بازدید 2957

نفت دوباره رنگ 70 دلار را به خود دید

درحالی‌ که هر بشکه نفت در بازارهای جهانی 69.86 دلار معامله می‌شود، اما در ساعات اولیه معاملات به 70 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۷۶۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 15 January 2018

درحالی‌ که هر بشکه نفت در بازارهای جهانی 69.86 دلار معامله می‌شود، اما در ساعات اولیه معاملات به 70 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با ادامه کاهش تولید اوپک و روسیه و نادیده گرفتن افزایش فعالیت‌های حفاری در آمریکا و کانادا که می‌تواند به افزایش تولید در آمریکای شمالی منجر شود، قیمت نفت برنت در معاملات امروز به بالای 70 دلار رسید.

هر بشکه نفت برنت با در لحظه انتشار این خبر بشکه ای 69.86 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا 64.43 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته به سطحی رسیدند که از دسامبر 2014 تاکنون به این سطح نرسیده بودند. نفت برنت به 70.05 دلار و نفت خام آمریکا به 64.77 دلار رسیده بود.

بانک ای ان زد روز دوشنبه اعلام کرد افزایش اخیر قیمت نفت به  علت آمارهایی است که نشان می‌دهد همچنان بازار در حال از دست دادن مازاد خود است.

ویلیام لافلینگ، تحلیلگر سرمایه گذاری در بازار گفت: «بسیاری بر این باورند که قیمت نفت بالای 60 دلار تصحیح خواهد شد زیرا این قیمت در واقع فعالیت‌های حفاری نفت شل آمریکا را برخواهند انگیخت.»

شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 12 ژانویه 10 دکل نفتی دیگر را روشن کردند و تعداد دکل‌های فعال به 752 دکل رسید.

«این افزایش، بیشترین افزایش از ژوئن 2017 بود. این افزایش درحالی صورت گرفت که تولیدکنندگان شیل به سرعت به آن واکنش نشان دادند.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر