بازدید 3810

سردار جزایری: فاصله‌ای بین سپاه و مردم نیست

کد خبر: ۷۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 17 January 2018

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن در تلاش است سپاه را از این سرمایه محروم کند.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه اظهار کرد: روابط عمومی موفق می تواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمان های مربوطه و مردم، رابطه مفید برقرار کند.

جزایری با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیت های عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.

وی ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمه های دشمن معطوف به آنها بوده است. او گفت: نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثی سازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.

جزایری روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و تصریح کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب می تواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیت سازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمان ها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت نماید.

وی نقش روابط عمومی سپاه در خنثی سازی عملیات روانی و هجمه ای رسانه ای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیت سازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایت های فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم می سازد.

جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقه ای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم خاطر نشان کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی، قانون گرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاش گری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاست زدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجسته تر از همه مصونیت و دین گرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه گفت: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزش های انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد اقدام غیرهوشمند و کمک کننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.

سپاه خود را خادم ملت می‌داند

همچنین بنا بر این گزارش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر وحدت در میان اقوام و مذاهب وجود داشته باشد، هیچ نیروی نمی‌تواند بر آن غلبه کند، گفت: یکی از اهداف دشمن ایجاد شکاف بین اقوام مختلف است تا بتواند از این طریق به اهداف خود برسد، که بحمدالله علی‌رغم توطئه‌های بی‌شمار دشمن، اقوام مختلف در ایران اسلامی با همدلی و وحدت زندگی می‌کنند و هیچ نیرویی نمی‌تواند وحدت آن‌ها را خدشه‌دار کند.

سردار غلام‌حسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش سران طوایف، ریش‌سفیدان و معتمدان زاهدان ، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ است که باید قدردان و پاسدار آن بود، زیرا ملت ایران را از زیر یوغ استکبار و حکومت طاغوت نجات بخشید و با حفاظت از سرمایه‌های این ملت، اقتدار و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در دوران حکومت طاغوت، ملت ایران تحقیر می‌شد و نعمت‌های خدادادی که سهم این ملت بود، به تاراج می‌رفت، اربابان اجنبی بر ما سلطه داشتند و ملت ایران در مجامع بین‌المللی جایگاهی نداشت، اما پیروزی انقلاب سبب شد تا همه چیز تغییر کند .

وی با بیان اینکه دنیای استکبار در جریان انقلاب سیلی محکمی از مردم ایران خورد، افزود: امروز همه دنیا، ملت ما را به‌عنوان ملی می‌شناسند که حق خود را می‌گیرد و جلوی هیچ ابرقدرتی سر خم نمی‌کند .

غیب‌پرور ادامه داد: سپاه خود را خادم مردم می‌داند، زیرا شأن پاسداری در نوکری و خدمت به مردم است و نمونه این تفکر، شهید شوشتری است که با افتخار مدال نوکری مردم را به سینه زد و در این راه تا پای جان رفت .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان