بازدید 2376

نتانیاهو با کرزای دست داد

نخست وزیر اسرائیل پیش از سخنرانی در دهلی‌نو با رئیس جمهوری سابق افغانستان دست داد.
کد خبر: ۷۶۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 17 January 2018

نخست وزیر اسرائیل پیش از سخنرانی در دهلی‌نو با رئیس جمهوری سابق افغانستان دست داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از آنکه سخنرانی خود را در کنفرانس گفتگوی رایاسینا در دهلی‌نو آغاز کند، با حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان دست داد. این درحالی است که اسرائیل و افغانستان روابط دیپلماتیک ندارند.

نتانیاهو در سخنرانی خود در پایان سومین روز سفرش به هندوستان، به بررسی "چهار زاویه قدرت اسرائیل شامل ارزش‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و دموکراتیک" پرداخت و روابط ویژه میان دهلی‌نو و تل‌آویو را ستود.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنرانی خود گفت: تقاضا برای ابتکار، نوآوری و مدرنیته به واسطه اسلام رادیکال و تروریست‌ها به چالش کشیده شده و این مساله می‌تواند سیستم بین‌المللی را تحت شعاع قرار دهد. یکی از راه‌های مقابله با چنین چالش‌هایی، تقویت روابط بین دو دموکراسی "قوی" اسرائیل و هندوستان است. اتحاد این دو دموکراسی برای تضمین آینده مشترک ما بسیار مهم است. ملت‌های قوی در نظم جهانی دوام می‌آورند نه ضعیف‌ها. صلح را باید با قوی‌ترها ساخت.

نتانیاهو امروز (چهارشنبه) قرار است به محل اقامت ماهاتما گاندی، رهبر استقلال هندوستان برود که وی برای 12 سال در آنجا بود. روز پنجشنبه نیز نخست وزیر اسرائیل در مراسم یادبود قربانیان حمله بمبئی شرکت می‌کند و با روسای جوامع یهودیان هندوستان دیدار خواهد کرد. وی روز جمعه به اسرائیل باز می‌گردد.

نتانیاهو پس از سفرش به هندوستان، قرار است در نشست داووس شرکت کند که در آن نارندرا مودی، همتای هندوستانی‌اش و همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز حضور دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر