بازدید 37328
پس لرزه‌های غرق شدن سانچی در کشورمان ـ بخش دوم؛

تا ما هستیم برای غرق کردن امثال سانچی به شلیک یک گلوله هم نیاز نیست!

روایتی که در آن موشک شلیک شده، چینی ذکر شده و در ادامه توضیح داده که چینی‌ها از نجات سرنشینان سانچی هم سر باز زدند و تنها جعبه سیاه کشتی را خارج کردند تا رازشان برملا نشود. داستانی که بر اساس آن احتمال برخورد یک کشتی دیگر با سانچیِ ۲۷۴ متری، حتی در شب هم وجود نداشته، چون ...
کد خبر: ۷۶۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 16 January 2018

سانچی در حالی پس از هشت روز تلاش مداوم به اعماق دریا فرو رفت و آرام گرفت، که ظاهرا برخی ترجیح می‌دهند، دلیل غرق شدنش نه تصادف با یک کشتی دیگر، که حمله جنگنده‌های آمریکایی یا شلیک موشک چینی یا حتی مأموریتِ ویژه کشتی فله‌بری که از آمریکا می‌آمد باشد!

به گزارش «تابناک»؛ بی‌بی‌سی خبر داده که واقعیت این گونه نیست. آمریکا گفته که آن گونه است، فلان کس در محفلی بیان کرده که مقصد کشتی جای دیگری بوده، بهمان مرجع از انفعال امدادگران چینی خبر داده، بیسار نهاد بر این موضوع صحه گذارده و...؛ این‌ها مقدمه اغلب شایعاتی هستند که این روز‌ها به وفور در خصوص غرق شدن سانچی به گوش می‌رسند؛ شایعاتی به شدت متنوع که تلاش دارند بگویند، غرق شدن سانچی، ناشی از دشمنی یا قصور بوده نه تصادف دو کشتی.

روایاتی که در فضای مجازی می‌توان انواع آن را یافت و یا لا‌به‌لای بحث‌هایی عمومی درباره شان شنید و متعجب شد. مثل این روایت که مقصد سانچی، نه کره جنوبی، که کره شمالی بوده و برای مکتوم نگه داشتن این موضوع، این نفتکش رادار‌ها و سیستم ارتباط رادیویی‌اش را خاموش کرده بود تا چینی‌ها، آمریکایی‌ها و حتی کره جنوبی‌ها نتوانند رصدش کنند و وقتی به رغم این اقدامات، شناسایی شد و به اخطار‌ها بی توجهی نشان داده، مورد اصابت موشک قرار گرفت!

روایتی که در آن، موشک شلیک شده، چینی ذکر شده و در ادامه توضیح داده که چینی‌ها از نجات سرنشینان سانچی هم سر باز زدند و تنها جعبه سیاه کشتی را خارج کردند تا رازشان برملا نشود. داستانی که بر اساس آن احتمال برخورد یک کشتی دیگر با سانچیِ ۲۷۴ متری، حتی در شب هم وجود نداشته، چون اگر آن‌ها سانچی را به دلیل خاموش بودن تأسیساتش ندیده باشند، این نفتکش توان دیدنشان را داشته و می‌توانسته تغییر مسیر دهد!

داستانی که تقریبا کوشیده تمامی ابعاد ماجرا را پوشش دهد و دست آخر، برای محکم کاری، بی‌بی‌سی را افشاکننده این راز گفته نشده معرفی کرده ‌است تا عناصر مورد نیاز برای باورپذیر شدنش، همگی فراهم آمده باشد؛ روایتی که برخی آن را باور کرده و به تکثیرش همت گمارده‌اند، غافل از آنکه از صدر تا ذیل ماجرا، جز دروغ چیزی نیست و این را می‌شود با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی دریافت.

کافی است، کمی ذهن پرسشگرمان را آزاد بگذاریم و به دیده تردید به مطالبی از این دست که ظاهرا بکر و ناب هستند، بنگریم تا ماجرا روشن شود. کنکاش به نیت صحت سنجی اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم و گاه به قدری از واقعیت فاصله دارند که با بدترین جست‌وجو و کمترین دقت هم می‌شود دروغین بودنشان را کشف کرد. مثل روایت فوق که در هیچ رسانه ای، حتی آن رسانه‌ای که اسمش در روایت آمده درج نشده، اما ظاهرا شمار زیادی از مردم از جعلی بودن آن بی اطلاعند!

حکایتِ تکراری شایعه‌هایی که گویی افسونگری می‌کنند، وگرنه مگر می‌شود آمریکا یا چین یا هر کشور و دولت دیگری نفتکش ایرانی را بزند و این حادثه هم در رسانه‌های جهان و هم از تریبون‌های کشورمان سانسور شود و افشاگری در خصوص این حجم برنامه ریزی گسترده بین المللی برای محو این واقعیات از چند تلگرامی یا دیگر بستر‌های آنلاین برای ما و شما ارسال شود؟ اگر این افسون نیست، چگونه است که وقتی مسئولان در خصوص مشکلی مانند تخم مرغ دهن باز می‌کنند، صدر تا ذیل سخنانشان را مورد تردید قرار می‌دهیم، اما به سادگی می‌پذیریم که سانچی مورد اصابت قرار گرفته؟!

اصلا چگونه است که تا می‌گویند این چیزی که شنیده‌ایم، واقعیت ندارد، هر آنچه بعد از این جمله بیان می‌شود را راحت‌تر می‌پذیریم؟ چگونه است که برای یافتن پاسخ برخی سؤالات روزمره، از این و آن می‌پرسیم و یا جست‌وجو در اینترنت و لابه‌لای اخبار، حتی اخبار خارجی را در دستور کار قرار می‌دهیم، اما وقتی قرار باشد سانچی بر اثر شلیک موشک غرق شده باشد، یک «بعید نیست» می‌گوییم و به سادگی تبدیل به پله‌ای برای اوج گیری بیشتر شایعه می‌شویم؟

چگونه است مایی که گاه پذیرش سخنان استاد در کلاس‌های درس برایمان ساده نیست، برخی مطالب را، چون وحی منزل می‌انگاریم و بی هیچ تحقیقی، پیرو آن به زمین و زمان می‌تازیم و تئوری مرگ بر چین و تحریم خرید کالا‌های چینی را ترویج می‌کنیم؟ پذیرش بی، چون و چرای شایعات که در تمامی سطوح جامعه‌مان دیده می‌شود و از این روی بسیار دردناک‌تر جلوه می‌کند. مثل شنیدن روایت جعلی یاد شده از زبان یک استاد دانشگاه. از زبان افرادی که ظاهرا ترجیح می‌دهند بخوابند و در عین حال که شاهد و گواه پیش چشمشان قرار دارد، آن‌ها را ندید بگیرند یا حتی فراتر، ما را "خواب" توصیف کنند!

وضعیتی نامطلوب که تغییر نخواهد کرد، مگر اینکه ما بکوشیم تغییر رویه داده و چشم و گوش بسته نباشیم؛ تغییری که تا رخ ندهد، برای غرق کردن سانچی یا رقم زدن هیچ اتفاق دیگری نیاز به شلیک حتی یک گلوله نخواهد بود؛ کافی است منتظر شویم حادثه‌ای رخ دهد و بعد شایعه‌ای در خصوصش بسازیم که در آن شلیک هم می‌تواند رخ دهد!

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۳۱
دلیل اصلی آنست که جامعه امروز ایران اعتمادش را به رسانه های داخلی بخصوص صدا وسیما از دست داده است بنابراین هر چه که با نظر صدا وسیما فاصله داشته باشد بشدت مورد اعتماد و مقبول جامعه قرار می گیرد
ایراد از فضای مجازی نیست
مشکل ، بی اعتمادی به رسانه ی میلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ببخشید این توهم برای بی بی سی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اسمان و ریسمان را بهم نباف تو که صدا و سیما را قبول نداری کدام مرجع خارجی این مزخرفات سخیفانه را منتشر کرده؟ مسئله اینه که ما چقدر می توانیم ساده باشیم که این همه واقعیات را نادیده بگیریم و بعد بچسبیم به یه مشت حرفهای احمقانه
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قضاوت با شما:
1 . ترامپ چند روز قبلش چین بوده و درخواست تحریم ایران را کرد
2. اخبار دیدارها از چرخش چین به آمریکا حکایت داشت
3. بعد این سفر ناگهان کشتی سانچی منفجر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
راست می گویی !!! اینقدر رسانه میلی بی تاثیر است که ترامپ می خواهد تحریمش کند !!! راستی چرا یک چیز بی
تاثیر بی مخاطب باید تحریم شود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
عذر بدتر از گناه
چرا ایراد رو به خودمون وارد نمبدونیم؟!چرا همش توجیه؟
واقعیت اینه ما آدمای شدیدا بی فکری شدیم
علت اینست که امثال شما هم لاپوشانی میکنید و این به شایعات دامن میزند پس پیگیرباشید تا مردم حقیقت را بشنوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خب توجیه بدتر
اگر موشک نبوده
یعنی دولت فرصت 9روزه نجات را ازدست داده و روز آخر رفته چین برای چی؟
چرا خدمه کشتی چینی بر اثر انفجار و گازمسموم نمردند؟
مردم قانع نشدند اصلا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دقت کردین هر سال یه فاجعه ملی داریم (قطار -معدن -پلاسکو - نفتکش )جالبتر همشم دوره دولت امید ؟
بالاخره چیتی ها مزدوران دلار بگیری هم دارد که بخواهد همه چیز برایش ماست مالی کنند ور اینکه در کمک رسانی به کشتی بسیار تعلل شده هم از خودمان وهم از کشور چین وسایرین شکی نیست کشتی که دربیابان اتیش نگرفته ثالثا کشتی یک روزه که اتش تگرفته نزدیک 5 روز بوده که در اتیش می سوخته. ثانیا چطور توانستند جعبه سیاه بردارند ولی خدمه را کاری نداشته باشند
چیزی که جای تعجب است این است که سرنشینان چرا برای نجات خود کاری نکرده اند؟؟

یعنی کل کشتی فورا منفجر شده است؟؟؟

تازه مگر سرعت یک کشتی چقدر است که با بر خورد به هم چنین فاجعه ای رو خلق کنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خو مرد حسابی نفت کش ایرانی که بارش کاه نبوده میعانات گازی بوده که در دمای زیر 18 آتش می گیرد! بعدشم آتش گرفتنش گاز سمی در هوا پخش کرده..
اتفاقا در کشورهای جهان سوم احمقانه ترین احتمال درسترین احتماله تا جایی هم که دلت بخواد نمونه داریم
نه عزیز دل بحث چشم و گوش بسته بودن ما مردم نیست ، مشکل باز هم از حکومته ... وقتی رسانه رسمی مملکت 80 درصد خبرهاش یا دروغه یا اینقدر جهت داره که آدم حالش بهم میخوره ، خب معلومه دیگه اخباری که از اینها میشنویم رو بهش شک می کنیم و اخبار غیر رسمی ولو دروغ رو راحت تر می پذیریم .
ضمنا وقتی حاکمان ما دائم سعی در القای توطئه دشمن دارن ، خب طبیعیه مردم هم در پشت هر پرده ای توطئه ای ببینن !!! پس در نتیجه اخبار دروغ شلیک موشک برامون باورپذیرتره تا یک برخورد ساده !!! و این هم آشی هست که خود مسئولان پختن !!!!!
خود مسئولین و سران هم اخبار ضد و نقیص دادند. صدور ویزا بعد 3و 4 روز _ قطع شبانه اطفای حریق توسط چین_ عدم اجازه ورود نظامیان و تکاوران به محل حادثه و.........
اینکه مردم به اخبار و منابع غیر دولتی و خارج کشور بیشتر تمایل دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اگر طبق گفته مسئولین بلافاصله پس از برخورد منفجر شده چطور این انفجار به کشتی چین اسیب نرسانده است در حالی هست موج انفجار تا شعاع 1000 متری بوده است و اون فرصت کافی برای فرار داشته.
آقای مهندس همه اینها شایعه !!!
اجازه میدی به عقل مون رجوع کنیم یا اونهم داستان داره ؟
اگه شما همه 32 نفر خدمه کشتی نفت کش رو هم جمع کنی بذاری درست تو محل اصابت کشتی باری با اون ، آیا حتی یک نفر هم نباید زخمی یا زنده بمونه ؟ در صورتیکه 32 نفر در کل طول کشتی پخش هستند ، چند نفر در قسمت مدیریت و هدایت ، چند نفر در موتورخانه و قسمت های فنی ، چند نفر در قسمت های خدماتی مثل رستوران و ..... چطور میشه هر 32 نفر یک آن و بدون اینکه اثری ازشون باقی بمونه ناپدید بشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشن جواب بده مهندس ، منتظر جواب شما هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تنها یک نفر زنده مانده بود . همان کسی که با تجهیزات ایمنی به آب پریده بود و در آب از دنیا رفت
علتش اینه که واقعا قضیه خیلی مشکوکه!! مگه میشه دو غول به هم برخورد کنند و با توجه به حتمی بودن انفجار و مرگ، سرنشینان کشتی ایرانی که خیلیهاشون با تجربه هم بوده اند همین جوری جزغاله شن و هیچ کاری برای نجات خودشون نکنن؟؟ و از اون طرف چینیها همه نجات پیدا کنن؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
واسه این که کشتی ایرانی بارش میعانات گازی بوده و از وسط مورد اصابت قرار گرفته ولی کشتی چینی بارش غلات بوده و از دماغه! این خیلی درکش واسه شما سخته؟!
سوالی برایم مطرح است اگر فرض کنیم کشتی چینی از وسط کشتی سانچی برخورد کرده و با توجه به طول 280 متری کشتی سانچی و اینکه خدمه آن در فاصله حدود 100 متری از محل برخورد در همان لحظات اولیه صدمه دیده اند یعنی شدت تصادف (شاید هم انفجار )خیلی زیاد بوده حالا به نظر می رسد در نقطه برخورد دو کشتی که فاصله عملا صفر باید باشد این شدت انفجار یا تصادف در کشتی مقابل هم قابل رویت باشد آیا چیزی مشاهده می شود
شاید علت به نوع واکنش و تصمیم گیری های مسئولین مملکتی هم باز می گردد. مثلا همین مسئله نحوه تصویب افزایش حقوق در سال 97 را بررسی کنید. در کجای دنیا حکومتها سعی در برابر کردن درآمد اشخاص دارد. آیا آقایان تصمیم گیرنده این تصور را داشته اند که همه کارکنان دولت هم رده ، هم پایه و یا در سطح سواد و مسئولیت برابر هستند که افزایش حقوق بیش از 5 میلیون تومان را صفر و زیر آن را 10 تا 18 درصد لحاظ کرده اند تا آنهایی که حقوق کمتری دریافت می کنند به سایرین که به دلایل فوق طی سالهای متمادی و متناسب با نرخ تورم حقوقشان افزایش پیدا کرده برسند. کجای آین تصمیم گیری بر اساس عدالت بود و تفکر آقایان بر چه اساس و مبنایی بوده است
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام و احترام
واقعا اگر قشری که شما میفرمایید لایق حقوق بالاتر باشند باید وظایف مهمی که دارند رو به نحو احسن انجام بدهند. ولی برای نمونه یک روز بهتر از دیروز رو نمیتونید نشون بدید
ینی عملا مدیران ارشد و میانی که تصمیم ساز و مجری هستند... حقوقی که میگیرند برای وضعیت فعلی کافیه. بقیه پایین دستی هام هم انقدری بدن بهشون که بعنوان منابع انسانی زند بمونن
هر کی هم که نمیتونه مهاجرت میکنه و خیاله خودشو راحت میکنه
همین شایعات واقعیت میشه سره آخر ‌ . تو ایران تمام شایعات درست از اب در می یاد
دلیلش فقط و فقط دروغگویی و ناشی بازی های رسانه های داخلی هست که مردم هییییچ حرفی رو از شما ها دیگه باور ندارند. وگرنه آیا 10-15 سال پیش هم اینجوری بود؟ خیر. ولی رسانه ملی واقعا شورش رو در آورده، از سال 88 اینها شورش رو درآوردند انقدر پنهان کاری و سیاسی بازی.
باید اصلاح بشه. شما ها که رسانه دستتونه آقا و خانم تابناک، در این شرایط اگر بخواید سکوت کنید به بهانه مصلحت هم به مردم خیانت کردید هم به حرفه خودتون. رسانه ملی باید اصلاح بشه. مخصوصا معاونت خبر
اینگونه شایعه سازیها به بخشی از فرهنگ بسیاری از ایرانیها تبدیل شده متاسفانه. موضوع اعتماد یا عدم اعتماد به رسانه های داخلی موضوع دیگریست.
در چند ماه گذشته 2 ناو جنگی آمریکا در برخورد با کشتیهای تجاری دچار آسیب های جدی شده و چند تن از پرسنل آنها در این حوادث کشته شدند. چطور کسی در رسانه های جهانی و علی الخصوص آمریکایی در خصوص عمدی بودن سانحه یا برخورد موشک فلان کشور و غیره حرفی به میان نیاورد و فقط بی کفایتی مسئولان ناوهای جنگی آمریکا علت اصلی حادثه اعلام گردید.
در کرمانشاه چندین زلزله میاید عده ای آن را به پروژه هارپ ربط می دهند. شخصی میمیرد آن را توطئه عوامل بیگانه و داخل می خوانند. عده ای اعتراض می کنند آن را به سرویسهای جاسوسی کشورهای دیگر مرتبط می نمایند.
تحولات سیاسی در کشورهای گوناگون و بویژه خاورمیانه معمولا بصورت پیش فرض توطئه آمریکا و انگلیس هستند.
وظیفه رسانه های جمعی داخلی اینست که با اطلاع رسانی شفاف و دقیق تا حدودی از عمق فاجعه بکاهند ولی این تمام ماجرا نیست ، فرهنگ سازی هدفمند و مطابق با اصول علمی لازمه اصلی برای بهبود و حذف این نوع طرز فکر می باشد.
علت اینست که یک حرف راست نزدید.
"مثل این روایت که مقصد سانچی نه کره جنوبی، که کره شمالی بوده و برای مکتوم نگه داشتن این موضوع، این نفتکش رادار‌ها و سیستم ارتباط رادیویی‌اش را خاموش کرده بود تا چینی‌ها، آمریکایی‌ها و حتی کره جنوبی‌ها نتوانند رصدش کنند و وقتی به رغم این اقدامات، شناسایی شد و به اخطار‌ها بی توجهی نشان داده، مورد اصابت موشک قرار گرفت"
این روایت به واقعیت خیلی نزدیکه.از دست منم عصبانی نشین.چون هر چی دو دو تا کردم به نتیجه ای بهتر از این نرسیدم...
"مثل این روایت که مقصد سانچی نه کره جنوبی، که کره شمالی بوده و برای مکتوم نگه داشتن این موضوع، این نفتکش رادار‌ها و سیستم ارتباط رادیویی‌اش را خاموش کرده بود تا چینی‌ها، آمریکایی‌ها و حتی کره جنوبی‌ها نتوانند رصدش کنند و وقتی به رغم این اقدامات، شناسایی شد و به اخطار‌ها بی توجهی نشان داده، مورد اصابت موشک قرار گرفت"
این روایت به واقعیت خیلی نزدیکه.از دست منم عصبانی نشین.چون هر چی دو دو تا کردم به نتیجه ای بهتر از این نرسیدم...
در قرون وسطی هم که خبری از رادار و جی پی اس و دوربین و ماهواره نبودموقع سفرهای دریایی با کشتی، یه نفر دیدبان میرفت روی یه سکوی بلند بادوربین یه چشمی یابدون دوربین نگاه میکرد به ناخدامیگفت یه چیزی داره به مانزدیک میشه یه کم جلوتر که میومد میگفت کشتیه یا قایق. وقتی الان در اوج پیشرفت علم و رادار و ...هستیم چطور چنین حادثه ای راهضم کنیم؟؟؟یک فیلم از لحظه برخورد کشتی چینی یا...نمایش دهید تاهمه شایعات خاتمه یابد...
چرا فكر كردين مردم نمي فهمند ، چرا مردم رو كم هوشتر از خودتون فرض كردين در حالي كه همين مردم قبل از اين كه شما دهن باز كنيد و حرفي رو بزنيد بر اساس تجربه تلخي كه از اعمال و رفتارتان دارند تا اخر موضوع رو حدس مي زنند .
تابناک پس شما لطفا توضیح بدهید که چجوری سیستم ناوبری هر دو کشتی و سیستم کنترل ساحلی چین ، یعنی 3 سیستم ناوبری نتوانستند متوجه خطر برخورد شوند .
و چجوری در شب هیچکدام از پرسنل هر دو کشتی نتوانستند کشتی مقابل را ببینند ؟

من نمیخوام دنبال شایعات برم ولی این سئوالات من را جواب دهید تا آرامش بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
حالا اینکه جعبه سیاه رو چه کسایی و چه جوری در آوردن رو کجای دلمون بزاریم؟
اصلا همه این شایعات دروغ. باشه قبول.
مگر آتش حداقل تا چند ده متر ارتفاع نداشت؟ مگر حرارت آتش اینقدر زیاد نبود که تا یک کیلومتری کشتی جلوتر نرفتن ؟
پس چطور جعبه سیاه کشتی رو بیرون آوردن؟ چرا وقتی تونستن برن تو کشتی برای جعبه سیاه هیچ آدم زنده یا مرده ای ندیدن که حداقل بگن همه خدمه مرده اند . الکی دنبال اجسادشون تو دریا نگردید.
چرا تو لیست خدمه کشتی اسم چهار نفر نظامی وجود نداره که بخوان از کشتی در مقابل دزدان دریایی محافظت کنن؟؟؟
تکلیف خودتون رو با خودتون معلوم کنید.
مجبور نیستید از دروغ گویی دفاع کنید!!!
تابناک تو که خودت این شایعه رو دیروز از قول نمایندگان مجلس پخش کردی دیگه چی میگی؟؟؟؟
ازبس مسئولین وصداوسیما در کشور پنهان کاری کرده اند مردم تا چیزی را با چشم خود ندیده اند باور نمیکنند
کاش به جای این همه سفسطه بافی هایی که برای به قول شما این شایعات داشتید حداقل با ارائه پاسخ های واضح و روشن که بر اساس دلیل و منطق باشه ذهن های دگیر رو از این قضیه آزاد میکردین.
مشکل این جاست که مردم مسئولین و رسانه های مربوطه را دروغ گو می دانند. البته باید تاحد زیادی هم به آنها حق دارد چون مرتب در عمل، وعده های پوچ و دروغ گو بودن ها و رفتاهای خلاف گفتار برایشان ثابت شده است.
علتش اینه که اخبار رسمی ایران هم حقیقت رو به مردم نمیگه! چه میخواد صدا سیما باشه چه خبرگزاری ها همگی سفارشی خبر میدن. یه نگاهی به حجم بیننده های صداسیما بندازین متوجه میشین!
شما که اخبار بی بی سی رو شایعه میدونین خودتون حقیقت ماجرا رو از اینترنت کشف کنین و به سمع و نظر مردم برسونین! ما خیلی بلد نیستیم تحقیق کنیم.
فقط بگید چرا رادار ها در شب خاموش بوده
چین و روس کشورهای نامطمئن و غیر قابل اعتماد هستند همه مردم قبول دارند
اتفاقی افتاده،، چرا بعد از پنج روز ،رسانه ای میشود ،و آنهم بگونه ای که مردم آگاه نشوند ،چه اتفاقی بوده ،آیا نمیشد در همان روز اول ،وساعات اولیه مسولین از جامعهٔ جهانی در خواست کمک کنند ؟ آیا جان سی و دو نفر اینقدر بی ارزش است که حتی وزیر بهداشت ،ودرمان ،می فرمایند ،هر روز در ایران ،تعداد بیشتری از خدمهٔ سانچی بر اثر صانحه می میرند ؟‌چرا پس به فکر جان مردم نیستید؟ چرا وقتی مردم اعتراض به عدم مدیریت صحیح مسولین میکنند ،آشغال ،وفریب خوردهٔ‌ دشمن و هزار انگ به آنها میزنند ،وده ها و صدها جوان کشور را فقط بخاطر اعتراض ،بازداشت ،وبه حبس ،وحتی کشته شده ،و جان باختن ،میکنید ،این شایعات هم مانند شایعات رسانه های رسمی مسولین ،مردم مستحیل هستند ،از یک سو فقر مفرط ،واز سوی دیگر گرانی بی حد ،واز سویی دیگر ،فساد در ادارهٔ‌کشور ،،،؟‌آیا راه نجاتی جز تخریب ، و شایعه هست ؟،،،،،،،
باشه. ما مردم فهیمی میشیم و باور می کنیم دو تا کشتی بزرگ همینجوری الکی به هم برخوردند. کشتی ما در جا منفجر میشه و همه میمیرن ولی موج انفجار هیچ کدوم از پرسنل اون یکی کشتی را حتی زخمی هم نمی کنه. شدت انفجار هم طوری بوده که هیچ اثری از دریانوردان ما باقی نمیذاره. خوبه اینها را باور کنیم؟
يكي بياد بگه وقتي اين همه رادار و كوفت و هر مار هست چه طور اين اتفاق افتاده اصلا ما ميگيم همون رادار vhf كه گفتن بردش 2000 مت باشه كه حداقل بردش 40 كيلومتر هست اين 2 تا كشتي همديگرو نديدن . باشه اصلا رادار اختراع نشده يعني خدمه نور كشتي رو نديدن اين نور تا 1000 متري قابل مشاهده هست .
باشه اصلا همه خواب بودن . چرا تصويري از اونيكي كشتي منتشر نشده ؟؟؟
بازم باشه بعد چه طور 2 تا كشتي به هم خوردن آتيش گرفتن اون كشتي درخواست كمك داده به دادش رسيدن اين رو نديدن.
بازم باشه بعد اين كشتي آتيش گرفته اون يكي آتيش نگرفته ؟؟؟
جهبه سیاه را دم دست گذاشته بودند که سریع بردارند واز کشتی خارج شوند یک دیوانه هم این موضوع را باور نمی کند چه برسد به ملت ایران
با سلام، مدتی است که سایت تابناک مقاله ها و تحلیل های دقیق، بی طرفانه و کارشناسی را در سایت خود قرار می دهد، ضمن تشکر از نویسندگان و مسئولین محترم این سایت آرزو دارم گوشی شنوا، عقلی متفکر و قلبی دلسوز هم از سمت حکام و مدیران کشور و هم از سمت ما مردم برای عمل به آن ها پیدا شود، در کشور فرصت های بسیاری با بی تفاوتی یا ... از بین رفته است و اگر زودتر به خود نیاییم شاید هرگز فرصت جبران نباشد.
كشتي چيني بعد از نه روز عكسش گذاشتن و حتي يكنفر از اون كاپيتان و خدمه كشتي چيني كه زنده موندن مصاحبه نكردن كه چيشد .چراشد چطور شد كه اين اتفاق افتاد؟
مردم رجوع ميكنن به عقل خودشون
در مرگ همه ناگهانی و یکجا شبهه جدی است و با این لفاظی ها حل نمی شود. واقعیت هنوزم مخفیست...
اگه همه این مسائل هم شایعه و توهم و دروغ باشه، حداقل این پیام مهم رو داره:

حنائی جنابعالی و هم سنخانتان برای مردم رنگی نداره! به جای طعنه زدن به مردم، لطفا یه فکری برای خودتون بکنید!
کمتر دروغ بگویید تا مردم شما را باور کنند .
هر چه بیشتر به عقلم فشار میارم بازم می بینم یه چیزی درست نیست!!!
برخورد قبول، آتش سوزی هم قبول، انفجار در محل تصادم هم قبول؟؟؟
ولی مرگ 32 نفر کارشناس و خبره و آشنا به دریا و دریانوردی با تجهیزات مدرن و دستورالعملهای اضطراری، آن هم همه با هم و بدون هیچ حرکتی و واکنشی و تقلائی!!!!
اصلا جور در نمیاد!؟
تابناک چرا اینقدر بر افروخته شدی؟!!!
۳۲ نفر از فرزندان عزیز این ملت مردن می فهمی
در تصاویر حمل دو پیکر مشخص است که اون قسمت خاموش شده ولی خودت گفتی بخاطر حرارت زیاد نتونستن زیاد بمونن!!!!
بعد چطور تونستن جعبه سیاه را باز کنن ولی به قسمت پایین کشتی نرن
چطور کشتی چینی نجات پیدا کرده ولی نفری که خودش را به آب انداخته نجات نداده ؟
قایق نجات کجاست و چرا کسی دنبالش نگشته
ما را خر فرض نکنید
چینی= همچیش آشغال
وسلام
۵ صفحه مطب نوشتید که. بگید فلانی و بهمانی دروغ میگن . فقط دروغای ما راسته ؟؟؟ جمع کنید این مغلطه گریاتونو . عکسای یه کشتی زنگ زده که معلوم نیست از کجا اومده جای کشتی تصادفی تو فضای مجازی پخش میکنین ، از اونور فیلم یه تصادف دیگرو پخش میکنین بعد حرف از منطق و راستی میزنید ؟؟؟ چقد پر رو هستید . ۲۹ نفر تو تصادف غیب شدن منطقیه ؟؟؟ اینکه ۴ روز هیچ رسانه ای حرفی نزد منطقیه ؟؟؟ همه بد فقط شما خوبید با وجود سرتا پا دروغتون ؟؟؟؟
تو این قضیه حواستان به آقای ربیعی بود. مجلس بحث استیضاح ایشان را پس گرفت.نمایندگان خیلی ساده هستند. ربیعی با شلوغ کردن از استیضاح گریخت. پس مشخصه درخواست نمایندگان به اصطلاح مردمی بیشتر احساسی و مقطعی و شخصی است. چون اگر منافع ملت و تعهد نماینده در میان بود تا آخر پای امضا و استیضاح می ایستادند.
تابناك عزيز يه پيشنهاد دارم.. لطفا نظرات و كامنتهاي هموطنان در مورد اخبارتون رو شماره گذاري كنيد تاهركس بدونه نظرش كه ثبت ميشه چه شماره اي هست و بتونه سريع پيدا كنه
نویسنده با یک تیتر جالب و متن بی محتوی سعی در توجیه مساله دارد.گیرم اصابت موشک دروغ است.شما ثابت کنید که دو تا کشتی تصادف کرده اند و شاهدان کشتی چینی را به خط کنید تا شهادت بدهند.
چگونه است ...؟؟؟
همانگونه كه استاد محدثي فرمودند : " دستگاه غير مردمي صدا و سيما به طور سيستماتيك دروغ مي گويد "
یک کلام به صد کلام,مردم اعتمادشون را به رسانه های داخلی خصوصا صدا وسیما از دست داده اند ,تابناک شما دیگه چرا؟؟ تا الان بهت اعتماد کردیم وقتی اینطوری مینویسی یعنی یا از همه جابیخبری که جزء محالاته و یا نمیخوای بر بی اعتمادی مردم به رسانه ملی تیتری بزنی
یکی از دلایلش هم این است گه رسانه های داخلی سالها با کسانی که مطابق میل آنها رفتار نمیکردند خبرهاو شایعات علیه آنها را براحتی پخش میکردند. همچنین امروزه لازم است از دبستان بچه ها رو جهت تحلیل خبرهای درست از شایعه را آموزش داد که این نوجوانان که شاید بیشترین آمار پخش دوباره این شایعات هستند آگاه شوند
بازار شایعه را بی عملی و نداشتن حس همدردی مسئولین خصوصا در روز های اول حادثه گرم کرد. از چه کسی گلایه می کنید؟ بهتر است به جای آسمان و ریسمان بافتن، شما وظیفه ژورنالیستی تون رو درست انجام بدید و واقعیات رو کشف و بی پرده با مردمی که تشنه اش هستند به اشتراک بگذارید.
در عجب هستم از ملتی که تا این حد نسبت به خبرگزاری ها و سایر مسائل کشور بی اعتماد هستند ولی در عوض به بیرون از ایران اعتماد می کنند. آیا وقتش نرسیده بررسی انجام گردد و دلیل این عدم اعتماد ملت روشن شود. البته مردم هم بی تقصیر نیستند و از اخبار و اطلاعاتی که بدست شان می رسد بدترین و ناامیدوارانه ترین را انتخاب می کنند و بدون توجه به واقعیت ممکن نسبت به نظریه پردازی در مورد آن و تکثیر آن اقدام می کنند.
مردم باهوش شدند و برای علت حادثه ها کنکاش می کنند.

راستش باورش سخت هست که در عصر پیشرفت لوازم و تجهیزات مدرن ماهواره ای و ارتباطی دو شناور جدید که قطعا به سیستم های به روز ماهواره ای تجهیز بودند راحت وسط دریا به هم برخورد کنند و سرنشینان شناور سانچی بدون فوت وقت پودر و بخار بشوند!
دیشب یک نفر در صدا و سیما می گفت این ها بر اثر موج انفجار مرده اند که شدت آن تا شعاع 30 کیلومتری احساس شده است خوب چرا خدمه کشتی چینی نمردند؟
جای خالی اطلاعات درست رو این حرف ها و حدیث ها پر می کنه. کرم از خود درخته...
مگر یک کشتی چقدر سرعت دارد بیست سی کیلومتر در فاصله ده کیلومتری اینها می توانستند همدیگر را ببینند و ترمز کنند و بعد از دو سه کیلومتر هم متوقف می شدند
یک سوال: چرا کشتی سانچی تمام رادارها و ارتباطات رادیوییش را قطع کرده بود؟ به چه دلیل؟
مرگ بر چین نامرد و متقلب
شايد يكي از دلايلش اينه كه همه ملت ايران خودشونو يك متخصص در همه امور ميدونن و به راحتي دست به نظريه پردازي ميزنن و طبعا در اين بين نظرياتي كه با اعلام رسمي فاصله جدي تري داشته باشه محل بحث و اقبال بيشتري قرار ميگيره
اوضاع کل کشور مثل سانچی است کمی فکر کنید
این شما هستید که هر چند وقت دروغهایتان فاش می شود نه مردم.
تابناک من اول تسلیت می گم به خانواده این عزیزان
اما یه سوال متفرقه به ذهنم اومده .اسم سانچی نمی دونم چی هست و کجایی و کی گداشته ولی شبیه sanction هست . این عجیب .هست ؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی می دونه توصیح بده لطفا
اونایی که فکر مکنن با خاموش کردن رادار و تحهیزات رادیویی از رادار بقیه حذف میشی همونان که بچه بودن توی قایم موشک چشماشونو میبستن تا دیده نشن. اگه شما رادارتو خاموش کنی از رادار بقیه حذف میشی؟ پس توی جنگ همه خاموش کنن شناسایی نشن دیگه تجهیزات ضد شناسایی برای چی داشته باشن. بعد اینکه کره چند هفته است تحریم شده این کشتی چند ماهه فرستاده شده. درضمن کره شمالی دشمن درجه یک کره جنوبیه. چرا کره این ادعای ایرانو تکذیب نمیکنه دنیا رو به جون ایران بندازه؟ بعد ترامپ که از خداشه ایران پاشو کج بذاره چرا هیچی نمیگه؟ من دانش ندارم و تا اطلاعات کافی بهم نرسه با اما و اگر نتیجه گیری نمیکنم. شاید زیاده. رو حساب شاید که نمیشه کاری کرد. شاید تو روده های شما هم هفت تا لک لک باشه. باید رفت و تحقیق کرد. ما منتظر تحقیقات میمونیم. هروقت احساس کردید نیاز دارید از تخیلاتتون برای نتیجه گیری استفاده کنید صبر کنید اطلاعاتتون کامل شه.
سیوال اینجاست جعبه سیاه کشتی کجای کشتی قرار دارد وچینی ها چطور به ان دسترسی پیدا کردند با این حجم اتش
کاری کردین که اگه راست هم بگیدمردم باور نمکنن.باز هم بجای حل مسایل ودیدن مردم بهشون بگید آشغال وچی وچی
ببخشید تلویزیونهای ماهواره ای بعضی بد آموزیها رو هم دارند!!! یکی از کانالهای فارسی زبان برنامه ای به نام پیام اظطراری داره که حوادث هوایی رو بررسی میکنه . علت زروز اونها رو. توی این فیلم میشه دید چطور زبده ترین کارشناس های فنی عین یک کارآگاه مسئله رو از نظر فنی و تجهیزاتی و خطای انسانی و یا شرایط آب و هوایی بررسی میکنن و مو رو از ماست میکشند و عاقبت دلیل بروز سانحه رو مشخص میکنن. حالا نگته کنید به بلبشوی اینجا که هر کس یه اظهار نظری میکنه. متاسفانه حتی در برنامه های بررسی تلویزیونی کارشناسهای مربوطه بعضا در خصوص ترم های حمل و نقل و تحویل کالا اظهارات غلطی میکردن که فاجعه بار هست که همچین مسئولینی از ساده ترین شرایط بازرگانی بی اطلاع هستند. و البته این کارشناسیهای غلط میتونه منجر به خسارات مالی و جانی هنگفت به کشور بشه.
خود نظام اینقدر تعلل کرده که به شایعات دامن زده .... خوب نخواستن بگویند اینها اگه باهوشند پس چیزی رو از ملت پنهان کرده اند...
البته همه ی اونهایی که جواب های بالا رو نوشتند بگند که چه طور می شه تا کوچک ترین کوچه وخیابان رو بشه تو نقشه ها دید ولی نشه فهمید موشک شلیک شده؟ اخه چه طور می شه کشتی از ایران به کره ی شمالی بره وبعد اتیش بگبره وبعد رسانه هایی که اتفاقا منتظر این قضایا هستند خفه خون بگیرند وهیچ رسانه ای هیچ خبر وعکسی از شلیک موشک نداشته باشه؟
جناب تابناک .... من از خودم سئوال میکنم وقتی یک کشتی ساعتی سی کیلومتر حرکت می کند بسیار آرام به انداز سرعت یک دو چرخه . چطور ممکن است آن حادثه عظیم رخ دهد .... شما فکر کن اگر دو نفر دوچرخه سوار داخل خیابان تصادف کنند آیا اتفاقی خواهد افتاد؟؟؟.......مگر هواپیما بوده ؟ که ساعتی 800 کیلومتر طی کند ..... که با شدت تصادف کند و آن اتفاقا عظیم رخ دهد ....مورد بعدی دولت چین نخواسته ملوانان ما نجات پیدا کننده .....این مسئله برای مردم ما سئوال برانگیزه است ... خداوند به انسان عقل داده ......اصلا در فکر نمی گنجد که تصادف دوکشتی . آنهم با سرعت سی کیلومتر این حادثه را ایجاد کند ...آیا مخازن نگهداری این نفت کش از جنس حلب بوده که به این راحتی دچاره آتش عظیم شود؟؟؟....... و اینکه چطور دولت چین سریعا" نسبت بر برداشتن جعبه سیاه اقدام کرده؟؟؟؟؟؟ مگر کشتی ایرانی نبود؟؟؟ ...... و اینکه آخه چرا پرچم پاناما ؟؟؟.......مگر کشتی ایرانی نبود؟؟؟ .... مگر ما خودمان پرچم نداریم ؟؟؟؟؟
ماشالله همه مردم ما هم متخصص کشتی و ناوبری هستند ، هم متخصص مواد شیمیایی ، هم سم شناس ، هم متخصص روابط بین الملل و علوم سیاسی و هم متخصص حقوق بین الملل و هم متخصص اطفا حریق ، هم ترمودینامیک ، هم مکانیک کشتی برای برآورد میزان انرژی در تصادف دو کشتی و هم علوم پزشکی میدانند بنابراین نیازی به بررسی متخصص نداره.
به چند دلیل مردم بیشتر به این شایعات باور میکنند تا مسئولین:اول اینکه مسئولین ما همچون چوپان درغگو شده اند دوم در آتش سوزیهای معمولی بیشتر افراد که در کشتی به این پهناوری پراکنده هستند موفق به نجات خود میشوند و فقط در حمله های جنگی اینچنین اتفاقی میافتد که خدمه فرصت عکس العمل ندارند وگرنه الان ماشینهای متوسط هم مجهز به مکان یاب ماهواره ای و جی پی اس هستند ٹا برسد به کشتیهای چند میلیون دلاری.
تابناک چطور ممکنه حتما می داتید اگر نمی دانید بپرسید
می گن حدودا یک نخ سیگار روشن در شب از 27 کیلومتری روی اب پیداست
در ثانی شما تابناک عزیز اخه خودت این سوال برات پیش نیومد اون عکس قاتل !!!!!!سانچی رو انداختی
اون زنگ زدگی دماغه کشتی مال یک سال و دوسال نیست!!!!!!!!!!!!!!
يك عده از مردم چشم بستن و دهان گشودن و يكسره القا كردند كه مشكلات داريم ، حالا خدا واقعي شو كم كم براتون ميفرسته تا متوجه بشين مشكلات يعني چي
حرف حق و راست را باید پذیرفت ، خواه از بی بی سی خواه از جایی دیگه .
شایعات همیشه بوده ولی دلیل باور پذیری ان به مشکلات مردم باز می گردد که دنبال راه حل هستند
ما اهل هنگ کنگ نیستیم سانچی تنها بماند
همه اينها يك دليل داره؛ چون به روشن ترين وجه نشون دادن با مردم روراست نيستن.
این جملات متن : " چگونه است مایی که گاه پذیرش سخنان استاد در کلاس‌های درس برایمان ساده نیست، برخی مطالب را، چون وحی منزل می‌انگاریم و بی هیچ تحقیقی، پیرو آن به زمین و زمان می‌تازیم ..."

حرف مفته.... دلیلش رو هم میگم. ملاک پذیرش یک حرف یا خبر، منطق و عقله، حالا حرف استاد هم اگه منطقی نباشه نمی پذیریم. در مورد حادثه سانچی ادعاهای مطرح شده توسط مسوولین با عقل و منطق و خرد جمعی به هیچ وجه جور در نمیاد. در حالیکه همون چیزی که شما شایعه میدونید، بشدت منطقیه. بین مردم افراد متخصص و استاد و ... وجود دارن. اونها هم این چیزی که شما شایعه میدونید رو با توجه به مشاهدات حادثه و مقایسه با داستان تخیلی که شما درست کردید مقایسه میکنند، تایید میکنند که داستان اصلی همون چیزیه که شما شایعه میدونید. به خرد جمعی مردم توهین نکنید. ما به دروغگویی و تحریف واقعیت عادت داریم.
متاسفانه مردم کشورمان برای مسئولین بیگانه هستند.یک بار نشد حادثه ای اتفاق بیافتد واطلاع رسانی درستی انجام شود.تازه توقع دارند بشینیم پای دروغ های صدا وسیما حلوا حلوا کنیم.خدا بداد داغدار های حادثه برسد.مرگ یک چیز است بی اطلاعی از چگونگی آن چیز دیگر.این حادثه نیز فراموش میشود تا حادثه بعدی.....
به دنبال شایعات رفتن ناشی از عملکرد رسانه های رسمی است. چند روز پیش صدای مهیبی در کرمانشاه به گوش رسید که فرماندار هم تایید کرد و دوستان ما در کرمانشاه هم تایید کردند. با مردم چطور برخورد شد؟ اطلاع رسانی چگونه بود؟ علت را آیا کسی توضیح داد؟ خب در این شرایط به مردم حق نمیدهید به دنبال حرفهای درگوشی بروند؟ وقتی رسانه های ملی یا بی تفاوتند یا از قافله چند روز عقبند یا با دروغهای شاخدار با مردم معامله میکنند آیا نباید اوضاع همین آب گل آلود باشد؟ تا به کی این روش پاسخگو خواهد بود؟وقتی فاجعه ای رخ میدهد که برای آن یک روز عزای عمومی اعلام میشود آیا نباید یک نفر ، حداقل همام مسئولی که روز اول حرف از جدا شدن یک قایق نجات زده بیاید و یا توضیح بدهد و یا عذر خواهی کند؟
نهادهای که این هم از بودجه کشور در اختیارشان میباشد ودر تمام سطوح مدیریت کشور سمت دارند وامامان جمعه که در مورد هر مسئله چه نظامی چه اتمی چه ساختمانی فنی با انهمه اب وتاب نظر میدهند و خودشان را متخصص در همه امور میدانند این مورد را هم کارشناسی کنند ودر نماز جمعه این هفته حل وفصل نمایند مردم که خوب را از بد تشخیص نمی دهند شاید اشتباه کنند مردمی که بعد از تایید یک شخص از طرف شورای نگهبان باز اشتباه میکنند و رای میدهند و شورای نگهبان دوباره باید انهم رنج و خون دل بخورد تا بسختی اشتباه مردم را اصلاح کند واقعا سخته
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
تابناک باور کن ما بی تقصیریم.
در این یک ماه گذشته دو کشتی نفتی دیگر را که بسوی کره شمالی میرفت کره جنوبی و چین متوقف کردند، احتمالا این سومی بوده که با چراغ خاموش حرکت میکرده و تصادف شده. این کشتی های نفتی سالهاست که با چراغ خاموش از ایران به اقساء نقاط جهان در حال رفت و آمد هستند
تایناک عزیز ما مردم ایران آرامش نداریم چون هیچ گونه حرف منطقی درباره سانچی نشنیده ایم.
تمام شایعاتی که گفتین، به واقعیت نزدیک ترند تا حرف های مسئولین ما...
ان ید بیضا برون ار از استین .
اگر روایت بهتر و مشخصتری در رابطه با چگونگی سوختن و غرق شدن یک کشتی اقیانوس پیمای نفتکش با این همه ابزار شناسائی و تشخیص بسیار دقیق سراغ دارید لطفا بیان فرمائید .
چرا جواب سوالات مردم رو نمیدین?
تازه کلی هم نظر تائید نشده دارین.
براي اين كه باور كردن تصادف سهوي دو كشتي غول پيكر در اقيانوس خيلي سخت است
حداقل من كه نمي تونم به سادگي بپذيرم
حتی چنان چه به شایعات هم توجه نکنیم، عقلا بروز این حادثه دارای ابعاد فراوانی از ابهام است و نمی توان به سادگی باور کرد که عامل حادثه صرفا برخورد دو کشتی چینی و ایرانی بوده است. امیدواریم به صورت شفاف و خیلی صریح و بدون ابهام طی روزهای آینده نقاط ابهام در خصوص این حادثه برطرف شود. شاید دولتمردان نیز در این خصوص دارای ابهاماتی باشند.
من با برهان خلف ثابت میکنم داستان واقعی همین رفتن سانچی به مقصد کره شمالی و انفجار درسته.

تا حالا هر اتفاقی میافتاد، رسانه میلی و امثال تابناک اونو به امریکا و اسرائیل و انگلیس و کلاً استکبار نسبت میدادند. حالا بر عکس شده. یعنی رسانه میلی و تابناک خودشونو دارن میکشن که کار امریکا و استکبار نبوده و الان چند روزه بشدت تلاش میکنن امریکا رو بیگناه جلوه بدن!!!
همین اصرار بیش از حد و دفاع تمام قد از امریکا مشکوکه و باعث میشه مطمئن بشیم که با اینکار دارن تلاش میکنن واقعیت رو پنهان کنن. چون آشکار شدن واقعیت بشدت به ضررشونه و عواقب حقوقی در سطح دنیا براشون داره و در داخل هم در برابر مردم گناهکار شناخته میشن و باید به مردم بخصوص در مقابل خانواده جانباختگان پاسخگو باشن.
حتی به خودشون اچازه نمیدن این ادعای مردم با این همه دلایل منطقی رو بعنوان یک حالت احتمالی بررسی کنن!!

بطور خلاصه:

هر اتفاق بیربط ---- مقصر امریکا و استکبار !!!!
اتفاقی با دلایل قوی امریکا رو در مظان اتهام قرار میده --- دفاع شدید از بیگناهی امریکا !!!!
دلیل: اعتراف به واقعیت ---- امریکا این کار رو انجام داده --- مسوولین مربوطه هم گناهکار شناخته میشن.
ضعف مردم در فراگیری «سواد رسانه ای» و شیوه مواجهه با اخبار کذب به شدت احساس میشه. پیشنهاد می کنم رسانه ها مطالب بیشتری در این زمینه منتشر کنند تا مردم در برخورد با اخبار و رسانه ها مواجهه تخصصی تر و انتقادی تری داشته باشند.
آره واقعا
برای کره شمالی نفت میبردند
شایعه ای در کار نیست . قطعا اون مهتابی که مسئولین امروز ما و چینی ها و ... سعی در پنهان کردنش دارن یه روز از زیر ابر بیرون میاد و حقیقت برملا میشه.من بعنوان یه فرد غیر متخصص هر جوری مرور میکنم نمیتونم خودمو قانع کنم این نفتکش با اون محموله در شرایط عادی به کره جنوبی میرفته و بعد از اون سانحه همه تلاشها به موقع واسه نجات خدمه انجام شده اما موفقیتی نداشته در حالیکه کشتی چینی بدون هیچ تصویر و مصاحبه ای به سلامت از مهلکه گریخته. با فیلمهایی که تو فضای مجازی با دوربین کشتی سوم که با لهجه هندی داره انگلیسی شرح ماوقع رو میده باید بگم سناریوی تصادف نه ، نه ، نه ، غیر ممکنه!
اگر صدا و سیما حرف راست می زد کسی حرف بی بی سی و ... را باور نمی کرد . رسانه های خارجی 100 تا مطلب را درست می گویند و اگر دوسه تا خبر مهم را دروغ بگویند مردم می پذیرند . متاسفانه صدا و سیما چون کوچکترین مطالب را وارنه جلوه می دهند و خبرهای پیش و پا افتاده را نیز وارانه جلوه می دهند اگر خدای نکرده حرف راستی هم بزنند مردم نمی پذیرند . اول باید اعتماد سازی کنید بعد توقع داشته باشید . چون قبلا" چوپان دروغگو شده اید .
8روز سانجی در حال سوختن بوده وهمه مسئولین ایران وچین فقط نظاره گر وفقط حرف زدند...
اگر شدت انفجار به حدی بوده که تمامی خدمات در لحظه تصادف کشته شده اند (چیزی که مسئولین ادعا می کنند) چطور کشتی که به سانچی زده تونسته راحت مسیرش رو بگیره و بره و هیچ بلایی به خاطر موج شدید انفجار بر سر کارکنان اون کشتی نیومده؟؟؟ چظور هیچ اثری از آتش گرفته گی و موج انفجار سهمگین رو اون کشتی (البته عکس قلابی که ازش نشون دادند نیست؟!) این سوالاتی است که ذهن انسان را به این سمت می برد که اتفاق دیگری رخ داده است!!!
نویسنده محترم با سلام و تشکر از مطلب شما فرض بگیرم مطلب شما کاملا درست است اجازه بده پیش از هر نگارشی منتظر اطلاعات جعبه سیاه کشتی باشیم بقول خودتان پیش داوری و قضاوت زود هنگام نکنیم امیدوارم اطلاعات جعبه سیاه مثل قبل مشکل بازخوانی و صدمه ندیده باشد
برام عجیبه که چرا همیشه کشتیهای ایرانی با پرچم دیگر کشورها و بدون رادار و سیگنال و مخفیانه باید حرکت کنند؟
اقای نویسنده گرامی موضوع بسیار ساده و روشن است . فقط کافیست بقول شما تنها یک دقیقه فکر کرد .انچه که در نتیجه فکر کردن یک دقیقه ای حاصل میشود این است
1_در هر اتفاق که خوشایند اقلیت پر قدرت نیست و دارای رسانه و تشکیلات هستند اتفاق رخ داده یا کلا سانسور میشود و یا بعد از چند روز و یا ماه یک جرعه از کل خبر به صورت کلی و دروغ تحویل مردم داده میشود که در همین تابناک میتوان مثالهای زیادی پیدا کرد مثل مرگ طبیعی اقای هاشمی,معالجه اقای شاهررودی, ناارامی های اخیر. و هزاران خبر دیگر که کلی عنوان میشود بدون تحلیل فنی
2_اگر مردم به آنچه که شماها می گویید اطمینان ندارند مشکل مردم است یا شما
3_چرا باید سیستم خبر رسانی باید در اختیار و انحصار شما ها باشد
4_ اگر شماها خبر درست و به موقع میدهید نگران چه هستید ؟ بگذارید مردم از هر کجا دلشان میخواهد خبر را دریافت کنند چرا فیلتر میکنیید
5_ جواب شما در مورد ابهامات قید شده در نظر سنجی چیست چرا کلی گویی میکنیدد به ابهامت پاسخ دهید تا مردم قانع شوند
6_اینکه خبرگزاری ها ی خارجی خبر شلیک موشک را قید نمیکنند واضح است چون نفع انها این است که با یک اتفاق ساختگی جلوی نفتکش را بگیرند چرا باید در افکار عمومی خود را منفی جلوه دهند
ولی متاسفم به تحلیل بسیار سبک مغز شما
دلیل اصلی بی اعتمادی مردم به مسئولین و رسانه های داخلی ,ضد و نقیض گویی و عدم شفافیت,کتمان مطالب و ...
است .ترجیح مسئولین اینست که مردم در جریان وقایع قرار نگیرند بنابراین به هر نحو که شده مردم خودشان در جریان قرار می گیرند
شما می گویید: "مگر می‌شود آمریکا یا چین یا هر کشور و دولت دیگری نفتکش ایرانی را بزند و این حادثه هم در رسانه‌های جهان و هم از تریبون‌های کشورمان سانسور شود". یعنی شما باور نمی کنید که ممکن است رسانه های ما بویژه صدا وسیما سانسور شوند.؟!!خود شما به عنوان ژورنالیست، چرا در کنار مردم شایعه ساز(به قول شما) نیستید و از مواضع رسمی چین دفاع می کنید؟ امروزه همگان می دانند که چین، همانند ایتالیا و آمریکا و روسیه.. به هنجاری به نام "اخلاق بین الملل" باور ندارد و فقط منافع اقتصادی خود را جستجو می کند. اصلاً شما بر اساس کدام اطلاعات موثق اینطور "از شیطان" دفاع می کنید؟
تابناک جان شمام هم تو این متن فقط لفاظی کردین و فقط دنبال لاپوشونی کردن واقعیت بودین و به هیچ سوالی پاسخ ندادین
چگونه است ....؟؟
چگونه است كه نظر من ثبت نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی حدس نمیزنه که مقصد این کشتی کره شمالی بوده و با کشتی در اجاره آمریکا برخورد کرده و .... ؟
میگن کار جومونگ بوده
اصلا داشته میعانات گازی را می برده برای کره شمالی (حالا کره شمالی میعانات گازی را میخواد چکار بماند).....این دلیل میشه بزنن غرقش کنن.....با کدوم منطق وقتی هنوز جرم را مرتکب نشده (تو راه رفتن بوده) .....قضیه سوزش بعضیها از مذاکرات کره جنوبی و شمالیست....ببین اینا (ابرقدرت ها)دنیا را چطور اداره میکنن.....
چرا هیچ عکسی از پرسنل کشتی فله بر در ان لحظه مشاهده نشده یعنی هیچکدام از پرسنل چینی موبایلی نداشتند بالاخره اونها هم تو گروههای اجتماعی فعالیت دارند.......
وقتی حتی یه دونه تصویر از کشتی مقابل داده نشده و همه چیز مبهم بوده و از طرفی وقتی بزرگترین بنگاه دروغ پراکنی کشور صدا و سیما و مطبوعات داخلی هستند خب مشخصه ملت به اخبار بی بی سی اعتماد میکنن
باید به مردم حق داد...
صدا سیما که مسیرشو سال هاست نشون داده و نمیشه یه هیچیش اعتماد کرد
از اون طرفم دو کشتی 200 متری خوردن به هم که یکیش با خدمه هاش غرق شده و اون یکی با کمترین اسیب خودشو رسونده به ساحل چین! اونم نزدیک به 250 کیلومتر دورتر جایی که به قول اقای ربیعی رادارم بردش نمیرسیده!
حالا بماند که نه به خدمه کمک کردن و نه اون انفجار عجیب که مشخص نیست دقیقا کی اتفاق افتاده.
اقا مشکوکه قبول کنید.
تابناک
1- وقتی اعتمادبین جامعه ومسئولین کمرنگ ویاازبین رفت دیگر انتظار بیش ازاین نباید داشت
2- یک سئوال اساسی: آیا یک فرمانده متخصص و با تجربه این اجازه را به خود و پرسنل مربوطه اش می دهد که 100% به تجهیزات و سیستیم الکترونیکی کشتی که قابل هک شدن ویا خراب شدن است اعتماد کند و بیرون کشتی را بصورت عینی و واقعی با چشم یا دوبین رصد نکند؟ لطفآ متخصصین امر در صورت امکان جواب دهند
شايد هم كار لينچان بوده
دروغ رفتن امریکاییها به ماه که هیچگاه انرا قبول نکرده اند ولی هرکس اطلاع معمولی از فیزیک و مکانیک داشته باشد میداند که انها شاید تا مدار ماه رفته باشند ولی نشستن و برخاستن با ان تجهیزات غیر ممکن است ولی بعد از 50 سال هنوز به دروغ خود اعتراف نکرده اند.
ماه پشت ابر نمی ماند
دروغ ها بر ملا می شوند
مردم خیلی باهوشند و احمق فرض کردن مردم ،حماقت محض است
آنقدر برخی از مسئولین ما دروغ گفته اند که اگر در دل سیاه شب عنوان کند که آلان شب است مردم باور نمی کنند ومی گویند روز است
خوب چینی ها اکروبات باز های به نامی دارند وقتی کشتی ها برخورد کردن جعبه سیاه به اسمان پرت شد و میتی کومان مامور مخصوص حاکم بزرگ با یه پشکت بارو به هوا برخاست جعبه سیاه را تو هوا قاپید همین فیلم هندی بود
مگه میعانات داخل بادکنک حمل میشده ک با ی برخورد منفحر بشه؟
چرا هیچکس راجب جعبه سیاه کشتی چینی کریستال حرفی نمیرنه
روزها و روزها گذشته و برای یکی از این همه سوال هم یک جواب نصفه نیمه قانع کننده هم پیدا نشده حتی تو سایت های خبری چه برسه به رسانه میلی
من یاد انفجار حرم امام رضا تو دهه ۷۰ شمسی افتادم هی تو بو ق کر نا کردن کار منافقین بوده
بعد از ۱۱ سپتامر یک تروریست القاعده ای فلسطینی رو آمریکایی ها گر فته بودن که در باره این حمله در ایران اعتراف کرده بود که منطقا با افغانستان دست طالبان اون زمان جور در میاد بعد هم روشد تروریسم های انتخاری و حمله به شیعیان شروع شد از اول اخبار میلی می دادین به مردم
دوستان عزیز اگر با موشک کشتی رو زده بودن که چند تیکه میشد وهمان ساعات اولیه غرق میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی