بازدید 27635
۱

چه اتفاقی برای جعبه سیاه سانچی خواهد افتاد؟!

امروز و امشب اخبار متفاوتی درمورد جعبه سیاه سانچی و رمزگشایی آن شنیده شد اما واقعا این جعبه به کجا خواهد رفت و در اختیار کدام کشور قرار خواهد گرفت؟
کد خبر: ۷۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱ 15 January 2018
امروز و امشب اخبار متفاوتی درمورد جعبه سیاه سانچی و رمزگشایی آن شنیده شد، اما واقعا این جعبه به کجا خواهد رفت و در اختیار کدام کشور قرار خواهد گرفت؟

به گزارش «تابناک»، در اخبار بطور مداوم از این کشتی با عنوان «نفتکش ایرانی» یاد می‌شود، یک «نفتکش ایرانی» با پرچم پاناما در دریای چین دچار سانحه می‌شود و در آب‌های ژاپن یا آب‌های بین المللی غرق می‌شود، از میان این چند کشور کدامیک به اطلاعات بکر و دست اول جعبه سیاه این کشتی دسترسی پیدا خواهد کرد؟

معاون دریایی سازمان بنادر امروز اظهار کرده بود، طبق قوانین بین‌المللی رمزخوانی جعبه سیاه باید توسط کشور سازنده و کشوری که کشتی تحت پرچم آن حرکت می‌کند انجام شود بنابراین جعبه سیاه (VDR) نفتکش سانچی برای رمزگشایی به کشور پاناما می‌رود.

این در حالیست که خبرگزاری فارس با انتشار این تصویر نوشت: «جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور نمایندگان سه کشور ایران، چین و پاناما پلمپ و به سازمان دریانوردی ایران ارسال شد.»
 
چه اتفاقی برای جعبه سیاه سانچی خواهد افتاد؟!
 
و البته ساعتی قبل هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب گفته بود:

"همه اطلاعات مربوط به کشتی سانچی بازخوانی می‌شود. روند حقوقی آن بیشتر از یک ماه طول می‌کشد. جعبه سیاه در کشور محل حادثه رمزگشایی می‌شود. "


ایرنا هم پس از آن نوشت: «جعبه سیاه کشتی سانچی به همراه پیکر دو دریانورد ایرانی عصر یکشنبه وارد بندر شانگ‌های شد، پیکر این دو دریانورد به منظور شناسایی هویت و آزمایش DNA تحویل پزشکی قانونی و جعبه سیاه کشتی نیز به منظور بررسی‌های بیشتر به سازمان جهانی دریانوردی ارسال شد.»

حال باید دید این جعبه مهم به ایران یا پاناما ارسال می‌شود یا در چین از آن رمزگشایی خواهد شد و کدام کشور اطلاعات آن را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
طبق معمول مقصر خلبان است!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر