بازدید 7101
۸
آخرین وضعیت زلزله زده های کرمانشاه از زبان نماینده سرپل ذهاب؛

60درصد مردم زلزله زده زیر چادر زندگی می کنند/ وضعیت بهداشتی در منطقه زلزله زده نگران کننده است

در حالی که بیش از دو ماه از وقوع زلزله گذشته، بیشتر زلزله زده‌ها هنوز منتظر تحویل کانکس ها هستند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور 22 آذر در این باره گفت: بر اساس زمانبندی 45 روزه، قرارگاه خاتم الانبیاء مکلف به ساخت هشت هزار مسکن موقت است که تاکنون دو هزار و 700 مورد از مسکن موقت، کامل انجام شده و فونداسیون شش هزار مورد از مسکن موقت نیز نصب شده و مابقی هم در طبق زمان بندی تعیین شده نهایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 15 January 2018

60درصد مردم زلزله زده زیر چادر زندگی می کنند/ وضعیت بهداشتی در منطقه زلزله زده نگران کننده استدولت و مردم برای بازگشت مصیبت ‌دیده‌های زلزله مهیب کرمانشاه به زندگی عادی، تلاش‌های زیادی کرده اند، ولی وضعیت زلزله‌ زده‌ها نشان می‌دهد که باید مسئولان برای بهبود وضعیت آنها تلاش بیشتری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که بیش از دو ماه از وقوع زلزله گذشته، بیشتر زلزله زده‌ها هنوز منتظر تحویل کانکس ها هستند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور 22 آذر در این باره گفت: بر اساس زمانبندی 45 روزه، قرارگاه خاتم الانبیاء، مکلف به ساخت هشت هزار مسکن موقت است که تاکنون دو هزار و 700 مورد از مسکن موقت، کامل انجام شده و فونداسیون شش هزار مورد از مسکن موقت نیز نصب شده و مابقی هم در طبق زمان بندی تعیین شده نهایی خواهد شد.

با وجود این، خبرهای رسیده از سرپل ذهاب زیاد امیدوار کننده نیست و بسیاری از مردم با وجود سرمای هوا مجبور هستند در چادر زندگی کنند. البته دلایل مختلفی برای تحویل ندادن کانکس اعلام شده است، ولی در این میان، تحویل ندادن کانکس به خانواده های مستأجر، از جمله مواردی بود که انتقادات بسیاری به دنبال داشت.

فرهاد تجری در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بازسازی با همت مردم و با کمک هایی که دولت داده، شروع شده و اقدامات خوبی نیز در حوزه خدمات درمانی صورت گرفته است و می توان گفت، بخشی از بحران های اولیه، رفع شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه، هم اکنون در واگذاری کانکس ها مشکلاتی وجود دارد، و کانکس به اندازه کافی توزیع نشده است و هنوز خیلی از مردم در سرپل ذهاب در چادرها زندگی می کنند.

این نماینده مجلس گفت: هنوز 60 درصد مردم منطقه در چادرها زندگی می کنند. به بهانه اینکه برخی از منازل، استیجاری یا احداثی و یا نوع یک و نوع دو هستند و مباحث اینچنینی باعث شده است که کانکس به همه مردم ندهند و مردم مجبورند در شرایط سرمای بالا و روزهای برفی و بارندگی در چادر زندگی کنند.
این تقسیم بندی ها در شرایطی که زمین آرامش داشت و مردم می توانستند به خانه های خود برگردند و یا تعمیرات را شروع می کردند، شاید این میزان به چشم نمی آمد، ولی ما الان هر روز شاهد پس لرزه های 5 ریشتر به بالا هستیم و نباید انتظار باشد که مردم با آرامش به خانه های خود بروند.

وی افزود: وضعیت موجود فضای روانی خاصی ایجاد کرده و مردم نمی توانند به خانه های خود برگردند؛ بنابراین، می طلبد که کانکس به اندازه کافی تهیه شود. اینکه تقسیم بندی کنیم به مستأجر و غیر مستأجر کار درستی نیست و باید هر کس که زیر چادر بود به کانکس منتقل می شد؛ اما متأسفانه این سیاست انجام نشد.

وی گفت: سوءمدیریت در منطقه بیداد می کند و هلال اهمر در خدمات رسانی کوتاهی می کند، در منطقه سومار و گیلان غرب روزانه شاهد چندین زلزله هستیم و این باعث عدم احساس امنیت شده و امنیت روانی را به خطر انداخته است. مردم بیشتر در کنار خیابان و یا داخل خودروهای خود می خوابند.

این نماینده در ادامه یادآور شد: از استانداری و هلال اهمر مکرر درخواست چادر کرده ایم اما متأسفانه سر باز زده اند و حتی چادر هم به مردم نمی دهند و مردم ما در این سرما در کنار خیابان می خوابند. این یک ظلم بزرگ است که هلال اهمر به مردم زلزله زده غرب کشور می کند و کسی هم در این باره پاسخگو نیست.

این نماینده در خصوص دیگر مشکلات در این مناطق نیز گفت: در خصوص آب لوله کشی، برق رسانی و وضعیت بهداشتی ـ به رغم تلاش های انجام شده ـ هنوز مشکلاتی وجود دارد. هم اکنون وضعیت بهداشتی خوب است، ولی در شرایط آب و هوایی گرم و تقریبا در فصل اردیبهشت و خرداد احتمالا دچار بحران خواهیم شد.

وی گفت: باید تدابیر لازم در این خصوص از هم اکنون صورت گیرد، چون شاید در فصل گرما باعث بروز مشکلات شدید بهداشتی و شیوع بیماری های عفونی در میان زلزله زده ها باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
تقصیر احمدی نژاد بیندازید و خودتون را خلاص کنید
پس اعلام کردند که همه توی کانکس اسکان داده شدن که؟
مردم زلزله زده کرمانشاه هجدک کوهبنان چشم به راه هستند هوا بسیار سرد است درد زلزله زدگان رو مردم بم می فهمند
سپاه که 8 هزار و 100 کانکس تحویل داده . دولت چه کار داره میکنه ؟؟؟؟
می دانم چاپ نخواهی کرد ولی من از شما یک سوال دارم چرا بایستی حزب الله لبنان و افراد دیگر از پول مردم ایران زندگی کنند ولی مردمان کشور ما در زمستان زیر چادر بمانند مسئولین این مسایل را نمی بینند
بدادشون برسید.ایرانی هستن ها
با سلام.
بنده ۵۰ روز ماموریت در مناطق زلزله زده بودم. حتی یکبار هم آقای نماینده را در آن مناطق ندیدیم. فقط حرف زدن و در کنار مردم نبودن .....
به خدا کشور خوبی داریم و قدرش را نمیدانیم
خرج جنگ سه تا کشور رو میدیم
این همه اختلاس میکنیم
هنوز پول هست
اگر چه چیزی بما نمیرسد
خدایا شکرت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر