بازدید 3154

خداحافظی شهر بارسلونا با ویندوز

شهر بارسلونا در اسپانیا به دنبال کنار گذاشتن سیستم عامل ویندوز است تا در ادارات این کشور از سیستم عامل متن باز لینوکس استفاده شود.
کد خبر: ۷۶۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 19 January 2018

شهر بارسلونا در اسپانیا به دنبال کنار گذاشتن سیستم عامل ویندوز است تا در ادارات این کشور از سیستم عامل متن باز لینوکس استفاده شود.

به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، یکی دیگر از اهداف این تحول صرفه جویی در مصرف بودجه به منظور خرید ویندوز و نصب آن است. با توجه به متن باز بودن لینوکس نصب و استفاده از سیستم عامل یادشده هزینه قابل توجهی نخواهد داشت.

البته هنوز جزئیات اجرایی این طرح مشخص نشده و فعلا قرار است طرح مذکور به طور آزمایشی در برخی ادارات دولتی اجرا شود. پیش از این سیستم عامل اوبونتو نیز در برخی ادارات بارسلونا استفاده شده بود. این سیستم عامل هم یکی از توزیع های لینوکس محسوب می شود.

بسیاری از کشورهای اروپایی در دو دهه اخیر استفاده از ویندوز را کنار گذاشته اند. یکی از اولین شهرهایی که در این زمینه اقدام کرد، مونیخ بود که در سال 2003 با ویندوز خداحافظی کرد. اما برخی مشکلات فنی و اعتراضات کارمندان باعث بازگشت به ویندوز در سال های بعد شد.

در شهر وین اتریش هم طرح مشابهی اجرا شد و لینوکس از سال 2005 جایگزین ویندوز شد، اما این شهر هم در سال 2009 باز به ویندوز بازگشت. باید منتظر ماند و دید اجرای این طرح در شهر بارسلونا چه سرانجامی خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان