بازدید 3834

روند بررسی بودجه در صحن علنی مجلس چگونه خواهد بود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ روند بررسی و تصویب بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان ملت را تشریح کرد .
کد خبر: ۷۶۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 17 January 2018

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص برگزاری نشست عصر امروز (چهارشنبه 27 دی‌ماه) و روند بررسی لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بررسی تبصره‌های لایحه بودجه به اتمام رسیده و مصوبات مربوط به تبصره‌ها در بخش درآمدی، هزینه‌ای و احکام در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 با بیان اینکه این امکان وجود دارد که پس از چاپ مصوبات تبصره‌ها فردا (پنج شنبه ) در اختیار نمایندگان قراربگیرد، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از چاپ نمایندگان 10روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند، پس از 10 روز پیشنهادات مطرح شده و اصل مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته دوم بهمن ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبات کمیسیون تلفیق شروع به تصمیم‌گیری می‌کند، ادامه داد: جلسه اول این بررسی در زمینه کلیات است و 10 نفر موافق، 10 نفر مخالف، سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت نظارت و مطالب خود را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: موافقین و مخالفین هرکدام 10 دقیقه و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 و نماینده دولت

هرکدام 30دقیقه فرصت دارند تا مطالب خود را مطرح کنند، در ماده مربوط به بررسی کلیات بودجه درآیین‌نامه آمده است که ابتدا رئیس جمهور مسائل و مواردی را عنوان میکند که معمولا رئیس جمهور حضور پیدا نمی‌کند اما نماینده دولت توضیحاتی را ارائه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تا پایان بررسی‌های لایحه بودجه در صحن علنی و ارجاء آن به شورای نگهبان پا برجا است، تصریح کرد: ارجائاتی که از صحن علنی مجلس و شورای نگهبان به کمیسیون تلفیق آورده می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز در خصوص مسائل موردی و جزئی قرار است کمیسیون تلفیق لایحه بودجه جلسه‌ای را داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر