بازدید 3629

تخلفات مسئولان در زمان تصدی رسیدگی شود

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار رسیدگی به تخلفات مسئولان در زمان مقتضی شد که نایب رئیس مجلس پاسخ داد به تخلفات دولت هایی که کار آنها تمام می شود، نیز می توان رسیدگی کرد.
کد خبر: ۷۶۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 23 January 2018

 

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 55 قانون اساسی و بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: حدود 3 ساعت و نیم است که از ساعت 8 مشغول شنیدن گزارش های بودجه هستیم و همه تعریف می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از خودمان سوال کنیم چرا که مردم از ما می پرسند انقدر مملکت گل و بلبل است لذا یک جای کار گزارش ایراد دارد و از قبل باید به روسای کمیسیون ها گفته شود تا برای ارائه گزارش آمادگی داشته باشند و فی البداهه گزارش ندهند.

وی افزود: باید توجه کرد اگر قرار است گزارش ها را بشنویم باید ببینیم، یک مرکز می گوید رشد بدون نفت 4 درصد است و یک مرکز دیگر می گوید 6 درصد است لذا این تناقض میان دستگاه های مختلف سر یک مسأله بسیار مهم که به رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور ارتباط دارد، جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات زیر نظر مجلس فعالیت می کند لذا از رئیس دیوان پرسیدم تفریغ بودجه با تخلف برخی دستگاه های اجرایی صورت گرفته که ایشان گفت برای تخلفات کیفرخواست می گیریم لذا نباید به گونه ای شود که مانند دولت احمدی نژاد بعد از اتمام دولت متوجه تخلفات شویم و تخلفات دستگاه ها و وزارتخانه ها باید در زمان مقتضی بررسی شود.

مطهری: تخلفات مسئولان دولت های قبل نیز قابل پیگیری است

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر و اخطار گفت: اکثر گزارش های کمیسیون ها دقیق بود و همراه با ارائه آمار و ارقام بود و فی البداهه کسی صحبت نکرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس همچنین افزود: درباره تخلفاتی که دیوان محاسبات درباره مقامات کشور اعلام می کند، نقصی در آیین نامه دیوان بود که می گفت صرفا تخلفات آن دسته از مسئولانی که در حال حاضر در کار هستند باید رسیدگی شده و در صحن اعلام شود اما شامل حال کسانی که در دولت های قبل بوده اند نمی شد که این نقص برطرف شد و شامل تمام کسانی که در گذشته نیز مسئولیت داشتند می شود و قابل پیگیری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر