بازدید 3482

چین، خالکوبی و تتوی هنرمندان را ممنوع کرد

کد خبر: ۷۶۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 23 January 2018

تصمیمات دولت چین در مورد فرهنگ عامه مردم به ممنوعیت موسیقی و خوانندگی «هیپ‌هاپ» و «رپ» و خوانندگان دارای خالکوبی و تتو برای حضور در تلویزیون منجر شد.

به گزارش فارس، به نقل از مجله انگلیسی زبان نیوزویک، تصمیمات دولت چین در مورد فرهنگ عامه مردم به ممنوعیت موسیقی و خوانندگی «هیپ‌هاپ» و «رپ» و خوانندگان دارای خالکوبی و تتو برای حضور در تلویزیون منجر شد.

مسئولین حوزه قانون‌گذاری رسانه و انتشارات دولت چین اعلام کردند در راستای لزوم استانداردسازی این ممنوعیت‌ها اعمال شده است. در تشریح این استانداردسازی آمده که تمام اشخاص در تلویزیون، مهمانان بنامه‌های تلویزیونی، هنرمندان و موزیسین‌ها باید از رفتار و پوششی متعارف و محترمانه و در راستای حزب حاکم که همان حزب کمونیست چین است برخوردار باشند.

در این ارتباط چهار قانون وضع شده که در یکی از آنها آمده: هنرمندان به هیچ عنوان نباید خالکوبی و تتو و علائمی مخالف اخلاق انسانی داشته باشند. نوع زبان و ادبیات گفتاری و پوشش مناسب هم مورد نظر است. و از آنجایی که موسیقی هیپ‌هاپ به عنوان یک مساله تابو شناخته می‌شود و در تعارض با جایگاه محترمانه حزب است، ممنوع اعلام می‌شود.

قضیه موسیقی رپ از زمان پخش آهنگ «شب کریسمس» به خوانندگی «پی‌جی‌وان» در سال 2015 بسیاری انتقادها را در چین به همراه داشت و منتقدین اظهار داشتند که مضمون این آهنگ تشویق مواد مخدر و ناسازگاری زنان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان