجیب و غریب ارائه میدی ها
اینها دامن نزنن اونها انقدر حرف میزنند و دامن میزنند تا (نمیگم فتنه) اختلاف دیگه ای درست کنند.
ادب مرد به از دولت اوست.
بطور کلی افرادی که فحاش هستند اصالت و نجابت خانوادگی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
کسی که پرچم کشورشو آتیش میزنه!!! کسی که ماشین آتش نشانی رو میدزده و ادم میکشه و ... اشغال نیست؟!!!؟ بلکه از آشغال هم پست تره
اآشغالی هست که هر از چند گاهی بازیافتش میکنند و میندازن به جون مردم
همین از کنارش رد بشیم انقلاب آسیب نبینه به این روز کشوندمون که هر فسادی شد گفتیم اسلام و انقلاب در خطره و برخورد نشد
هر جا که به نفع جناح مطهری ست باید حرف نزنیم و راحت از کنارش رد شویم چون به ضرر جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
مطهری سوپاپ اطمینان حکومت است و اصلا به حرف هایش نباید توجه کرد.
علل ایجاد اغتشاشات اخیر همین نماینده ها هستند که برای مملکت هیچ دلسوزی ندارند نه تریبون ها و غیره اگر نماینده واقعا وکیل مردم هستند چرا در حد مردم کار نمی کنند
از بس نشستیم و به اشتباهات مسولین اعتراض نکردیم وضعمون این شده حالا جناب می فرماید این حرفا رو دنبال نکنیم گرچند موضع گیری آقای روحانیدر این اوضاع و احوال ناامید کننده مملکت بد نبود ولی آیا با این حرفا میشه دردی از مردم دوا کرد نه عزیز جان با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
این آقای مطهری از اونایی یه که یکی به میخ میزنه یکی به نعل . امروز صحبت از حق مردم میکنه و دیروز میگفت بنزین باید گرون بشه البته طبیعیه چون ایشون که راننده دارن و خودروی دولتی ، توی متن جامعه نیستن که بدونن فقط گرون کردن همین بنزین چه تورمی رو در جامعه ایجاد می کنه کاش مردم توی دوره های بعدی به افراد دو رویی مثل این آقا رای ندن ، ای کاش مردم ما اونقدر آگاه بشن که به لیست ها رای ندن و به افراد بر مبنای شایستگی رای بدن . همه اصلاح طلبان شایسته نیستن همونطور که همه اصولگراها بد نیستن ، هنر مردم انتخاب افراد شایسته از بین اونها بدون توجه به گرایش سیاسی اونهاست . امیدوارم تابناک این نظر رو متشر کنه هر چند که توی چند وقت اخیر هر نظری رو که گذاشتم تابناک لطف کرده و منتشر نکرده
روحانی انگار نه انگار الان دولت دست ایشونه و الان قدرت اول اجرایی کشور ایشون هستند!!! آقای روحانی واقعا میگم خسته شدیم از سخنرانی های قشنگتون میشه یکم هم عمل به سخنان خودتون رو ببینیم!!! همه سخنانتون رو هم نمیخوام عمل کنید همین یدونه که گفتین همچین گشایش اقتصادی ای راه میندازین که مردم نیازی به یارانه نداشته باشن رو عملی کنین ما دیگه چیزی ازتون نمیخوایم اصلا تلگرام رو هم فیلتر کنین!!!
بهانه هم نیارین که نذاشتن چون قدیمی شده یا اینکه تقصیر دولت های قبله چون وقتی این قول ها رو میدادین با شرایط کشور کاملا آشنا بودین و سالها در سطوح مختلف خدمتگزار مردم بودین!!!!
بالاخره نهایت استفاده ای که می شد کرد، انجام شد. دیگه بهتره به ماجرا دامن نزنیم...
وجود خودرو برای سران کشورها نماد اعتباردولت، تجسم فن آوری و قدرت مهندسی نوآوری است، بنابر این رهبران کشورهای پیشرفته ترجیح می دهند تا در خودرو های مارک کشور خود سفر کنند. بعنوان مثال رئیس جمهور آمریکا از کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان از بنتلی یا رولزرویز، نخست وزیر انگلستان از جگواراستفاده میکنند، همچنین خودرو دولتی رئیس جمهور فرانسه سیتروئن است، خودرو صدر اعظم آلمان آئودی، تویوتا به عنوان خودرو رسمی نخست وزیر ژاپن محسوب میشود، خودرو رئیس جمهور چک اشکودا و خودرو رئیس جمهور ایتالیا مازاراتی است.
به هر حال ما که به شنیدن این حرف ها عادت کرده ایم. اگر یکی از وزرای رئیس جمهور به مردم چنین توهین هایی می کرد، ایا ایشان همینگونه به زبان می آمدند؟ مسلما خیر!!! همین یکی دو سال گذشته یکی از همین وزرای عرش نشین مردم را به جرم نخریدن گاری ای به نام پراید ضدانقلاب و خائن نامید و دیگری برای درمان رنج و آلام روستائیان نسخه خوردن کاه و جو می پیچید!!! به هر حال حتی سخنانی که به ظاهر از آنها بوی جانبداری از مردم می آید، در اصل برای مطرح کردن خود است، به عمل کار برآید به سخندانی نیست. اما در قاموس بسیاری از مسئولان و کارگزاران سخن همان عمل است و عمل هم چیزی جز سخن نیست!!! اگر به جای این حرف ها سقفی بالای سر کودکان دبستانی سیستانی می زدند، کمک می کردند تا برخی مردم کردستان دیگر همانند انسان های نخستین در غارها و دخمه ها زندگی نکنند، فقر و فلاکت کرمان یا خراسان جنوبی را اندکی چاره می کردند، بسیار بهتر از همه این سخنان مدافعانه!!! می بود. همین امسال بود که در مجلس وضع زندگی مردم سیستان همانند یکصد سال پیش توصیف شد. ولی مسئولان ما که یا برای پایتخت کشوری که وجود ندارد گریبان می درند، یا هم و غمشان را صرف نگاهداری حکومتی هزاران فرسنگ آنسوتر می کنند یا در اندیشه کمک رسانی به کسانی هستند که با وجود همه لافزنی های خود درباره دوستی با ما هنوز هم نام خلیج فارس را به سبک عرب های وهابی سعودی به زبان می آورند. این حرف هایی که مسئولان به هم می زنند تنها زنگ تفریحی در میان این همه مشغولیات جهان سازی و جهان پروری است.
اصلا مگر مردم حق دارند اعتراض کنند که به حق یا ناحق باشد
جناب مطهری : بهتره شما به کار اصلی خود بپردازید هیچ احتیاجی به تائید شما نیست مردم فهیم وبا تجربه خوب تشخیص میدن که حرفهای با رنگ ولعاب چیه وحرفهای حسابی چیه !!!!
آقای روحانی
علت و ریشه اعتراضات را رها کرده و هیچ حرفی تا کنون در این مورد نزده است اما می خواهد با پر رنگ کردن یک کلمه و یک جمله اذهان را منحرف کند. شما بهتر نیست به مشکلاتی که مردم با آنها درگیرند و به همین دلایل اعتراض نموده اند رسیدگی کنید؟ تا بحال چرا سکوت کرده بودید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اتفاقا کسانی که به ملت توهین میکنند باید عذر خواهی کرده و بار دیگر تکرار نکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
به کدوم ملت توهین کرده؟ خودتون رو به نادونی میزنی ؟
واقعا جملات رو بخونی میفهمی ولی اگه دنبال بهون ای بماند
گر چه همین شماها حرفهای کاملا مستقیم همین آقایون که ملت رو تحقیر هم میکنند اصلا توهین
نمیدونید
اقای مطهری حنای شماهم دیگه.....
سلام بر شما
بهتره که مسئولین که دارای تریبون هستند و هر حرفی می زنند یک بار برای همیشه دور هم جمع بشوند و حرفاشون را با هم یکی کنند تا به یک استاندارد نسبی برسند . این طوری اینقدر کشمکش ایجاد نمی شود
ای کاش خود ایشان آن توهینهای به منتقدین را هم یادش می آمد
توهین به مردم نجیب و صبور ایران اصلا پذیرفتنی نیست چه از ترامپ باشه چه از یه
شخصه دیگه و ... و به هر نحو ممکن باید باش مقابله کرد. هرچند مطهری رو دوست دارم ولی معتقدم باید در مقابل توهین موضع محکم گرفت. اقای صدیقی هنوز شرح وظایف رییس جمهور را نمی داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اگه یه بار حرف صدیقی رو بشنوی یا بخونی و کمی عقل

داشته باشی و عدل، قطعا این حرف رو نمیزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
این مردم نجیب که اومدند همون آدمهایی که پرچم آتیش زدند و کشور به اغتشاش کشیدند رو جمع کردند
صدیقی هم که معلوم بود به کیا چی گفته
. کو آب خوردن؟ ایران درحال خشک شدن است
اصلا آقای مطهری چه کاره مملکته
آقای روحانی!!
لطفا آدرس غلط به اساتید ندهید. اینکه به اساتید حوزه علوم اجتماعی دستور دادید (اگرچه شما سرهنگ نیستید) که بروید ریشه یابی کنید.... اعتراضات مردم به امیدهای پوچ شما پس از برجام است. آنقدر شعارهای پسابرجامی دادید که مردم باورشان شد که قراره معجزه بکنید. البته آن آشوبگران هم(و نه معترضین) خط و ربط خود را از خارج از کشور میگرفتند. باید به دیپلمات‌های خود دستور بدهید تا دیپلماسی دفاع را در دستور کار خود قرار بدهند. آن آشوبها در کشور و جامعه ما ریشه ندارد که شما ریشه‌یابی آن را به دانشگاه توصیه میکنید.
برادر خوب‌من امیدوار باش آنچه موجب غلبه بر ظلمت می شود فقط علم آگاهی است محکم بایست وتو مطمئن باش که زمین به دور خودش می چرخد ولی این حرف شما زمانی قابل اثبات است که لااقل ۹۸مردم آگاه شونند باید تلاشی کنی‌ اتفاقی چیزی درست نمی‌شود من زمانی که بچه بودم وحدود ۴ سال داشتم یک معلم در روستای ما بود که شاگردان ش همه حد اقل ۶الی۸ عقب افتادگی دستان داشتند تعداد محدودی هم به سن قانونی بودند یعنی فردی با سن ۱۰سالگی یا بیشتر کلاس اول بود در کنارش کودک ۶ساله هم بود ولی این معلم با انگیزه وافر کار می کرد حتی اهلی روستا جمع می کرد تا بتواند خرافات ز دایی کند مثلا مردم را شب جمع می کرد تا بفهمند تا خسوف و کسوف پدیده علمی چه زیرا قبلاً مردم تصور می کردند وقتی کسوف یا خسوف می شود اژدهایی در آسمان خورشید یا ماه را بلیعده است بنابراین باید به جنگ اژدها رفت افرادی که تفگ داشتند تیر می انداختند به آسمان همان طور تیروکان زن ها با ظروف مسی طبل می زنند تا اژدها ماه یا خورشید را رها کند و هزاران خرافات دیگر بگونه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌ردمم. مردم سر شب از ترس ارواح واجنه به خانه‌های خودشان می رفتند در همان زمان افرادی بودند که سواد آنها اگر بیشتر از آن معلم نبود کمتر نبود ولی با این کارهای معلم شدیداً مخالفت می‌کردند چون منافع آنها اقتضا می کرد که مردم در این شرایط باشند حال اراده کن به هر مناسبت اگر شده دو نفر را آگاه کن که زمین می چرخد نه خورشید
اقای رئیس جمهور انگار حواسشون نیست این اعتراضات و بهم خوردن امنیت داخلی و خارجی و خسارت به اموال عمومی و شخصی افراد و کشته شدن مردم بیگناه همه از بی تدبیری در اداره کردن جامعه بوده است بهتر نیست بجای این حاشیه سازی و نکته گیری از سخنان بقیه کمی از این سیاسی کاریشون بکاهند و به فکر مردم و اشتغال و سفره مردم باشند. تا از اینگونه بحرانها نداشته باشیم . بهتر نیست بجای تصمیمات شتابزده بعد از این بحران به طور پیوسته وظیفه شون رو انجام بدن.
تابناک بوضوح و ظرافت علیه ریس جمهور مطالبی را می نویسد و نوعا با کامنتهای مخالف شروع میکند من بارها مطالبی را نوشته ام و منتشر نکرده بهر حال امامان جمعه وظیفه جذب مردم را دارند و با این ادبیات جز دلسردی نتیجه ای بدست نمی آید ریس جمهور هم وظیفه دارد اوضاع را آرام کند و باید اینگونه موضع گیری کند توهین کردن به این و آن که کاری ندارد برخی امامان جمعه رسالت تبلیغی خود را بطور کل فراموش کرده اند حالا با آشغال خواندن مخالفین چه مشکلی حل شد خطبه های نماز که جای عقده گشایی نیست
تا حالا فكر ميكردم كه. بى سواد ، بى شناسنامه، وووووو حرفهاى ديگرى كه اقاى روحانى مخالفانش را به ان نسبت ميداد يعنى همان اشغال وخس وخاشاك مودبانه ولى حالا كه ايشان ميگويد كسى به مخالفين اين نسبت ها راندهد لطفا خودشان ان كلماتى را كه استفاده ميكرده وميكنند را معنى بفرمايند سپاسگزار ايشان هستم
آقای مطهری چکار به حرف درست دیگران داری به اشتباهات خودت فکر کن.
سلام . پی مصلحت مجلس آراستند نشستندوگفتند و برخاستند . در این میان تنها سرملت شهید پرور ایران بود که بی کلاه ماند.اتهام زنیها ، بگیر وببندهاو........ تمام شد،اما آنچه طبق معمول بجایی نرسید ،فریاد است. گرانیها، بی کاری،گرانی و فسادها، فقر و فحشا وارتشا واختلاس و .....همچنان سر جای خودش باقی ماند.یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک.
اخ که چقدر دلمان لک زده برای چند دقیقه شنیدن حرفهای شیرین .
والله دیگر بس است با دنیا تعامل کنید تا این مشکلات حل شود . اینهمه مرگ گفتید مرگ برا ی خودمان امد. اینهمه بیکاری فقر گرانی وضع بد اقتصاد دزدی دروغ فرار مغزها بی ابی الودگی هوا ووووو اینها مرگ نیست .
شمافقط خودتان میبینید بعدا این وسط چه میرسه به وزارت اقتصاد واصتاف وشورای کار .کش.ور درمورد حاملها این نمایندها که جای خود داره میگن حاملها افزایش نمیابد بعدا نقشه میکشن خبرملت دیشب خواندم که حرف عوارض پسماند میزد حبرنگار طرف مرد م باش که خواب نبیین برای ما موارد روی قبوض برخلاف میلومنه بعدا میگن مطالات رابرطرف میکنیم هیچی کسی برا ی ما رنگی نداره روپشت بامم که میدونی 13خانوار مجلس ودولت حلال نمیکنن
سلام. راستی توهین بی ادبانه دیگر چه اصطلاحی است؟
بله انهایی که پرچم را آتش میزنند.آشغالی بیش نیستند ومردم این آشغالهارا جمع وبه زباله دان تاریخ انداختند.
واقعا این جناب مطهری هم عجب پدیده ای شده !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار