بازدید 3722
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

۹۲ درصد حجم اخبار تلگرام کپی‌ است

کد خبر: ۷۶۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 23 January 2018

معاون مطبوعاتی ارشاد ۹۲ درصد حجم اخبار تلگرام را کپی دانست و گفت: می‌توان با آموزش تکنولوژی‌های مختلف بستر را برای کسانی که می‌توانند تولید محتوا داشته باشند، فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر، در همایش «روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار» که عصر روز دوشنبه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با طرح این پرسش که آیا تکنولوژی‌های نوین در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، مسئولیت‌هایی را بر گردن روابط عمومی‌ها و مردم گذاشته است یا خیر؟، گفت: از زمانی که روابط عمومی‌ها به عنوان یک رسانه، بقای خود را به تکنولوژی گره زدند، استفاده از تکنولوژی‌های روز امری اجتناب ناپذیر شد.

وی افزود: تکنولوژی توانست خدمت بزرگی را به حوزه‌های ارتباطات و روابط عمومی انجام دهد، لذا امروز از لحاظ محتوا و شکل روابط‌ عمومی‌ها در حال استفاده از تکنولوژی هستند. تکنولوژی به ما کمک کرده تا فضا و بستر ارتباطات دو طرفه شده و ذائقه مخاطب را شناسایی کنیم، در حالی که در گذشته چنین روابطی وجود نداشت. تکنولوژی و مالتی‌مدیا به روابط عمومی کمک زیادی کرده و در حوزه محتوا منجر به شناخت مخاطب و دغدغه‌های آنها شده است.

سلطانی‌فر گفت: اگر در گذشته مخیر به استفاده از تکنولوژی‌ها بودیم امروز موظف و مجبوریم تا از این امکان برای شناخت ذائقه‌ها و نظرات مخاطبان استفاده کنیم. مسئولیت اجتماعی رسانه و اجتماع و روابط عمومی‌ها در قبال تکنولوژی به ویژه پس از وب ۲ زیادتر شده است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بستر رسانه‌های فعلی در گذشته دراختیار چندین فرد حرفه‌ای بود در حالی که شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به عنوان یکی از رسانه‌های موجود در اختیار افراد زیاد غیرحرفه‌ای قرار گرفته، گفت: متأسفانه اخبار غیردقیق و غلط و آلودگی اطلاعات در فضای شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی جامعه در قبال تکنولوژی‌های ارتباطاتی اظهار داشت: باید سایت‌ها، درگاه‌ها، گروه‌های مرجع و گروه‌های تلگرامی که اخبار صحیح منتشر می‌کنند را شکل داده تا مردم برای دریافت اخبار به آنجا مراجعه کنند، لذا روابط عمومی‌ها باید مرجعی برای اطلاعات صحیح و درست در جامعه باشند.

سلطانی‌فر گفت: از طرق مختلف باید سواد رسانه‌ای کشور بالا رفته و در این زمینه آموزش‌های لازم به مردم داده شود، ضمن اینکه می‌توان از بستر شبکه‌ها و تکنولوژی‌های جدید استفاده کرده و جامعه را از شر اخبار غلط راحت کرد تا مردم اخبار صحیح را از اخبار اشتباه تشخیص دهند. نباید منتظر دیگران بود تا در زمینه محتوا تولید داشته باشند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش اعلام شده ۹۲ درصد حجم اخبار تلگرام کپی است، گفت: می‌توان با آموزش تکنولوژی‌های مختلف از جمله مالتی‌مدیا بستر را برای کسانی که می‌توانند تولید محتوا داشته باشند را فراهم کرد تا تولیدات بدون محتوا کاهش پیدا کند.

وی در خصوص خطرات ناشی از جریان دوطرفه ارتباطات نیز به سه مساله اصلی اشاره کرد و گفت: فضای وب یک فضای آغشته به آلودگی اطلاعات شده و حجم آلودگی اطلاعات، روزانه رو به افزایش گذاشته است. حضور بدون آموزش، خطر بعدی این فضا است. حجم اطلاعات زیاد big data‌ها خطر سوم در این فضاست.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وظیفه ما در قبال این خطرات جدا کردن اخبار درست از نادرست است؛ استفاده از سایت‌های مرجع، گروه‌های مرجع در شبکه‌های اجتماعی و استناد به منابع موثق در این شبکه‌ها، آموزش از طرق مختلف نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها، مطبوعات و مهمتر از همه خود فضای وب، تولید محتوا بجای تولید بی محتوایی و جلوگیری از copy paste، افزایش تولید و استفاده از نخبگان راهکار اصلی کاهش این خطرات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر