بازدید 54092

شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت

کد خبر: ۷۶۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 20 January 2018

بر اساس لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط بازنشستگی کارمندان دولت تغییر خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور در روزهای اخیر لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری را به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی، جهت طی تشریفات قانونی به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

بر اساس ماده 103 جدید این لایحه شرایط بازنشستگی کارمندان دولت تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال دستگاهها می‌تواننند با دارا بودن 30 سال سابقه خدمت و حداقل 50 سال سن کارمندان خود را بازنشست کنند. با مدرک تحصیلی بالاتر و با در خواست کارمند و موافقت دستگاه امکان خدمت تا 35 سال نیز وجود خواهد شد.

بر اساس تبصره 3 این ماده نیز دستگاه‌ها موظف شدند کارمندان شاغل در مشاغل تخصصی با دارا بودن 70 سال سن را با هر میزان سابقه خدمت بازنشست کنند.

گفتنی است، شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت در صورت تصویب ماده قانونی مذکور در مجلس شورای اسلامی اعمال خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۱
مسخره است
ایکاش این قانون در تمام ارکان حکومت تسری پیدا کنه.با این همه جوان بیکار واقعا حضور برخی افراد با سنین بالای 70 سال و دارا بودن چندین عنوان شغلی و مشورتی آیا توجیه شدنی است؟ و بعد همین افراد که فضای کار را از جوانان دریغ میکنند از نبود شغل و کار در جامعه برای نسل جوان همیشه گله مند هستند.
با این اوضاع بیکاری جوانان ۳۵ سال کار کردن کارمندان قدیمی مفهومی ندارد
پاسخ ها
علی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
در شرایطی که بیکاری موج می زند و جوانان تحصیل کرده با حتی یک سوم حقوق مدیران بهترین عملکرد را دارند چرا با این قانون مسخره 35 ساله باعث بیکاری جوانان میشود و همه می داند با بالا رفتن
سن کارایی پائین می اید و اینکار صرفا سیاسی بوده و برای سرکار مانند مدیران بوده است و همیشه تبعیض وجود دارد این یکی از ان ها می باشد
در وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه این لایحه تصویب نشده در حال اجراست
ولی قابل توجه است که بعضی از بازنشستگان خاص هنوز در این وزارتخانه حرف اول را می زنند و هنوز مشغول کار می باشند
این قانون از آنجا که اجرایش به تشحیص سازمان میباشد دارای نقص بوده و باعث تبعیض بین کارمندان است
یعنی کاررمند خوب دارای تخصص با نداشتن پشتبانه قانونی اخراج و کارمند بدون تخصصی که دارای پارتی در سازمان است با پشتیبانی نابجای قانون مشغول بکار میشود
با سلام . در قانون کار وزارت کار برای مدیریت بخش خصوصی همه می توانند تا 35 سال کار کرده و پس از 35 سال با حقوق 35 روزه بازنشسته شوند .
تيتر خبرتان اشتباه است ، بهتر بود مي نوشتيد : "شرايط بازنشستگي كارمندان پس از تصويب مجلس مشخص خواهد شد" .
چقدر فكر شده واقعا زحمت كشيدن تا70 سال كاركند برچه اساسي اين همه جوان بيكار داريم
مثلا چه شغلي تخصصي است همش تخصص را به رخ مردم مي كشند فكري به حال جوانان تحصيل كرده باشيد مگر اينجا اروپا است كه جمعيت كم است و.....
اقای روحانی پس بخش 16 امور ایثارگرن قانون ششم توسعه که مزایای خاصی را برای ایثارگران و رزمندگان قائل کرده بود را چرا در این لایحه لحاظ نکرده اید.
چه تغییری کرده؟ قبلا هم همین بود!
آیا روحانی ها هم با سن 70 سال باز نشستگی اجباری دارند.؟ یا این فقط برای متخصصین است>!!!
دولت درفکر ذوستان پیر وپاتال خودش است که بشتر یعنی تا نزذیک های مرگ سرکاربمانند و آویزون باشند به بیت المال وجوانان هم برند بمیرند کار می خواهند چکار زن می خواهند چکار زندگی می خواهند چکار؟
اغلب خانمها با توجه به انتظاراتی که در خانواده سنتی ایرانی ازشون وجود داره دیگه بعد از بیست سال امکان و توان کار کردن را ندارند 25 سال برای خانمها خیلی زیاده چرا صدای ما به هیچ جا نمیرسه
یعنی تا زمان مرگ باید کار کنیم
نه به دولت قبل که پنج سال ارفاقی داد و باعث خوشحالیشون شد نه به این دولت که تادم مرگ میخواد از کارکنانش کار بکشه
آیا محسوب نکردن دوران تحصیل فرهنگیان در زمان بازنشستگی و لغو کردن عجولانه قانون سی ساله ظلمی دیگر در حق فرهنگیان نیست؟امید است نمایندگان محترم پیگیر باشند.
منم اگر مقامی بودم عمه زاده پسردایی عموزاده خود را با یک کتاب توجیه تا سن لا اقل 70سالگی در معاونت خویش نگه مبداشتم.کشک کیلویی چند کار تخصصی چیه ؟اگر مدبری جانشینانی کارآمدتر از خود نداشت شاه کلکه.
دولت کم آورده به در ودیوار میزنه. کافیست جذب واستخدام را نظام مند کند وپارتی بازی و ژن خوب را کناربگذاره واگر توانایی همزمان حفظ کارمندان باسابقه و بیکاری جوانان را نداردلوایح کارشناسی به مجلس ارائه بده.
کاش ترتیبی اتخاذ میشد که کارمندان با25 سال سابقه وهرسنی بازنشسته میشدند.
معلومه که مسیولان هیچ پیامی از مردم نگرفتند وگرنه چه معنا دارد 70 ساله ها شاغل باشند و یا تا 35 سال کارکنند با این همه جوان بیکار تحصیلکرده در مملکت.
آفتاب آمد دلیل آفتاب
پس دیگر لازم نیست نمایندگان محترم مجلس به دنبال متهم بگردند!!!
بعدد از این همه هیاهو وجار وجنجالی که بدنبال افشاء حقوقهای نجومی در مملکت اتفاق افتاد وهمه دولتمردان به تکاپو افتاده اند که با اصلاح قوانین جلوی این تخلفات گسترده در غارت بیت المال را بگیرند و مسئولین همدیگر را در بوجودآمدن این پدیده شوم متهم میکرده اند ، اینک دولتمردان بعد از گذشت یک سال وآب ازآسیاب افتادن وبعد از اینکه با ترفندهای خاصی ماده بازدارنده حقوقهای نجومی را از دل قانون برنامه ششم توسعه حذف نموده اند وبا وجود تنگناهای مالی واقتصادی حال حاضر کشور که حتی در پرداخت 45هزارتومان یارانه فقیر فقرا نیز دچار مشکل گردیده است ، لایحه اصلاحی قانون مدریت خدمات کشوری را تدوین نموده که این اصلاحات به جای توقف حقوقهای نجومی متاسفانه در جهت نجومیتر کردن حقوقها و وپُرکردن جیب عده ای خاص نورچشمی و تحمیل بار سنگینی به بودجه مملکت وصندوقای بازنشستگی که هردو در حال حاضر حال وروز خوبی ندارند اقدام نموده است.
جناب رئیس امور اداری و استخدامی با افتخار میگوید که با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق کارکنان بین 20 تا 50% افزایش می یابد آیا کسی هست از ایشان بپرسد که در این وضعیت اسفبار اقتصادی وبیکاری میلیونها جوان تحصیلکرده و این همه سختی معیشت مردم که باعث اعتراضات خیابانی واین همه حوادث ناگواری که بدنبال آن در مملکت اتفاق افتاد وباعث موج سواری وخوراک تبلیغات سوء ءمنافقان ومعاندان نظام جمهوری اسلامی گردیده است چه معنایی دارد؟ و چرا نمایندگان محترم مجلس اجازه اینچنین اقدام خطرناکی به دولتمردان میدهد؟
متاسفانه در بدنه دولت انسانهایی وجود دارند که فقط به فکر منافع خودشان هستند و هیچکون مسئولیتی در فبال بقیه اقشار ملت که نیازمند نان شب هستند اساس نمیکنند
چرا متن قانون را کامل ارایه نمیکنید.کدام مدرک .کدام تخصص و.....
واقعا جای تاسفه. ما بانوان کارمند بانک واقعا‌ خواهش میکنیم با توجه به سختی کارمون و استهلاک فراوان شغلمون بازنشستگی پیش از موعد ۲۰ سال رو بدون شرط سنی تصویب کنید. اونوقت در این شرایط بیکاری فراوان جوانان ماها باید با خستگی و بی انگیزه بیایم سر کار و جوونهای عزیزمون بیکار باشن.‌
چطور فکر میکنن دولتمردان؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایندگان محترم مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی
با سلام
احتراما به استحضار می‌رساند پس از انتشار لایحه دائمی نمودن قانون خدمات کشوری، نگرانی‌هایی در فرهنگیان متعهد به خدمت به وجود آمده که ذیلا به استحضار می رسانیم.
۱. درماده ۴۹ بند الف شرط بازنشستگی داشتن ۳۰سال سابقه وحداقل ۵۰سال سن ذکرگردیده که باتوجه به ورود تعدادی ازفرهنگیان به دانشسرا ها در سن حدود ۱۴سالگی ٬اکنون با سابقه ۳۰سال این افراد سن کمتراز پنجاه داشته وباید بازنشسته شوند که این بند مانع خواهد شد .

۲. اغلب شاغلین فعلی آموزش و پرورش از طریق قانون متعهدین به خدمت مصوب ۱۳۶۹ به استخدام این وزارت خانه در آمده‌اند. ماده ۷ این قانون اشعار می‌دارد 《پس از استخدام رسمی حداکثر مدت ۲ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کاردانی و حداکثر ۴ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی و دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم جزو سابقه خدمت رسمی آنان منظور و از نظر ترفیع (گروه،پایه، بازنشستگی) قابل محاسبه خواهد بود.》
از طرف دیگر دولت محترم در تبصره ۲ ماده ۵۱ لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری آورده: 《دوران تحصیل که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل آن توسط کارمندان طی شده یا می‌شود، جزو سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌گردد. حکم مندرج در قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش _مصوب ۱۳۶۹_ از این جهت فاقد اعتبار است》.
بنابراین به نظر می‌رسد ماده ۷ قانون متعهدین خدمت در صورت تصویب این لایحه در مجلس محترم ابطال خواهد شد و این بدان معناست که ما می‌بایست بین ۲ تا ۴ سال بیش از آنچه میان ما و وزرات آموزش و پرورش از ابتدا مورد توافق و تعهد قرار گرفته بود، خدمت کنیم.

ضمنا اغلب همکاران فرهنگی با توجه به مزایای مندرج در قانون متعهدین خدمت من‌جمله "محاسبه ایام تحصیل پیش از استخدام قطعی در سنوات بازنشستگی" حاضر به قبول تعهد دوبرابری ایام تحصیل در قبال آموزش و‌ پرورش و خدمت در مناطق محروم شده‌اند.

ما بدین‌ وسیله مراتب نگرانی عمیق خود را از تصویب تبصره ۲ ماده ۵۱ و ماده ۴۹ لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری در مجلس اعلام می‌داریم.
لذا خواهشمندیم در صورت صلاحدید این موضوع را در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین صحن مجلس محترم طرح فرموده و در صورت امکان از تصویب آنچه موجب نارضایتی فرهنگیان می‌گردد جلوگیری به عمل آورید.
پیشاپیش از بذل توجهتان سپاس‌گزاریم.
جمعی از فرهنگیان کشور
کاری نمیکنند به نفع مردم باشد
با تصویب این قوانین به بیکاری جوانان دامن زده میشود و این قانون مازاد 30 سال برای مدیران ارشد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس با حقوق های نجومی سیاسی کاری بوده و کسانی که این را مصوب کردن هم در حق جوانان ظلم نموده و با جرات می توان گفت جوانان متخصص با یک چهارم حقوق مدیران ارشد بهترین عملکرد را ارائه میدهند اجازه داده شود جوانان هم در امور مملکت ورود پیدا کنند و فقط انحصار نباشد برای بعضی مدیران ارشد که فقط بدنبال رانت حقوق و سایر مزایا هستند
انگار دولت بیکاره هرروز لایحه پس وپیش می کنه اقا مشکلات مملکت را پیگیری کنید این همه جوان بیکار هست باز هم دست بردار نیستید شما مملکت را به پرتگاه بردید
فقط دولت کوچکتر و چابکتر با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان ...............
چرا هی قانون راعوض می کنین ما حالا هم که ۲۴سال از سابقه مون می گذرد ازکارافتاده ایم چه رسدبه ۳۵ سالگی چرا به فکر کارمندی که دیگه توان سابق را برای کارکردن نداردنیستن
چرا نطرات رو ثبت نمیکنی تابناک؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل