بازدید 3747

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که ارزش دلار آمریکا اندکی ترمیم شده و از پایین ترین رقم ۳ سال گذشته در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به فاصله گرفته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.
کد خبر: ۷۶۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 17 January 2018

در حالی که ارزش دلار آمریکا اندکی ترمیم شده و از پایین ترین رقم ۳ سال گذشته در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به فاصله گرفته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1343 دلار و 91 سنت افزایش یافت، اما بعدا با 0.3 درصد کاهش به 1334 دلار و 86 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه به بالاترین رقم از 8 سپتامبر تاکنون یعنی 1344 دلار و 44 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد کاهش 1335 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 3 سال گذشته در اوایل جسله امروز، با 0.3 درصد افزایش به 90.684 رسید.

مارک کینان، تحلیلگر بازار طلا در بانک سوشیت جنراله در این باره گفت: «بخش عمده ای از روند حرکت طلا متاثر از نوسانات ارزش دلار بوده است... ما شاهد تغییرات بسیار کمی در حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا بوده ایم. تغییر در میزان تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک دارایی امن نیز خیلی اندک بوده است.»

وی افزود: «چشم انداز بازار طلا از نظر ما به دلیل عدم تقاضای فیزیکی در آسیا و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری کاهشی است.»

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا امسال چند نوبت نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می گردد و این تاثیرات از عوامل کاهنده قیمت طلاست.

استفن اینز، دیگر تحلیلگر بازار طلا هم گفت: «همرچند بخش عمده نوسانات بازار طلا ناشی از نرخ دلار بوده، اما نمی توان کاهش ارزش بیت کوین در روزهای اخیر را نادیده گرفت.» پس از آنکه گزارش هایی از احتمال ممنوعیت داد و ستد بیت کوین در کره جنوبی و چین منتشر شد، ارزش این ارز دیجیتالی به پایین ترین رقم 6 هفته گذشته یعنی 10 هزار و 162 دلار رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر