بازدید 51656

آیا موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز می‌باشد؟

بعد از  آنکه بانک مرکزی برخی از موسسات مالی و اعتباری را غیرمجاز اعلام کرد و سپرده گذاران این موسسات با مشکلاتی مواجه شدند، حالا بسیاری از سپرده گذاران در این زمینه به دنبال موسسات مالی و اعتباری مجاز هستند تا در آینده سپرده های آن ها با مخاطره مواجه نشود و مشکلی برای آن ها ایجاد نشود. پرسشی که در اینجا مطرح است این است که موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز از بانک مرکزی می باشد؟
کد خبر: ۷۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 16 January 2018

آیا موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز می‌باشد؟بعد از  آنکه بانک مرکزی برخی از موسسات مالی و اعتباری را غیرمجاز اعلام کرد و سپرده گذاران این موسسات با مشکلاتی مواجه شدند، حالا بسیاری از سپرده گذاران در این زمینه به دنبال موسسات مالی و اعتباری مجاز هستند تا در آینده سپرده های آن ها با مخاطره مواجه نشود و مشکلی برای آن ها ایجاد نشود. پرسشی که در اینجا مطرح است این است که موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز از بانک مرکزی می باشد؟

به گزارش تابناک اقتصادی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه 1389 اعلام کرد که بدنبال ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، قصد ساماندهی و تجمیع تعاونی­ های اعتباری آزاد را دارد. از آن تاریخ به بعد اندکی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با چالش هایی رو به رو شدند اما در دو سال اخیر این چالش ها به اوج خود رسیده است چرا که بانک مرکزی با قاطعیت بیشتری با این موسسات برخورد می کند. این برخوردها البته با ضرر و زیان بسیاری برای سپرده گذاران این موسسات همراه بوده است و آن ها را دچار مشکلات فراوانی نموده است. با این اوضاع حالا سپرده گذاران به دنبال آن هستند که با اطلاعات بیشتری به سپرده گذاری بپردازند و به دنبال موسساتی بروند که دارای مجوز از بانک مرکزی باشد. پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز بانک مرکزی می باشد؟

در سوم آبان ماه سال 1391، تعاونی های اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان کویر یزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر و مشیز آمادگی خود را به بانک مرکزی جهت تجمیع فعالیت خود در قالب موسسه اعتباری جدید اعلام کردند. نکته حائز اهمیت اینکه این موسسات در هنگام ادغام همگی از مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط نظیر بانک مرکزی و وزارت تعاون برخوردار بودند.

در نهایت بانک مرکزی جمهوری اسلا می ایران در تاریخ 1391.12.27 با تجمیع (انحلا ل) مؤسسات کارسازان آینده، ریحانه گستر مشیز و پیشگامان کویر یزد موافقت نموده و در تاریخ 1392.11.21 موافقت خود را با تاسیس مؤسسه اعتباری نور از محل تجمیع مؤسسات یاد شده به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نمود.

این موسسه زودتر از سایر موسسات در حال اخذ مجوز توانست در سال 1392 اقدام به پذیره نویسی نمیاد. تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم موسسه اعتباری نور (سهامی عام در شرف تاسیس) از طریق فرابورس ایران به فروش رسید.

اسفند ماه سال 92 با اتمام پذیره نویسی سهام این موسسه اعتباری، شرایط برای صدور مجوز نهایی و رسمی این موسسه از سوی بانک مرکزی تسهیل شد.

پس از تصویب اساسنامه این موسسه در شورای پول و اعتبار و برگزاری مجمع عمومی، تنها کار نهایی برای رسیدن به مجوز رسمی از بانک مرکزی، ثبت این موسسه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران بود. این کار در 28 اردیبهشت ماه سال 1394 رخ داد و این موسسه با شناسه ملی به شماره 14004932504 و شماره ثبت 472532 به ثبت رسید.

 آیا موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز می‌باشد؟

مؤسسه اعتباری نور پس از طی مراحل ثبت، شکل حقوقی به خود گرفت و در تاریخ 1394.02.29 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید و در تاریخ 1394.04.11 موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید.   

 آیا موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز می‌باشد؟

این موسسه هم اکنون دارای 366 شعبه در سراسر کشور می باشد و اولین مدیر عامل آن نیز محمدحسین اسکندری زاده بوده است. در اواخر مرداد ماه سال جاری هیات مدیره این موسسه تصمیم گرفتند که به مدیرعاملی خسرو خواجه حسنی پایان دهند و انجام کلیه امور جاری را به رضا معمار اصفهانی قائم مقام موسسه نور واگذار کنند. سهامداران این شرکت نیز به شرح زیر می باشد:

 آیا موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز می‌باشد؟

بنابراین موسسه مالی و اعتباری نور دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی می باشد و سپرده گذاران می توانند بدون هیچ گونه دغدغه ای در این موسسه مالی و اعتباری سپرده گذاری نمایند، چرا که در صورت ایجاد مشکل برای این موسسه مالی و اعتباری بانک مرکزی پاسخگو خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان