بازدید 10136

تجمع دانشجویان دکتری مقابل مجلس

صبح امروز گروهی از دانشجویان دوره دکتری وزارت علوم با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب و اجرای طرح پژوهانه شدند.طرحی که براساس آن دانشجویان به شرط حضور تمام وقت در دانشگاه ماهیانه مبلغی تحت عنوان "پژوهانه" دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 20 January 2018

صبح امروز گروهی از دانشجویان دوره دکتری وزارت علوم با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب و اجرای طرح پژوهانه شدند.طرحی که براساس آن دانشجویان به شرط حضور تمام وقت در دانشگاه ماهیانه مبلغی تحت عنوان "پژوهانه" دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مریم راه‌سمنی نماینده دانشجویان معترض در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مهم‌ترین مطالبات دانشجویان دوره دکتری، گفت: کمپین پیگیری مطالبات دانشجویان دکتری وزارت علوم از 8 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت مطالبات دانشجویان در حوزه‌های رفاهی، اشتغال و صنفی را پیگیری کرده است و در بخشی از این پیگیری‌ها به نتیجه مثبت نیز رسیده‌ است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که توسط کمپین دانشجویان دکتری وزارت علوم پیگیری شد و نتیجه داد، بحث وام‌های دانشجویان بود که خوشبختانه مشکلات وام‌ دانشجویان دکتری با جلسات مکرری که با بانک توسعه و صندوق رفاه دانشجویان داشتیم حل شد.

راه‌سمنی همچنین خاطرنشان کرد: بحث پژوهانه دانشجویان دوره دکتری، از اصلی‌ترین مطالبات این دانشجویان است که با وجود پیگیری‌ها، برگزاری‌ جلسات متعدد با نمایندگان مجلس و سایر مسئولان قول‌های مساعدی در این زمینه داده شد که براساس آن مجددا کمک هزینه‌های بلاعوض به دانشجویان دکتری در قالب طرح پژوهانه مجددا اختصاص می‌یابد، اما با وجود پیگیری‌ها متاسفانه این طرح به طور کلی منتفی شد.

این دانشجوی دوره دکتری دانشگاه مالک اشتر، همچنین گفت: طرح پژوهانه دانشجویان دوره دکتری سال 88 اجرایی شد و براساس آن دانشجویان دکتری دوره روزانه، سالیانه مبلغ 5 میلیون تومان به شرط حضور تمام وقت در دانشگاه دریافت می‌کردند، اما مجددا پرداخت آن منتفی شد و در حال حاضر با مطرح شدن بحث وام به دانشجویان دکتری که مجبور به بازپرداخت به همراه سود آن هستیم، این طرح اجرایی نشد.

وی ادامه داد: در نتیجه پیگیری‌هایی که انجام دادیم تعدادی از نمایندگان مجلس قول مساعد برای اجرایی شدن طرح پژوهانه دانشجویان دکتری را دادند، اما در کمیسیون تلفیق مجلس به جای آن طرح ارتباط با صنعت که دانشجویان را موظف به انعقاد قراردادهای پژوهشی با صنعت می‌کند، به تصویب رسید. اگرچه معتقد هستیم این طرح خوبی است، اما باید طرح پژوهانه نیز در کنار آن وجود داشته باشد، چرا که در بسیاری از رشته‌ها امکان ارتباط با صنعت وجود ندارد و باید عدالت در بین تمامی دانشجویان رشته‌های مختلف برقرار شود.

این دانشجوی رشته بیوفیزیک در پایان با تاکید بر اینکه ما خواستار رفع تبعیض بین دانشجویان دکتری وزارت علوم و بهداشت هستیم، گفت: دانشجویان دکتری وزارت بهداشت چه آن‌هایی که کار خدماتی و درمانی انجام ‌می‌دهند و چه دانشجویان رشته‌هایی نظیر بیوشیمی و فیزیولوژی که کار خدماتی ندارند براساس قانون کار به شرط حضور تمام وقت در دانشگاه ماهیانه حدود 1 میلیون تومان دریافت می‌کنند، این در حالی است که دانشجویان دکتری وزارت علوم از این مزایا بهره‌مند نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر