بازدید 8024

ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور باقی می‌ماند، گفت: پیامد این سامانه بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور است؛ سامانه جدیدی هم از روز جمعه وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 15 January 2018

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور باقی می‌ماند، گفت: پیامد این سامانه بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور است؛ سامانه جدیدی هم از روز جمعه وارد کشور می‌شود.

 

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورماه شده تا روز چهارشنبه باقی می‌ماند و بخشهایی عمده‌ای از نیمه شمالی کشور را با بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش دما مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: بارشهای باران امروز غالباً در استانهای ساحلی خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی ایجاد می‌شود ضمن اینکه برای استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی بارشها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز در سواحل شمالی بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و برخی نقاط خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها به صورت برف پراکنده به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، از حجم بارشها در روز چهارشنبه کاسته می‌شود و تنها بخشهایی از سواحل غربی خزر با بارش پراکنده باران مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر پیش‌بینی‌ها در سایر مناطق کشور نیز وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در سه روز آتی دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به کاهش نسبی دما از اواخر وقت امروز و فردا اشاره کرد و افزود: کاهش نسبی دما بین 3 تا 6 درجه در شمال غرب، سواحل شمالی، استانهای واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

وظیفه با بیان اینکه از روز چهارشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افرایش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد که این پدیده در استانهای گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه می‌شود.

وی همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از عصر روز جمعه خبرداد و افزود: از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود که جزییات آن در زمان مقتضی اعلام می‌‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت دریای خزر و خلیج فارس توضیح داد: امروز و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در روز چهارشنبه برای خلیج فارس به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه، قم با پنج درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 12 درجه بالاتر رسید که در ساعات آتی کاهش دما در پایتخت هم ایجاد می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی سه روز آینده اظهار کرد: طی ساعات آتی و فردا وزش باد شدید بخشهایی از استان تهران را در برمی‌گیرد و افزایش ابر به همراه بارشهای پراکنده نیز در ارتفاعات ایجاد می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر