بازدید 3145

عرصه های ملی باید از دستبرد فرصت طلبان دور بماند

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی قصد ساخت و ساز در عرصه طبیعی کوه آبیدر را دارند، گفت: عرصه های ملی باید از دستبرد فرصت طلبان دور بماند.
کد خبر: ۷۶۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 17 January 2018

 

سید احسن علوی اظهار کرد: آبیدر علاوه بر اینکه منابع طبیعی این استان است به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت این شهر شناخته می شود و مردم نگاه ویژه ای به آن دارند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، افزود: کوچکترین ساخت و سازی در منطقه تفریحی آبیدر آن را نابود می کند و این ثروت ملی بین نسلی که باید برای نسل های آینده محافظت شود، از بین می رود.

علوی تاکید کرد: کسانی که بخواهند تغییر کاربری در طبیعت آبیدر ایجاد کنند به خواست مردم و نماد شهر بی احترامی می کنند ضمن اینکه از طریق مقامات قضایی پیگیر این موضوع هستم چون معتقدم از هرگونه ساخت و ساز در این عرصه باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این ساخت و سازها با قصد ایجاد رستوران و مکان هایی گردشگری است، گفت: آبیدر ارتباطی با گردشگری ندارد و مکانی برای آرامش مردم است.

وی یادآور شد: اگر قصد، رونق گردشگری است می توانند در مکان هایی همچون پالنگان و صلوات آباد این ساخت و سازها را انجام دهند.

علوی به تماس های مکرر مردم برای پیگیری موضوع ساخت و ساز در آبیدر اشاره کرد و افزود: حساسیت مردم بویژه اهالی سنندج قابل تحسین است چون نه تنها برای آبیدر بلکه برای حفاظت از محیط زیست همیشه حضور دارند.

وی اضافه کرد: مردم همانطور که در زمان آتش سوزی آبیدر به میدان می آیند و هر کدام به سهم خود در خاموش کردن آتش نقش ایفا می کنند امروز هم باید حمایت خود را از آبیدر فراموش نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با راه های پیشگیری از چنین اتفاقی در آینده گفت: باید ستاد اراضی ملی کشور چارچوبی برای آبیدر مشخص کند ضمن اینکه از استاندار کردستان هم می خواهیم که کارگروهی تشکیل دهد تا از تعرض به آبیدر جلوگیری شود.

کوه آبیدر با ارتفاعی حدود 2 هزار و 500 متر به عنوان یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم شهر سنندج به ‌شمار می ‌رود.

در کوهپایه آبیدر، منطقه جنگلی وجود دارد و پارک آبیدر هم محلی برای تفریح بسیاری از مردم این شهر است.

از روز گذشته در محافل خبری و فضای مجازی صحبت هایی از انتقال مالکیت منطقه ای از این کوه به نام 'هفت آسیاب' منتشر شد و عکس هایی از فعالیت ماشین های سنگین در این منطقه دیده شد که موجبات نگرانی بسیاری را فراهم کرد و به موضوع مهمی در شبکه های مجازی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای شهر سنندج این ساخت و سازها را قانونی اعلام کرد اما علوی نماینده مردم در مجلس شورای معتقد است این فعالیت ها قانونی نیست و باید از طریق دستگاه قضایی از ادامه آن جلوگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل