بازدید 2749

بیش از ۵۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تعلل در ساخت مجدد پلاسکو در دهه فجر به ورود مجلس و پیگیری موضوع منجر می شود، گفت: وجود بیش از ۵۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران زنگ خطری است.
کد خبر: ۷۶۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 20 January 2018

 

علیم یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه یکسال از حادثه غمبار پلاسکو می گذرد، گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته مقرر شده بود عملیات ساخت مجدد این ساختمان قبل از سالگرد آن آغاز شود اما اکنون این موضوع به دهه فجر موکول شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست های مستمر کمیسیون عمران مجلس با مسئولان مربوطه در خصوص ساختمان پلاسکو، افزود: ساخت مجدد این ساختمان به اذعان مسئولان مربوطه در دهه فجر صورت می گیرد و اگر این موضوع باز هم با تعلل مواجه شود کمیسیون عمران مجلس ورود خواهد داشت.

نحوه ساخت مجدد پلاسکو یکی از دلایل تاخیر در آغاز عملیات عمرانی ساختمان

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم ارایه مجوز برای ساخت پلاسکو به سبک و سیاق قبل با تعداد طبقاتی که در گذشته وجود داشت یکی از علل تاخیر در آغاز عملیات عمرانی این پروژه بوده است، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان ساختمان دیگری در مجاورت با پلاسکو داشته که خواهان ادغام با این ساختمان در ساخت مجدد است که این موضوع و بررسی های کارشناسی آن نیز یکی دیگر از علل تاخیر در آغاز عملیات عمرانی بوده است.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه در نشست های برگزار شده در کمیسیون عمران مجلس مسئولان مربوط به ساختمان پلاسکو علت تاخیر در ساخت مجدد این ساختمان را توجیه کرده اند، افزود: هر چند تاخیر در ساخت مجدد این ساختمان توجیه پذیر نیست اما باید بپذیریم که ساخت پلاسکو با تعداد طبقات قبلی به هیچ وجه ممکن نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تعلل مجدد در ساخت پلاسکو پس از دهه فجر ورود مجلس به موضوع را در پی خواهد داشت، گفت: نباید اجازه متضرر شدن بیش از این کسبه پلاسکو داده شود.

سهم دستگاه های مختلف در حادثه پلاسکو مشخص شده است

یارمحمدی با تاکید بر اینکه مقصران حادثه پلاسکو و سهم دستگاه های مختلف در گزارش کمیسیون عمران مجلس مشخص شده و به اطلاع مردم رسید، تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالای مجلس در این موضوع زمینه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این پروژه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس از توجیحات دستگاه های مسئول در حادثه پلاسکو قانع نشده اند، افزود: متاسفانه هر کدام از دستگاه های مسئول در حادثه پلاسکو تقصیر را به گردن دیگری یا موضوعی موهوم می اندازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس حتی آماده رفع خلاء های قانونی در حادثه پلاسکو بوده اما با بررسی های انجام شده هیچ خلاء دیده نشده است.

بنیاد مستضعفان به تذکرات پی در پی بی توجه بوده است

یارمحمدی گفت: میزان قصور دستگاه های مختلف در حادثه پلاسکو مشخص است و متاسفانه نادیده گرفتن تذکرات در خصوص ایمن نبودن این ساختمان از سوی بنیاد مستضعفان نیز حادثه را رقم زد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ساختمان های مشابه پلاسکو در تهران زیاد است، افزود: طبق اذعان دستگاه های مسئول بیش از 500 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران وجود دارد که بی توجهی به آن ها حادثه مشابه را رقم می زند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: مقاوم سازی ساختمان های مشابه پلاسکو باید در دستور کار قرار بگیرد در غیر این صورت پشیمانی سودی نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر