بازدید 10215
تابش در گفت وگو با «تابناک»؛

بازدید از زندان، مطالبه مردم است و باید انجام شود/ اگر اصلاح طلب ها نمی توانند کاری کنند، باید از مردم عذرخواهی کنند/ وقتی مردم ببینند به نهادهای حاکمیتی بها داده نمی شود، خود وارد صحنه می شوند

در روزهای اخیر و به ویژه پس از ناآرامی های ماه گذشته، شدت این نارضایتی ها به حدی بوده که برخی مردم و بدنه اصلاح طلبی در جامعه به شعار عبور از اصلاحات روی آورده اند و بر این باورند که نه تنها اصولگرایان، بلکه اصلاح طلب ها هم نمی توانند مطالبات مردم را برآورده کنند.
کد خبر: ۷۶۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 23 January 2018

بازدید از زندان، مطالبه مردم است و باید انجام شود/ اگر اصلاح طلب ها نمی توانند کاری کنند، باید از مردم عذرخواهی کنند/ وقتی مردم ببینند به نهادهای حاکمیتی بها داده نمی شود، خود وارد صحنه می شوندنحله های صنفی و قشرهای متعدد مردم ایران از خلف وعده های بی شمار دولت حسن روحانی و «وعده های درمانی» اصلاح طلبان حامی وی به شدت ناراضی اند.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای اخیر و به ویژه پس از ناآرامی های ماه گذشته، شدت این نارضایتی ها به حدی بوده که برخی مردم و بدنه اصلاح طلبی در جامعه، به شعار عبور از اصلاحات روی آورده و بر این باورند که نه تنها اصولگرایان، بلکه اصلاح طلبان نیز نمی توانند مطالبات مردم را برآورده کنند.

محمدرضا تابش در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بخشی از این اتفاق، منطبق بر واقعیت هاست و بخش دیگری هم که هست، به نظر هدایت شده است، تا هیچ نکته اتکایی برای مردم در بین مجموعه حاکمیت باقی نگذارد!

این نماینده مجلس گفت: آن قسمت که مربوط به واقعیت است، اینکه در هر صورت، اصلاح طلبان هم بخش زیادی از مجلس و شوراها را در اختیار دارند و باید مجدانه تر به مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند و موانع راه را بگویند. اما اگر نمی توانیم برای مردم کاری کنیم، این کمترین کاری است که بیاییم و همین را به مردم بگوییم؛ بگوییم ما نمی توانیم و از آنان عذرخواهی کنیم. اینها مبتنی بر واقعیات بوده و توقعات و انتظارات مردم در این زمینه است.

تابش در ادامه افزود: مردم با یک تکرار خاتمی اکثریت مجلس و به کاندیداهای اصلاح طلب شوراها رأی دادند در عرصه های دیگر هم این گونه عمل شده و خود دولت نیز متأثر از این فعل و انفعالات بود و دولتی شکل گرفته که متأثر از اندیشه اصلاح طلبی و اعتدالی شده، ولی نتوانسته ایم متناسب با خواسته مردم کاری بکنیم.

وی گفت: پس بنا بر این گفته ها، باید در وهله نخست، ما اصلاح طلبان برای خواسته های مردم مجدانه تر کار کنیم. دوم آنکه اگر موانعی وجود دارد، به مردم بگوییم به این دلایل نمی توانیم کاری از پیش ببریم و سوم، اگر توان این کارها را نداریم، از مردم عذرخواهی کنیم که البته تا کنون هیچ یک از این کارها را نکرده ایم.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: بخش دیگر این قضیه، به قسمت هدایت شده توسط بدخواهان ملت مربوط است. سخنان خاتمی در روزهای گذشته، سخنان مهمی بود و مانیفست اصلاح طلبی را معین و مشخص می کرد. ما پای مردم ایستاده ایم و این نظام را هم به عنوان یک نظام مردمی و اسلامی قبول داریم. با این کار، اصلاح طلبان خط خود را از ضد انقلاب جدا کرده اند. ما هیچ گاه با فرقه رجوی و سلطنت طلب ها در یک راستا نیستیم. حال اگر این صحبت ها به کسی برخورده، قطعا دوستدار کشور و منافع ملی نیست. دشمنان ما کسانی هستند که می خواستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
این افراد می خواهند افکار مردم را جهت دهی کنند، ولی من می دانم، اگر در مواردی که گفته شد، مجموعا هر سه قوه در راستای خواسته های مردم کارآمد شوند، مردم با نظام همراهی خواهند کرد.

این نماینده عضو فراکسیون امید گفت: اتفاقا امروز با لاریجانی در این باره صحبت کردم و به وی گفتم اگر مانیفست هر سه قوه در راستای برآورد خواسته مردم مشخص شود و حتی وعده دهیم که مثلا دو یا سه سال دیگر محقق خواهد شد، این به نفع ماست؛ باید مطالبات مردم در برخی موارد هم که شده، لحاظ شود.

وی همچنین ادامه داد: مگر چه عیبی دارد که در برخی موضوعات و بحث هایی که بین همه گروه ها و جریانات اجماع وجود دارد، چند مورد را رفراندوم کنیم؟ این کارها مردم را سبک می کند. من می دانم هر آنچه را منافع ملی ایران اقتضا کند و ما مردم را توجیه کنیم، مردم آنان با ما همراهی خواهند کرد؛ پس چه بهتر در تصمیماتی که می گیریم، مردم را هم دخیل کنیم و پشتوانه مردمی داشته باشیم. این یعنی به مردم خودمان احترام می گذاریم. من نمی خواهم این کار و کارهای دیگری که می کنیم، خراب شود؛ اما برای مثال سازمان زندان ها از ده روز پیش، قرار بوده که به نماینده ها وقت بازدید بدهد که هنوز نداده!

وی گفت: عارف اقدام کرده و ما با رئیس قوه و معاونان رئیس جمهور و وزارت اطلاعات صحبت کردیم، ولی سازمان زندان ها می گوید، چون فلان کس مصاحبه کرده، پس موضوع سیاسی شده است؛ یعنی چه این کارها؟ اینها مطالبات مردم بوده و مثل آبی است که روی آتش ریخته می شود. این کار، دل بازداشت شدگان و خانواده های آنها را آرام و عصبایت ها و تبلیغات دشمنان ما را خنثی می کند. این آدم های کوتاه فکر، این موضع ها را می گیرند و وقتی نماینده های مردم نتوانند از زندانها بازدید کنند، مردم می ریزند کف خیابان و خودشان این کار را می کنند.
این آدم که اینقدر کوتاه فکر است و این گونه تعلل می کند، اگر در آینده اتفاقی افتاد، باید پاسخگو باشد.

این نماینده در پایان افزود: وقتی به نهادهای حاکمیتی بها داده نشود و قدرت ندهیم و مردم احساس کنند اینها قدرتی ندارند، خود مردم وارد صحنه می شوند. من نمونه ای را گفتم که به هر حال، خیلی بهتر از اینها می شود کار کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
به چی امیدواری؟؟؟؟؟
اقای تابش شما در ایران زندگی نمی کند شما هر روز اختلاس هر روز پارتی بازی نمی بینی شما در ایران خرید ندارید شما درد یک جانباز بیکار نمی فهمی شما نمی فهمی فروش کلیه یعنی چه شما فقط به عنوان شهروند بروید شهرداری ببینید چی دارد بسرملت می اید
عذرخواهی کافی نیست
همه با هم استعفا دهید تا شاید مردم اندکی شمارا ببخشند
باشه اقا بنده به خاطر بی کفایتی از همه مردم ایران و جهان وسیاستمداران جهان عذرخواهی میکنم و پشت دستمو داغ کردم که دیگه نظر نذارم چون من هرچی بگم امکان نداره به کسی تو دنیا برنخوره اقا اشکال از بندست خیلی عذر خواهم
اصلاح طلبها مي توانند ليکن وقتي به عمد پس از برجام موشک روکش شده هوا مي کنيد و به عمد و براي ايجاد نارضايتي در مردم و زمينه سازي براي انتخابات آينده چوب لاي چرخ دولت مي گذاريد و ارزي که مشخص است به صورت چمداني دست کدام سازمان است توزيع نمي کنند تا باعث ايجاد نارضايتي شود ضمن اينکه 400هزار ميليارد دلار در دولتهاي نهم و دهم مشخص نيست کجا رفت حالا از اصلاح طلبان مطالبه مي کنيد رانتخواران و دلواپسان انحصار کشور را دوباره به سمتي مي برند تا دوباره نفت را خودشان لوله کشي کنند و بفروشند.
واقعا مردم دیگر اصلاح طلبها رو قبول ندارند.زمانی باور داشتیم راه نجات تکیه بر اصلاحات است.اما از آنها بشدت ناامید شدیم.امروز تنها راه کنار رفتن افراد حاضر در مدیریت و مراکز تصمیم کیری و قدرت در کشور و اجازه به گروه سوم که همانا مردم واقعی است.مردمی که ده هاست انتقاد میکنند اما گوشی برای شنیدن نیست!مردمی که دانش دارند،ایده دارند،وطن پرست و عاشق عدالت و درستی هستند.
این نماینده اینگار کلا سرش تو اینستا ست اقا این مملکت برای نائب امام زمانه که خون براش داده و هنوز هم با خون عهد بسته
این بازدید از زندان هم که اگر اجازه دهند انجام شود
یک شوی سیاسی بیش نیست.
بازدید باید بدون آگاهی قبلی و خیلی پیشتر انجام
می گرفت.
نه اصلاح طلب نه اصول گرا.
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
مردم که دیگه به اصلاح طلبان امیدی ندارند و تنها مطالبه مردم رفاه و ارامش است .
بازديد مصلحتي به اين ميگن، با اين كارا فقط ميخواين رفع تكليف كنين همين ، قرار نيست باري از روي دوش كسي برداشته شه
اقایان نماینده بیاید اشتباه گذشته را جبران کنید و اداره کل زندان را تحویل نیروی انتظامی بدهید تا وزارت کشور کنترل و سایر قوا نیز حق دسترسی داشته باشند
مردم دارن از گرسنگی میمیرن میگه مطالبه مردم بازدید از زندانه
اینکه فاصله بین اینها و مردم زیاده همینه ها
هنوز 50 سال مانده تا سنگهایی را که اصولگراها داخل چاه انداختند را مردم و اصلاح طلب ها در بیاورند،
در دوره اصلاحات نیز روجانی در بسیاری زمینه ها همچنان عقب است که بی اعتمادی مردم را بیش از پیش کرده است.
قدرت باید به مردم برگردد. مردم گوششان پر شده از شعارهای توخالی پس یا به مردم و معیشت مردم خدمت کنید یا عذرخواهی کنید
مدعيان تكليف مردم رامشخص كنندتاكي بايدشاهداخبارنابساماني كشورباشيم
با رفتن اصلاح طلبان پشت روحانی به هوای گرفتن پست اجرایی پرونده اصلاح طلبی بسته شد.
من 25 ساله به این طیف رای دادم. ولی اینها فرصت طلب شدند .قبلا اینطور نبودن تازه اینظور شدن
نا امیدی مردم از منتخبان ملت و رییس جمهور منتخب بسیار خطرناک خواهد بود .
مطالبه مردم رفاه و آرامش
آقای تابش در همین حد نیز اصرارکنید .
متاسفانه باید بگوییم که از همه نوع قشری ناراضی داریم عده ای از روحانی که مردم بین بد وبدتر بد را انتخاب کردند چون چاره ای نبود . عده ای هم از گرانی و بیکاری . مردم می گویند در جنگ جهانی دوم ژاپن بخاطر دو بمب اتمی که توسط امریکا به شهرهایش زده شد صلح را پذیرفت و به مدت 20سال کشور را ساختند و خسارت هم به امریکا پرداخند و به یکی از پیشرفته ترین کشورهای صنعتی دنیا بعد از امریکا رسید . ایا می توان گفت ژاپنیها از کرات دیگر امده بودند و یا باهوش تر از ایرانیان هستند؟ پس ما ببینیم 40سال از انقلاب گذشته الان در چه جایگاهی هستیم . مردم از تبعیض .دروغ . فساد . گرانی . تورم هر روزه . بیکاری . اختلاس بی عدالتی و بی تفاوتی مسوولین . عدم مدیریت صحیح. بکار گیری وفاداران نه متخصصان در مدیریت کشور . گوشهای کر و چشمهای خفته بعضی از مسوولین در قبال مشکلات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مردم و روابط بین المللی ناکارامد اینهاست که مردم را کلافه کرده و موجب نارضایتی انها شده .
خواهشمندم مردم در دوره بعدی مجلس و ریاست جمهوری لیستی و جناحی رای ندهند نگاه کنید اون کسی که کمترین وابستگی به اینا رو داره رو انتخاب کنید چون چپی بیاد بالا همه هم و غمش اینه که چپی ها رو بیاره بالا و درد مردم یادش میره راستی هم بیاد همینه همشون فکر حذب های خودشونن حداقل یکیو بیارین که حزبی نباشه و درد مردم رو چشیده باشه و اینم بدونیم که اونی که وضعیت مالیش خوبه هرچقدر هم خوب باشه هیچ وقت درد گرسه رو نمیفهمه!!!! یه نگاه به محل زندگی دولت مردان و سیاست مردان بندازین اونی که اون بالا میشینه حالا شب نون و ماست هم بخوره باز درد اون پایین شهری رو نخواهد فهمید چون اونجا نیست!!!1
یه مشت نماینده ناکارامد تو این دور وارد مجلس شده اند و از درد و رنج مردم بی خبرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر