بازدید 2999

لایحه تجارت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لغو رسیدگی به لایحه تجارت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. بنابراین این لایحه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 21 January 2018

با توجه به تقاضای برخی از نمایندگان مبنی بر لغو رسیدگی به لایحه تجارت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفت.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در این زمینه اظهار کرد: لایحه تجارت لایحه دولت است که در مجلس ششم تقدیم مجلس شد و پس از آن در مجالس هفتم و هشتم نیز در مورد آن بررسی هایی صورت گرفت اما با توجه به اینکه مواد آن زیاد بود، تصمیم گرفته شد که بر اساس اصل ۸۵ تنها در کمیسیون مربوطه رسیدگی و به شورای نگهبان ارائه شود.

رئیس قوه مقننه همچنین بیان کرد: البته شورای نگهبان ایرادی گرفته مبنی بر اینکه در موارد ضروری باید اصل ۸۵ لحاظ شود. لبته از نظر ما ضرورت را مجلس تشخیص می دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین مدتی طول کشید تا به مجلس دهم رسید و اگر نمایندگان موافقت کنند، رسیدگی اصل ۸۵ آن لغو و پس از بررسی کمیسیون در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، تقاضای نمایندگان در مورد نحوه بررسی لایحه تجارت به رای گذاشته شد که از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر با ۱۴۶ رای موافق، ۵۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید.

علی لاریجانی نیز پس از پایان رای گیری اظهار کرد: با توجه به رای نمایندگان رسیدگی اصل ۸۵ لایحه تجارت لغو می شود و لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود تا بررسی های لازم صورت گرفته و مواردی که در کمیسیون بررسی می شود به مرور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته و رسیدگی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل