بازدید 2834

برنامه درسی دندانپزشکی بازنگری شد

کد خبر: ۷۶۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 15 January 2018

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از بازنگری کلی برنامه درسی (کریکولوم) دکتری دندانپزشکی خبر داد و گفت: این برنامه با تغییرات جزیی به شورای عالی برنامه ریزی ارجاع شد.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسن رزمی افزود: این برنامه با تغییرات جزئی به شورای عالی برنامه ریزی ارجاع شده است که در اولین فرصت ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه آموزش دندانپزشکی از اولویت بندی تصمیمات بر حسب ضرورت و حساسیت و تعیین تکلیف کتاب ملی دندانپزشکی خبر داد و افزود: این کتاب با همکاری و زحمات اعضای هیات علمی در دانشکده های سراسر کشور و با محوریت دبیرخانه شورای دندانپزشکی و تخصصی و کارگروه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردآوری شده است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت: توسط جمعی از همکاران اشکالاتی به این کتاب وارد شده بود که مقرر شد با کمک اعضای هیات علمی نواقص آن برطرف شود تا بتوانیم به عنوان یک کتاب مرجع در فرآیند آموزش دوره دکتری و آزمون های دوره دستیاری از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعیین و تکلیف و ساماندهی اعضای هیات علمی که به صورت ضریب K به دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شده اند از پیگیری دغدغه های اعضای هیات علمی خبر داد.

رزمی از متمرکز شدن آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: این آزمون که در گذشته به صورت پراکنده برگزار می شد طوری ساماندهی شد که دانش آموختگان با یک فرآیند مشترک ارزیابی شوند و از پراکندگی و بلاتکلیفی رهایی یابند.

وی به بحث ساماندهی رشته های پیرادندانپزشکی و حد واسط از جمله تکنسین رادیولوژی، تکنسین سلامت دهان، دستیار دندانپزشکی و منشی گری دندانپزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساختهای آموزشی مراکز متولی آموزش این دسته از دانشجویان و مشکلات بکارگیری و جذب آنها مقرر شد یک توقف کوتاه مدت در جذب این دانشجویان داشته باشیم که بعد از حل مشکلات و نیاز سنجی دقیق این رشته ها، این فرآیند ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر شورای دندانپزشکی و تخصصی افزود: به عنوان مثال تربیت تکنسین های سلامت دهان یکی از مصوبات سالهای اخیر در دبیرخانه شورای دندانپزشکی بوده در صورتی که هیچ برنامه ریزی در بکارگیری و جذب آنها نشده و تا پایان سال نزدیک ۲ هزار تکنسین سلامت دهان فارغ التحصیل می شوند و بکارگیری و جذب آنها یکی از نگرانی های مسئولان است.

وی با اشاره به بازدید های دوره ای از مراکز دانشگاهی جهت اعتباربخشی و راه اندازی کمیته های راهبردی جهت استفاده از نظرات کارشناسی آنها اظهار داشت: ارتباط با انجمن های علمی تخصصی هم از دیگر اقدامات مهم دبیرخانه شورای دندانپزشکی و تخصصی است که در آن دو طرف انتظارات و مطالبات خود را جهت تقویت همکاریها منعکس می کنند.

رزمی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری امور دندانپزشکی با حکم وزیر بهداشت از تعیین شاخص های هیات بورد و ساماندهی برنامه امتحانات دستیاری، ارتقا و بورد توسط این شورا خبر داد و افزود: با مرکز ملی آموزش های مهارتهای بالینی حرفه ای جهت سیاستگذاری و برنامه ریزی در خصوص مرکز غیر مجاز مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم محتوای این مرکز آموزشی را جهت خدمات دهی مناسب کنترل کنیم.

وی به طرح تحول و نوآوری آموزشی علوم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب دندانپزشکی کشور نام برد و اظهار داشت: توسعه آموزش های مجازی جزء ماموریت های کارگروه دندانپزشکی است که زیر نظر دبیرخانه شورای دندانپزشکی و تخصصی وظایف خود را انجام می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر