بازدید 3978

افزایش مرگ‌و میر در انگلیس به دنبال شیوع آنفولانزا

کد خبر: ۷۶۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷ 20 January 2018

منابع انگلیسی می‌گویند که در پی شیوع آنفولانزا در این کشور آمار مرگ ومیر به بالاترین حد در هشت سال گذشته رسیده و شمار مراجعان به مراکز درمانی رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز روز جمعه در گزارشی نوشت: شمار مراجعان به پزشک خانواده در یک هفته گذشته 42 درصد و مراجعان به بیمارستان 11 درصد افزایش داشته است. همچنین 17 تن براثر ابتلا به آنفولانزا در همین بازه زمانی جان‌باخته اند که مجموع کشته‌شدگان ناشی از این ویروس را به 120 تن رسانده است.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس، زمستان سال جاری را به لحاظ شیوع ویروس آنفولانزا بدترین زمستان در 8 سال گذشته پس از شیوع آنفولانزای مرغی در سال 2008 توصیف کرده است.

این سازمان به بیماران توصیه کرده که برای جلوگیری از سرایت این بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و با توجه به اینکه استراحت بهترین شیوه درمان این بیماری است، در خانه‌های خود بمانند.

به گفته این سازمان انگلیسی، منطقه ولز بالاترین آمار مراجعان به مراکز بهداشتی به دلیل ابتلا به این بیماری را گزارش کرده و پس‌ از آن اسکاتلند و ایرلند شمالی در ردیف دوم و سوم فهرست شیوع ویروس آنفولانزا قرار دارند.

در همین حال منابع محلی از ازدحام بیماران در بخش اورژانس بیمارستان خبر می‌دهند. جنت دیویس مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری می‌گوید: کمبود تخت در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که هنوز این بیماری از بین نرفته است. این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است و بیماران بعضاً در راهروهای بیمارستان و یا روی زمین انتظار می‌کشند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که تازه‌ترین گزارش عملکرد سازمان بهداشت ملی انگلیس نشان می‌دهد که دست‌کم 100 هزار بیمار در زمستان سال جاری برای انتقال به بخش اورژانس بیمارستان، ساعت‌ها در آمبولانس انتظار کشیده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که در جریان ازدحام ایام کریسمس گذشته 20 تن در اثر انتظار بسیار طولانی در آمبولانس و عدم ارائه خدمات پزشکی از سوی پزشکان بیمارستان جان باختند.

پیشتر گزارش‌شده بود که سازمان بهداشت ملی انگلیس برای کاهش ازدحام و افزایش سرعت رسیدگی به بیماران از دانشجویان رشته پزشکی درخواست مساعدت کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل