بازدید 8324

رونق بازار مسکن ترکیه با هجوم افراد خارجی برای خرید خانه!

بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جاری، در سال ۲۰۱۷ افراد خارجی ۲۲،۲۳۴ عدد خانه در ترکیه خریده اند و این میزان از خرید خانه در ترکیه توسط افراد خارجی در مقایسه با سال های پیش ۲۲.۲ درصد افزایش یافته است. 
کد خبر: ۷۶۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 19 January 2018

رونق بازار مسکن ترکیه با هجوم افراد خارجی برای خرید خانه!بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جاری، در سال ۲۰۱۷ افراد خارجی ۲۲،۲۳۴ عدد خانه در ترکیه خریده اند و این میزان از خرید خانه در ترکیه توسط افراد خارجی در مقایسه با سال های پیش ۲۲.۲ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، در سال ۲۰۱۷ میلادی اتباع کشورهای عراق، عربستان، کویت، روسیه و افغانستان به ترتیب ۳۸۰۵، ۳۳۴۵، ۱۶۹۱، ۱۳۳۱ و ۱۰۷۸ عدد خانه در ترکیه خریده اند. 

رونق بازار مسکن ترکیه با هجوم افراد خارجی برای خرید خانه! 

در این رابطه، بر اساس آمارهای منتشر شده، شهرهای استانبول، آنتالیا، بورسا و یالووا به ترتیب با ثبت فروش ۸۱۸۲، ۴۷۰۷، ۱۴۷۴ و ۱۰۷۹ واحد خانه بیشترین میزان فروش املاک به افراد خارجی را در سال ۲۰۱۷ میلادی به نام خود ثبت کرده اند. 

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷ مجموع تعداد خانه های به فروش رفته در ترکیه (به افراد خارجی و غیر خارجی) در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به میزان ۵.۱ درصد افزایش یافته است. در این خصوص، آمارها نشانگر آن است که در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱.۴ میلیون خانه ی مسکونی در ترکیه فروخته شده است که از این میان بیشترین میزان فروش مربوط به شهر استانبول با ۲۳۸،۸۳۸ واحد (۱۶.۹ درصد) بوده است. همچنین، شهرهای آنکارا و ازمیر با فروش ۱۵۰،۵۶۱ و ۸۴،۱۸۴ واحد خانه ( به ترتیب با ۱۰.۷ و ۶ درصد) در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. 

افزون بر این، لازم به ذکر است که از مجموع خانه های فروخته شده ۴۷۳،۰۹۹ نفر خانه های خود را به طور رهنی خریده اند و ۹۳۶،۲۱۵ نفر دیگر از روش های دیگر بودجه ی لازم را برای خرید خانه تامین کرده اند. 

در مجموع به نظر می رسد که دولت ترکیه قصد دارد تا با باز کردن آغوش خود به روی خارجیانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش مسکن این کشور هستند، آثار سو اقتصادی ای که در نتیجه ی کودتای نافرجام در این کشور به وجود آمد را جبران کرده و در آمد کشور خود را افزایش دهد. به طور شک ورود افراد خارجی به ترکیه به این شکل بر صنعت گردشگری این کشور هم تاثیرات قابل توجهی خواهد گذاشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر