بازدید 1704

تاکید عبدالله دوم بر اهمیت قدس در دیدار با وزیر دفاع آلمان

پادشاه اردن در استقبال از وزیر دفاع آلمان بر اهمیت حل مساله فلسطین در چارچوب راه حلی جامع که تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس را تضمین می‌کند، تاکید کرد.
کد خبر: ۷۶۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 15 January 2018

پادشاه اردن در استقبال از وزیر دفاع آلمان بر اهمیت حل مساله فلسطین در چارچوب راه حلی جامع که تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، عبدالله دوم، پادشاه اردن در استقبال از اورسلا فون‌در لاین، وزیر دفاع آلمان اظهار داشت: قدس کلید تحقق صلح و حل درگیری‌ها و بحران‌های سیاسی خاورمیانه است.

پادشاه اردن در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری با دولت آمریکا برای دستیابی به راه حلی عادلانه و دائمی برای مساله فلسطین، از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود در حمایت از فلسطینی‌ها عمل کند.

همچنین عبدالله دوم با وزیر دفاع آلمان به بررسی همکاری‌های میان امان و برلین به ویژه در حوزه‌های نظامی و دفاعی پرداخت.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن در این دیدار دو طرف بر اهمیت افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها منطقه‌ای و جهانی در قالب یک استراتژی جامع جهت مبارزه با تروریسم که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

پادشاه اردن در این دیدار از حمایت‌های برلین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و مقابله با فشارهای ناشی از بحران‌های منطقه تقدیر کرد.

محمود عبدالحلیم فریحات، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن نیز در دیدار جداگانه‌ای با وزیر دفاع آلمان بر موفقیت برنامه‌های حمایتی آلمان و فعالیت‌های این کشور در راستای تقویت توان دفاعی نیروهای مسلح اردن و نیز تامین نیازهای دفاعی آنها تاکید کرد.

فریحات افزود: حمایت‌های آلمان از اردن الگویی والا از همکاری‌ها و الگویی برای کشورهای دیگر منطقه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش اردن گفت: پایبندی آلمان به حمایت از اردن در منطقه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و مدیریت بحران پناهجویان سوری ایفا می‌کند و سرمایه گذاری در اردن به منزله سرمایه گذاری برای ثبات و صلح نه فقط در اردن بلکه در کل جهان است.

تجهیز نیروهای اردن به تسلیحات آلمانی
در مقابل وزیر دفاع آلمان نیز ضمن تقدیر از نقش امان در میزبانی از سربازان آلمانی گفت: همکاری‌ها میان دو کشور مبتنی بر اصول مشترکی همچون اعتماد متقابل، اعتبار و مبارزه با تروریست‌ها به ویژه گروه تروریستی داعش با همکاری یکدیگر است.

فون‌در لاین در ادامه اردن را شریکی قوی و استراتژیک برای آلمان دانست و از تجهیز نیروهای مسلح اردنی به تجهیزاتی برای دفاع از مرزها و ادوات کنترلی جهت کمک به تامین امنیت مرزهایش با سوریه خبر داد.

وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با سربازان آلمانی مستقر در اردن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داعش تا حد زیادی از نظر نظامی شکست خورده است. با این حال نباید آنها را دست‌کم گرفت. جنگ علیه داعش هنوز تمام نشده است.

فون‌در لاین استمرار عملیات ائتلاف ضد داعش را خواستار شده و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم داعشی‌ها به پناهگاه‌هایی امن بروند.

آلمان ۲۸۰ سرباز خود را در قالب ائتلاف ضد داعش در اردن مستقر کرده است و به گفته وزیر دفاع این کشور اکنون به دنبال کاهش سربازان خود در منطقه است اما هنوز تعداد دقیق سربازانی که قرار است از منطقه وارد شوند، مشخص نشده است.

وزیر دفاع آلمان درباره نقش اردن در منطقه نیز گفت: آلمان و اروپا منافع بزرگی در ثبات اردن دارند. اردن نماد آشتی و ثبات در منطقه‌ای است که تروریسم و درگیری‌ها در آن بالا گرفته است.

طبق آمار سازمان ملل حدود ۶۳۰ هزار پناهجوی سوری در اردن به سر می‌برند.

این در حالی است که اردن تاکید دارد، عدد واقعی نزدیک به ۱.۴ میلیون پناهجو از مارس ۲۰۱۱ و آغاز درگیری‌ها در سوریه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر