بازدید 7740
بررسی لزوم تغییرات اقتصادی در پی اعتراضات اخیر؛

رئیس‌جمهور بدون تعارف مدیران اقتصادی ضعیف را کنار بگذارد/ شکاف طبقاتی و تبعیض مردم را می‌آزارد

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم تهران، با تأکید بر اینکه مردم باید آثار عملی تحقق وعده های اقتصادی رئیس جمهور و دولت را ببینند، تصریح کرد: باید دید ریشه مشکلات اقتصادی کجاست؟ آیا بحث مدیریتی و ضعف های این حوزه است؟ آیا مشکل در عدم اقدام جدی برای رفع معضلات است و یا اینکه بین دولت و نظام اختلاف نظری در اجرای سیاست های اقتصادی وجود دارد و باعث شده کار پیش نرود؟
کد خبر: ۷۶۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 17 January 2018

لزوم توجه بیشتر عالی ترین مسئول اجرایی و مدیران تحت فرمان او به ساختار اقتصادی کشور و همچنین تلاش برای عملی کردن وعده های اقتصادی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و 96 داده شده، از مهمترین موضوعاتی است که حتی اصلاح طلبان هم در نقد عملکرد دولت به آن اشاره دارند. اصلاح وضعیت اقتصادی و توجه به رفع مشکلات اقتصادی مردم، از دلایل شکل گیری اولیه اعتراضات اخیر مردمی نیز بود.

به گزارش «تابناک»؛ در برهه کنونی، اصلی ترین مشکل مردم کشور وجود معضلات اقتصادی اعم از بیکاری، رکود، فاصله طبقاتی، عدم اشتغال جوانان به ویژه تحصیلکرده ها و ... است. ریشه اعتراضات اخیر هم همین مشکلات بود که بخش های مختلف جامعه به شدت درگیر آن هستند و صدایشان را برای اصلاح همین وضعیت بلند کردند؛ موضوعی که شاید در پروسه اصلاح قربانیانی هم از بین مدیران و حتی وزیران داشته باشد.

«احمد حکیمی پور»، عضو شورای هماهنگی جبههٔ اصلاحات و دبیر کل حزب اراده ملت در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی که سختی های زیادی را برای قشرهای مختلف مردم به ویژه طبقات پایینی جامعه ایجاد کرده است، اظهار کرد: دولت به عنوان مسئول اجرایی کشور باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشد و درصدد اصلاح شرایط اقتصادی به گونه ای که بار مشکلات فعلی از دوش مردم برداشته شود، برآید.

وی افزود: در مشکلات و معضلات اقتصادی و آنچه از این بخش به ساختار دولت برمی گردد، باید توجه جدی صورت بگیرد، چون مردم این دولت را شایسته ادامه فعالیت دانسته اند و لذا دولت هم باید برای نظر و رأی مردم احترام قائل شود و در صورت اینکه مشکلی مثل آنچه اخیرا در اعتراض به معضلات اقتصادی پیشامد کرد، برای رفع آن وارد عمل شود.

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم تهران با تأکید بر اینکه مردم باید آثار عملی تحقق وعده های اقتصادی رئیس جمهور و دولت را ببینند، تصریح کرد: باید دید ریشه مشکلات اقتصادی کجاست؟ آیا بحث مدیریتی و ضعف های این حوزه است؟ آیا مشکل در عدم اقدام جدی برای رفع معضلات است و یا اینکه بین دولت و نظام اختلاف نظری در اجرای سیاست های اقتصادی وجود دارد و باعث شده کار پیش نرود؟

وی مشکلات مربوط به اشتغال و بیکاری جوانان به ویژه در اقشار تحصیلکرده را بخشی از معضلات جدی اقتصادی جامعه خواند و یادآوری کرد: از طرفی فاصله ها و شکاف های طبقاتی زیاد شده و تبعیض ها باعث شده که مردم صدایشان از آنچه در حوزه اقتصادی می بینند، بلند شود.

حکیمی پور در پاسخ به این که وضعیت اقتصادی موجود و اعتراض مردم به آن آیا قربانی خواهد داشت و موجب انجام تغییرات در بدنه اقتصادی دولت خواهد شد یا خیر، گفت: به نظرم باید به این موضوع دقت شود و اگر واقعا بحث مدیریتی است، شاهد انجام تغییرات در مدیریت ها و بدنه اقتصادی دولت باشیم.

به گفته وی، متأسفانه کشور گران اداره می شود و این را بسیاری از مسئولان و مقامات هم می دانند. آنچه امروز شاهد آنیم، این است که مدیریت درستی در منابع و مصارف نداریم و به نظر می رسد، تیم اقتصادی دولت برای رفع این مشکل که باعث پدید آمدن معضلات عدیده ای شده است، گام های جدی بردارد.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برخی زمان طی شده از شروع به کار دولت را برای ارزیابی عملکردها ناکافی می دانند، تأکید کرد: به نظرم چهار، پنج ماه زمان کمی نیست؛ آن هم برای دولتی که در دوره دوم خود فعالیت می کند و پیش از این یک تجربه چهار ساله هم داشته است.

وی ادامه داد: حالا که مشکلات اخیر و اعتراضات مردمی را شاهد بوده، به نظر فرصت خوبی برای این است که در تیم اقتصادی دولت بازنگری صورت بگیرد و آن جاهایی که ضعف و مشکل وجود دارد، تغییرات انجام شود.

حکیمی پور پیشنهاد کرد: ارزیابی از سوی یک تیم کارشناس در مورد فعالیت ها، عملکرد و اقدامات تیم اقتصادی دولت انجام شود و آنجایی که قرار است تصمیمی گرفته شود نیز رسما خود رئیس جمهور ورود کند. این ورود رئیس جمهور اگر برای انجام تغییرات باشد، باید بدون تعارف و رودربایستی صورت بگیرد و آقای روحانی بدون هیچ ملاحظه ای برای بهبود شرایط افراد ضعیف را کنار بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات پدید آمده منشأ مدیریتی و اجرایی دارد، باید حتما اقدامات لازم از سوی دولت و رئیس جمهور در این حوزه انجام شود تا بتوان از این طریق بخشی از خواسته های مردم را تأمین کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۵۳
مهمترین مشکل کشور سوء مدیریت کشور در همه ابعاد است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دردولت 4 درصدیها فقرا فقیرتر واغنیا غنیتر شده اند
کل سیستم بر اساس باند بازی و پارتی بازی هست رئیس جمهور کسی را نمیتواند تکان بدهد برای رفع تبعیض و فقط میتوانند جابجا کنند که کار پیش نمیرود مثلا یک مدیر 6 تا رئیس سفارشی برای کار!!!! منصوب کردند که هر کدام ار حامیان اید رئیسها یکجای بالاتر قدرت دارند چگونه میشه تبعیض را کم کرد؟!!! یک غده سرطانی بزرگی شده که امید را در نطفه ایرانیها خفه کرده است و هیچ کس بدون پارتی هیچ امیدی برای کار و پیشرفت ندارد فققط بردگی و گذران عمر یا پایان!
80 درصد مشکلات این مملکت مدیران سفارشی و بدون تخصص است. یه سری به وزارتخانه ها بزنید. ای کاش مقام معظم رهبری در این باره دستور می دادند . هیچ مدیری نباید در دولت بدون تخصص باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
یادمان نرود شهید بهشتی فرمودند تعهد بالاتر از تخصصه!!!
ای بابا کو گوش شنوا.متاسفانه قدرت شیرینه.تکون نخورن مردم تکونشون میدن...
آخه چرا باید سهم یه ایرانی از ثروتهای ملی ماهیانه 700 هزار تومان باشه و سهم یه ایرانی دیکه ماهیانه چند میلیارد تومان؟
مردم بیکارن ، فقیرن ، از فساد و تبعیض رنج می برن ، می خوان بدونن این همه ثروتهای ملیشون کجا رفته ، مردم درد دارن من خودم لیسانس پتروشیمی دارم ولی حتی کارگری هم نیس برم کار کنم. این اعتراضات هم زنگ خطری بود واسه دولتمردان تا درد مردمو بفهمن.
ایشون هم حتما اینکارو میکنند!!! مگه میشه این مدیران رو به راحتی کنار گذاشت با اون همه پیچیدگی روابط و نقطه ضعف هایی که از هم دارند?
واقعا بعضی نمیفهمن ویا نمیخوان بفهمن .اقا .وزیر انتخابی .رانتی .سفارشی .گزینشی ........ووووهستن اگر شایسته سالاری بود اینهمه کشور ثروت داره .هفتاد میلیون زیر خط فقر زندگی میکنن.رهبر بارها بارها گفته بیاد اقتصاد مقاومتی انجام بدین یعنی اکثر مردم درامدشون نزدیک به هم باشه ولی کو گوش شنوا ....
متاسفانه از بدترين مديران جهت امور مملكت انتخاب شدند
هر كس فقط يك روز در ستاد حسن كار ميكرد الان بعنوان بخشدار معرفي گرديده است
بخشداري كه در عرض يك سال آمدنش متاسفانه هنوز تعدادي از روستاها را نمي شناد
هفته اي دو ال سه روز سر كار مي آيد ومابقي آن حي علي خير العمل
این اصلاح طلبان غیر منصف در نهایت می خواهند ماجرا را با هر ترفند ی است گردن کل نظام بیندازند
متن ما حاوی کلمات فارسی است.
سایت شما ایراد دارد. لطفا به مبحث امنیت توجه بیشتری کنید.
به نظرم. به نظر می رسد. به نظرشون. به نظرتون و...
بابا اینا کار بکن نیستند. خوب مرد حرفند.شکم سیر نمیذاره درست فکر کنی. اینا شکم هاشون سیره.فساد و بی عرضگی. از پرونده حقوق های نجومیشون که بی سر و صدا بستند بگیر و... .
چند روز قبل آقای علی مطهری نایب رئیس مجلس گفتند:
(زیر مجموعه رهبری از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان است که اینها بعد از سرنگونی حکومت شاه و تعیین تکلیف اموال به طور موقت ایجاد شدند، اما امروز به شکل کارتل و تراست‌های اقتصادی در آمدند و بخشی از اقتصاد کشورند و باید اصلاح شوند؛ جز این راه، راه دیگری نداریم، هر کسی یا هر نهادی که درآمدی دارد باید مالیات بدهد معنی ندارد که بگوییم آستان قدس معاف از مالیات است.)

البته آقای علی مطهری در سخنرانی دیگری به تاثیر بسیار زیاد بعضی ارگانهای نظامی در اقتصاد ایران و کوچک بودن بخش خصوصی در اقتصاد نیز اشاره کرده اند.
جان کلام کلام اینکه اقتصاد در کشور ما یک موضوع یک پارچه و واحد نیست که فقط تصمیمات دولت در آن دخیل باشد بلکه قسمتهای اشاره شده در بالا قادرند با اقدامات خود تدابیر دولت را باطل کنند.لذا به صحبتهای آقای حکیمی پور یا هر نظر مشابه ای که فقط به دولت ایراد میگیرند ،ایراد بنیادین وارد است.
قيمت ارز را پائين بياوريد مردم بيچاره شدند. چقدر بايد مردم چوب بي كفايتي مسئولان را بخورند!!
همه چيز گران شده به بهانه افزايش ارز.
دندونپزشک 28 ساله فارغ النحصیل دانشگاه آزاد شت کوه 40 میلیون در ماه در میاره میشه چندین برابر استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف. تازه مالیات هم اندازه کارمند 2 میلیونی میده.
این درست است که باز سازی اقتصاد به گل نشسته کشور به تیم اقتصادی توانمندی نیاز دارد که متاسفانه در دولت حاضر غایب است ولی حتی بودن یک تیم اقتصادی کارآ نیز بدون حل مشکلات سیاسی کشور و خروج از انزوا امکان پذیر نیست!
رییس جمهور تمام امیدش به برجام و غربی ها بود، الان نا امید و دلشکسته و بدون برنامه است.
غربی ها به درخواست ما ممکن است تحریم ها را بیشتر کنند و یا به خاطر مسایل حقوق بشری فشار بیاورند.
اما با درخواست ما از تحریم کم نخواهند کرد.
آلمان و فرانسه هم قبل از آمدن حسابی دارند ما را تحقیر می کنند.
پیشنهاد عالی است ولی دردولت آقای روحانی وحتی شخص روحانی ، اراده ای برای این کار وجود ندارد.....روحانی می تواند درفرصت به دست آمده وبه عنوان حل مشکلات مردم می تواند تمام موانع سرراه را ازسرراه بردارد وبافراخوان اقتصاددانان کشور ومشاوره سریع وصریح با آنان ، اقتصاد درحال مرگ ایران رادرمان کند...ولی دریغ ازیک قدم... وقت ها باسخنرانی و فضل فروشی وعقده گشایی وحاشیه سازی سپری می شود ومعضلات همچنان بیشتر وبیشتر می شود وباز اعتراضات و...
سالانه بیش از پنجاه میلیارد دلار فقط درامد نفتی تنها عاید دولت میشه و همین میزان نیز سایر درامدها با عنواین مختلف چه از مردم و...عاید دولت میشود حالا این ردامدعظیم چی میشه میلیار میلیارد اختلاس تخلف و...
فراموش نکنیم فقط دولت نیست. خیلی از مجموعه ها و نهاد در ایجاد این وضعیت سهیم هستند
متأسفانه تا زماني كه كاركنان رسمي با حقوق نجومي با كاركرد صفر و كاركنان پيماني ، قراردادي ، قراداد موقت و .... با حقوق حداقل بخور و نمير باشد عدالت معنايي ندارد .
يكي از كساني رو كه بايد كنار بگذاره وزير صنعت هستش كه كلا ضعيف عمل كرده و با تصميماتش بازار رو بهم ريخته
آخه این دولت چرا همه چیز را هر سال گران میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
هر سال؟ فعلا که هر روز همه چیز دارد گران میشود!خخخخ
وقتی هزینه هایی جهت داعش درعراق وسوریه کردیم مشخص است مشکلات اقتصادی گریبانگیرمان خواهدشد.اگرهم هزینه نمیکردیم واردکشورمان میشدند.اکنون صندوق ذخیره کشورخالی شده.صندوقهای بازنشستگی را ببینید چه حالی دارند.متاسفم که اوضاع خوبی نیست
آخه این چه پیشنهادیه ؟ اگر بخواد مدیران ضعیف اقتصادی رو کنار بذاره که دیگه مدیری تو بدنه دولت باقی نمی مونه .......
اینها را نمیتوان برکنار کرد. چون طی انتخابات از حامیان دولت بودهاند.
مشکل تحصیل کرده های دکترای دانشگاه های دولتی الخصوص دانشگاه تهران تبعیض ،وسهمیه ها هستند که عده ای همینطور دیمی بورسیهٔ هیأت علمی میشوند ،وافرادی که در طول دورهٔ تحصیل حتی حکم کارگزینی داشته اند بعداز فارغ تحصیل بلاتکلیف مانده اند ،و با توجه به تعهد خدمت ،نه مدرک آنان داده میشود ،ونه به کار دعوت میشوند ،و حتی اساتیدی که سی و پنج ال چهل سال کار کرده اند ،بازنشسته شده اما بصورت ساعتی دعوت بکار میشوند تا امکان بکارگیری ابن تحصیل کرده ها فراهم نشود ،فردی که بیست ،وپنج ،،شش سال تحصیل کرده ،ودر سن یی ،وپنج ،،شش.،هفت ،سالگی میباشد ،وبا مدرک دکترای تخصصی علوم پایهٔ‌پزشکی بیکار هست ،از نظر شما چه اقدامی باید بکند ؟ مسولین مملکت فقط بفکر حفظ خود ،وجایگاه اطرافیان خود هستند ،و آنان که واسطه ای ندارند ،یا خود زنی میکنند ،ویا رخت سفر به خارج را میبندند ،وضعیت ایران از شکاف ،واختلاف نظرها گذشته ،اکنون کشور در حال جنگ داخلی بیصدا هست ،بین سه گرون ،دو گروه، دخیل در قدرت ،وگروهی عظیم در خارج قدرت ،،اگر اصلاحات اساسی شکل نگیرد ،مردم ایران ،به هر ناجی واجب مثبت میدهند ،چون در ،درون نظام صدای آنها شنیده نگردیده ،آینها ،حساب ،منافع ملی ،و استقلال سیاسی را در این وضعیت نمیتوانند ، درک کنند ،وعواقب آنرا در بلند مدت محاسبه نمایند ،،جوانی که نیمی از عمر خود را صرف تحصیل نموده ،و در میانهٔ راه نا امید از فرداهای خود هست آیا امکان درست اندیشیدن ،دارد؟ سالمندانی که به پایان عمر خود نزدیک شده اند ،وبقولی آفتاب لب بام هستند ،و اکنون بعد عمری زحمت ،وتلاش ،وصداقت ،با سفره ای خالی رو برو هستند ،آیا انتظار ،درک درست ،وفهم اجتماعی را میشود از آن داشت؟ وقتی که فرزندان ،و نوه های سالمندان پیشکسوت ،سفرهٔ خالی پدربزرگ ،و مادربزرگهای خود را میبینند آیا انتظار سکوت ،واعتراض نکردن به این وضعیت تأسفبار ،اقتصادی را میشود از آنها داشت؟ وقتی آقای قالیباف مدیر ارشد نظام ،میگویند ملت ایران ،به دو بخش ،۴٪ سوپرمیلیاردی ،و۹۶٪ مردم زیر خط فقر تقسیم شده است آیا انتظار خفه خون گرفتن از این مردم ۹۶٪ را میشود داشت؟ آنان که اعتراضات ،واغتشاشات ،وتخریبهای ،خیابانی مردم را به بیگانگان ،وگروهای منافق ،ومزدور نسبت میدهند ،خود آنان ،مزدور ،ووابستهٔ بیگانه ،ومنافقین هستند ،که امیدهای مردم را نا امید کرده ،ومیکنند ؟ مگر ،این شعارها که قبل از اعتراضات سراسری توسط بازنشسته ها بیان میشد ‌فراموش کرده اند ویا شعارهای مال باختگان چند مؤسسهٔ مالی ،واعتباری که به ناحق توسط بانک مرکزی له ،ونابود گردید ،کدام این شعارها غیر واقعی هست ؟ وقتی صدها نفر از مسولین ثروتی ،هزار میلیاردی ،دارند ،پس باید ۷۷ میلیون فقیر ،یارانه بگیر باشد ،که همان جمعیت .۹۶٪ میباشند مگر خیانت شاخ ،و دم دارد ،همین که ۹۶٪ مردم کشور را دچار فقر نمودید این خیانت نیست ،،،،؟
وقتی درصد بالایی از اقتصاد کشور , سیاست خارجی , نظارت بر انتخابات , دادرسی و پیگیری جرایم ریز و درشت , تامین امنیت و نظم , تامین امنیت مرزها و کنترل قاچاق , رسانه ملی و ...... همگی خارج از کنترل دولت هستند , انصاف نیست که نارضایتی مردم را به دولتها نسبت بدیم , حاکمیت در کل باید پاسخگوی همه معضلات باشد و دولت بخش کوچکی از حاکمیت است.
بهتر است اقاى روحانى خودش را كنار بگذارد تا يكنفر كه اينكاره هست بيايد ايشان همانطور كه اقا فرمودند فعلا اپوزسيون را بازى كند بهتر است دولت ريس مرد عمل ميخواهد نه هوچىگر ميدانم اين مطلب منتشر نميشود اما من به وظيفه ام كه امر به معروف است عمل كردم بقيه اش با خدا
مدیریت مادام العمر و ابوالمشاغل بودن فقط در دولت خلاصه نشده کلیت را در بر میگیرید
بهر حال اوضاع اصلا خوب نیست و مردم گرفتارند ... دولت باید با یک حداقل حقوق سازمان استخدام تشکیل بدهد و همه بیکاران را به کار بگیرد در جاده سازی پل سازی مدرسه سازی و دیگر کارهای عمرانی مانند ریگ پاشی بیابانهایی که پتانسیل تولید گرد و خاک دارند و... پول پمپاز کند و مالیات هم بگیرد ... شبیه کاری که روزولت در بحران و رکود شدید 1931 آمریکا انجام داد...تا از این گردنه به سلامت عبور کنیم
با سلام و عرض ادب
مگه رییس جمهور محترم مدیران نالایق رو انتخاب کرده که الان هم بتونه بر کنارش کنه ؟!!!!
عزیزان تا سیستم انتخابات ما اصلاح نشه وضع مملکت خراب خواهد بود و خواهد شد به طوری خراب خواهد شده که از لحاظ کمبود اب و فاجعه زیست محیطی کشور کاملا" نابود خواهد شد .
ساختار باید درست شود .
تابی جان یادته یه مقاله نوشته بودی در رابطه با این که تخصص بر تعهد ارجعیت داشته باشد !!!!
هر گاه یک کراواتی متخصص که از دستش بر می اید بحران ابی ایران را حل کند ان موقع می توان درست فکر کرد!!
وزیر صنعت ومعدن در زمان احمدی نژاد چه گلی به سر مردم گذاشت که دوباره وزیر شد لااقل کسی بگذاری که اگر کاری نمی کنه ضرر هم نمی رسانه
رئیس جمهوری که در شرایط بیکاری شدید در جامعه هیچ اراده ایی برای بیرون کردن بازنشستها از ارگانها را ندارد و تا 40 درصد ظرفیت اشتغال را برای بازنشسته ها قائل میشود بهتر از این نمیشود
مدیران منابع کشور را هدر میدهند. در کشوری با پول نفت، مالیات، خمس، زکات، صدقه، نذورات و وقف، آیا باید فقیر وجود داشته باشد؟
یکی از دلایل غرق شدن نفتکش سانچی سو مدیریت بود چرا که پارسال هم دقیقا چنین حادثه ایی اتفاق افتاد ولی به خیر گذشت و هیچکس دلیل رو پیگیری و علت یابی نکرد.
دولت وام دار افراد اقتصادی ایرانه وزیر اقتصادو برمیداره میذاره رییس کل بانک مرکزی رییس کل بانک مرکزی رو برمیداره میذاره رییس دیوان محاسبات 40 سال مدیران صندلی و اداراتشون عوض میشه
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
آقایونی که در صدر قوا هستند چون مشکلی برا استخدام بچه هاشون ندارند و درامداشون هم بالاست دیگه بهشت می خوان چیکار هم این دنیا تو بهشتند و هم توی اون دنیا
آقای حکیمی پور خود دانی و پرسی خطاست... مردم از شما سوال می کنند مبلغ 10 میلیارد تومان دریافتی اعضای شورای شهر دوره چهارم چرا و به چه عنوان از شهردار وقت دریافت گردید و در کجا هزینه شد؟ آقا غیر از این است که خرج خرید خانه چند میلیاردی برای خودتان در بهترین منطقه تهران کردید؟ شما اگر بتوانید جواب همین یک سوال را بطور شفاف بدهید باقی قضایا به خودی خود حل است... حنای شماها دیگر برای مردم رنگی ندارد...
من حرفی ندارم همان حرفهایی که میدانی شماادمین جان خواهشا طرف مردم باشین پول اضافی نمیدیم وحال نمیکنیم حالا هرکی میخواد بیاد انگار بابرده طرفن
آقای ریس جمهور وزیر بهداشت صنعت این کشور را نابود کرده است.
ایشان بودجه صنعت را به جیب مبارک همکاران خود منتقل می کند.
ای آقا دلت خوشه . . .
بهرام که گور میگرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟!!
آقای روحانی شما که احمدی نژاد را بارها ملامت کردین سر همین گرانی های یک شبه و گران کردن ارز برای کمبود بودجه دولت و رو راست نبودن با مردم؟پس خود شماهم که همون راه رو پیش گرفتید!!!!
آقاي رءيس جمهور اولين كاري كه بايد انجام بديد برداشتن آقاي سيف از بانك مركزي ميباشد بدانيد آقاي سيف بانكدار سنتيست وبدرد امروز نميخورد تمام معترضين صندوقها را سيف ببار آورد
سیف باید برکنار شود . عامل اغتشاشات اخیر فقط سیف بوده است و لا غیر. چه دلیلی دارد مدیری که توانایی اداره اقتصادی کشور را ندارد و باعث هرج و مرج در کشور می شود در سمت خود ابقا گردد. سیف باید از کار بر کنار شده و از خدمات دولتی منفصل شود.
در حوزه اقتصاد دانش بنیان و شرکتهای فناور مشکل مدیریت دولت خیلی آزار دهنده است و علی رغم وجود منابع مالی واگذار شده به صندوق نوآوری و شکوفایی در 4 سال اخیر، متاسفانه ناکارآمدی مدیریت منجر به سپرده گذاری بانکی شده و منابع بهینه تخصیص داده نشده است.
مشکل بزرگتر اینست که مخاطبان این حوزه کارآفرینان فناور و نوآوری هستند که در بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی فعالیت میکنند و در کنار تحریم خارجی، با محدودیت داخلی هم مواجه هستند.
این از برجامتون ، این از دلار لحظه ایتون ، این از رکود بی سابقتون ، این از تورم افسار گسیخته تون ، این از نارضایتی عمومیتون . آقا جون نمیتونی بسم الله خوش اومدی . ماشالله حسابهای شخصی بانکی مسئولین که توپه توپه بس نیست دیگه ؟
یک واقعیت امروز ما شکاف طبقاتی است که اقلا مورد تایید بخش بزرگی از مردم نیست جا دارد روی فرهنگ ثروت اندوزی بعضی از مردم کار بشود تا زندگی را برای دیگران قابل زیستن کنند
از جمله سيف و ژن خوب بدون تخصص سفارشي سکاندار ارز مملکت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر