بازدید 3893

اعتراض به تشویق مردم به پیاده روی باجایزه پراید

فدراسیون ورزش‌های همگانی تمام تمرکز خود را به برگزاری کلاس‌های آموزشی و دادن مدرک با گرفتن پول از مربیان معطوف کرده و یا رشته‌هایی را با دادن یکسری جایزه راه‌انداخته ... مردم را با ورزش منظم و روزانه آشنا کنیم
کد خبر: ۷۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 17 January 2018

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان با انتقاد از برنامه‌های غیراصولی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: مسئولان این فدراسیون نگاه ابزاری به ورزش دارند و ورزش را با اجرای برنامه های غلط ذبح کرده‌اند.

به گزارش تابناک ورزشی، دکتر مسعود نادریان، درباره وضعیت نامناسب ورزش همگانی در ایران علی‌رغم تاکید فراوان مسوولان عالیرتبه کشور و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه ورزش در میان تمامی آحاد جامعه اظهار کرد:واقعیت این است که ما در بحث ورزش همگانی هنوز در درک مفاهیم اولیه و اصول ابتدایی آن بازمانده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم ورزش همگانی شامل چه مواردی است و چه اقداماتی باید برای توسعه آن در سطح جامعه انجام دهیم.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی با انتقاد از سیاست غیراصولی و غیرعلمی فدراسیون ورزش‌های همگانی در راه‌اندازی برنامه‌هایی تحت عنوان همایش‌های پیاده‌روی آن‌هم با تعیین جایزه پراید برای شرکت‌کنندگان گفت: اینکه مردم را بدون هیچگونه پوشش و لباس ورزشی و بدور از شرایط و اصول ابتدایی ورزش و با تعیین جایزه پراید به پیاده‌روی ترغیب می‌کنند کار علمی و تاثیرگذاری نیست. این کار اصلا موثر نیست اما با وجود انتقادات کارشناسان کماکان ادامه دارد. متاسفانه فدراسیون همگانی نگاه ابزاری به ورزش دارد و ورزش همگانی را ذبح کرده است. ورزش کردن به ابزار لازم نیازمند است و کفش ورزشی و لباس ورزشی مناسب برای پیاده روی جزو ضروریات است. محیط مناسب و آگاهی از ضربان نبض نیز از دیگر موارد مهم در انجام ورزش همگانی است.

دانشیار دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نگاه مسئولان فدراسیون به ورزش همگانی علمی و اصولی نیست گفت: باید متخصصان این حوزه در راس کار قرار گیرند تا با پیاده سازی روش های درست، کاری کنند که تمامی مردم در همه گروه های سنی به نوعی با ورزش آشنا و آن را در سبد روزانه خود قرار دهند.وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ رشد جسمانی در جامعه پیاده شود خاطرنشان کرد: اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی تمام تمرکز خود را به برگزاری کلاس‌های آموزشی و دادن مدرک با گرفتن پول از مربیان معطوف کرده و یا رشته‌هایی را با دادن یکسری جایزه راه‌انداخته است، کار اصولی و کاملی نیست و باعث شده این فدراسیون از سیاست‌های اصلی و وظیفه مهم خود که همان نهادینه کردن ورزش در جامعه است بازبماند.

نادریان با بیان اینکه سیاست‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی دقیقا مانند فدراسیون‌های ورزش قهرمانی شده است گفت: آمده اند برای خود رشته هایی را تعریف و برای آن مسابقاتی را برگزار می‌کنند و جایزه‌هایی را هم می دهند، در حالیکه رسالت اصلی فدراسیون همگانی باید بر پیاده سازی برنامه‌هایی باشد که مردم را با ورزش منظم و روزانه آشنا کند. تا وقتی چنین دیدگاه‌هایی در این فدراسیون دنبال می‌شود نمی‌توان به رشد ورزش در جامعه امیدوار بود.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان درباره میزان اهمیت استفاده از کارشناسان خبره و افراد متخصص در فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: این امر یکی از بدیهیات در سراسر جهان و کشورهای پیشرفته است. ورزش نیز همانند بسیاری از مقوله های دیگر یک حوزه کاملا تخصصی است و باید متخصصان هر رشته امور آن را بدست بگیرند. متاسفانه عنان ورزش همگانی نیز همانند برخی دیگر رشته‌های ورزشی در دست متخصصان آن نیست و دست نظامیان یا سیاسیون افتاده است. تا مادامی‌که این موضوع نیز حل نشود راه به جایی نمی‌بریم. وقتی هم که رییس فدراسیون نظامی باشد، روسای هیات های استانی و انجمن‌ها نیز نظامی‌ می‌شوند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار