بازدید 4031

توافق ۲۰ کشور برای تحریم‌های بیشتر کره شمالی

کد خبر: ۷۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 17 January 2018

نمایندگان 20 کشور جهان توافق کردند اعمال تحریم های شدیدتر را بر کره شمالی، با هدف فشار بر این کشور برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ایش، بررسی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از ونکوور کانادا، شرکت کنندگان در نشست دیروز (سه شنبه) به میزبانی آمریکا و کانادا و با حضور کشورهای حامی از کره جنوبی طی جنگ دو کره در سالهای 1950 تا 1953، قول دادند از مذاکرات میان دو کره به این امید که به کاهش پایدار تنش ها کمک کند، حمایت کنند و همچنین توافق کردند که یک راه حل دیپلماتیک برای این تنش ها ضروری و امکان پذیر است.

هشدار این مقامات کشورهای جهان در حالی مطرح شده است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از کنار گذاشتن روند توسعه موشک های هسته ای که به خاک آمریکا برسد، به رغم مواجهه با تحریم های شدید سازمان ملل، امتناع می کند.

آمریکا و کانادا میزبانان این نشست یک روزه برای بررسی راههای افزایش فشار به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بودند.

مقامات امریکایی از بحث ها در دولت ترامپ در این رابطه که ایا واشنگتن باید اقدام جدی فعالانه تری از جمله گزینه های نظامی علیه کره شمالی انجام دهد، خبر داده اند. از جمله این بحث ها گزینه انجام حمله ای پیشگیرانه علیه مناطق هسته ای و موشکی کره شمالی بوده است.

شرکت کنندگان در این نشست قول دادند تا تضمین کنند تحریم های قبلی سازمان ملل علیه کره شمالی بطور کامل اجرا شود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان این کشورها همچنین تاکید کرده اند برای تحت فشار گذاشتن کره شمالی ممکن است به طور یکجانبه و فراتر از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل 'پیونگ یانگ' را تحریم کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان