بازدید 3161

ترکیه تجهیزات جدیدی به مرز با سوریه فرستاد/ صالح مسلم: آنکارا خود را به نابودی می‌کشاند

ترکیه روز شنبه تجهیزات نظامی بیشتری برای حمایت از نیروهای خود در مرز با سوریه فرستاد و این تجهیزات به شهر ریحانلی واقع در جنوب این کشور رسیده است.
کد خبر: ۷۶۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 15 January 2018

ترکیه روز شنبه تجهیزات نظامی بیشتری برای حمایت از نیروهای خود در مرز با سوریه فرستاد و این تجهیزات به شهر ریحانلی واقع در جنوب این کشور رسیده است.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این تجهیزات شامل پنج تانک و تجهیزات نظامی دیگری است که در میان اقدامات امنیتی سختگیرانه‌ای به این مکان فرستاده شد.

مسئولان ترکیه ارتش سوریه را به حملات مکرر به مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف سوری متهم می‌کنند و آنکارا در برخی موارد مواضع نیروهای دولتی سوریه را هدف قرار داده است.

ریحانلی در استان هاتای با استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه هم مرز است. طبق چارچوب توافق نشست آستانه میان کشورهای ضامن آتش بس (ترکیه، ایران و روسیه) ادلب منطقه کاهش تنش اعلام شده بود.

از سوی دیگر، ارتش ترکیه مواضع "یگان‌های مدافع خلق کرد" در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه را نیز مورد هدف قرار داد.

شبکه "ان.تی.وی" ترکیه اعلام کرد آتش‌بارهای توپخانه‌ای ترکیه که در دو منطقه ریحانلی و قرقخان در ایالت هاتای مستقر هستند دست کم ۳۶ حمله انجام دادند و مواضع یگان‌های مدافع خلق را هدف گرفتند.

از سوی دیگر، صالح مسلم، مسئول سابق حزب اتحاد دموکراتیک کرد اعلام کرد که مداخله ترکیه در ادلب این کشور را به نابودی می‌کشاند و تهدیدات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای داخل شدن به عفرین را "بازی با آتش" دانست.

ترکیه پیشتر به دنبال سیطره بر شهرک "ابوظهور" در ادلب بود، اما ارتش سوریه با هماهنگی کردها به سرعت وارد این شهرک شدند.

صالح مسلم با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع ارتش سوریه از ورود به این شهرک شود، زیرا که این شهرک بخشی از خاک سوریه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار