بازدید 5775

افزایش قیمت نفت با افزایش نرخ رشد جهانی

روز سه شنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که در اواخر روز دوشنبه قیمت نفت نسبت به اوایل این روز کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۹.۰۳ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش نرخ رشد جهانی نفت و کاهش عرضه ی این محصول توسط گروهی از نهاد ها و کشورهای صادرکننده ی نفت از جمله اوپک و روسیه عنوان شده است.
کد خبر: ۷۶۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 23 January 2018

افزایش قیمت نفت با افزایش نرخ رشد جهانیروز سه شنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که در اواخر روز دوشنبه قیمت نفت نسبت به اوایل این روز کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۹.۰۳ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش نرخ رشد جهانی نفت و کاهش عرضه ی این محصول توسط گروهی از نهاد ها و کشورهای صادرکننده ی نفت از جمله اوپک و روسیه عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه ۳۵ سنت (۰.۵ درصد) افزایش یافت واین نفت در بازار بشکه ای ۶۹.۳۸ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۳۶ سنتی (۰.۶ درصد) بشکه ای ۶۳.۹۳ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز ۱۵ ژانویه ی ماه جاری قیمت نفت برنت با رسیدن به ۷۰.۳۷ دلار در هر بشکه رکوردی جدید را از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون به نام خود ثبت کرد. همچنین، در روز ۱۶ ژانویه ی سال ۲۰۱۸ نفت وست تگزاس اینترمدیت با قیمت ۶۴.۸۹ دلار در هر بشکه معامله شد. رسیدن قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به این سطح از اواخر سال ۲۰۱۴ تا کنون سابقه نداشته است.

به گفته ی معامله گران بازارنفت، با افزایش نرخ رشد اقتصادی در دنیا، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است. در این خصوص، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی نرخ رشد جهانی ۳.۹ درصد خواهد بود.

افزون بر این، بانک پی ان بی پاریباس فرانسه اذعان کرده است که '' برآوردهای مختلف اقتصادی و هوای سرد باعث شده است که تقاضا برای نفت افزایش یابد و این به نوبه ی خود موجب شده که روند کاهش موجودی نفت در بازارهای جهانی ادامه یافته و به هدف اوپک در خصوص رسیدن به میانگین ۵ ساله ی موجودی این محصول نزدیک شود''. لازم به ذکر است که به طور طبیعی افزایش تقاضای نفت به معنای افزایش مصرف این محصول خواهد بود. از سویی دیگر، این نهاد پیش بینی کرده است که در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی موجودی نفت در بازارهای بین المللی افزایش خواهد یافت. به گفته ی این بانک، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۱۸ به طور متوسطه ۶۰ و ۶۵ دلار خواهد بود.

گفته می شود که سرمایه گذاران بین المللی در بلند مدت انتظار دارند که میزان تقاضای جهانی برای نفت به دلیل افزایش استفاده از خودروهای برقی افزایش یابد. به اذعان بانک مریل لینچ آمریکا، تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ به حداکثر ممکن خواهد رسید اما تا سال ۲۰۵۰ میلادی خودروهای برقی جایگزین خودروهای معمولی خواهد شد. این جایگزینی باعث خواهد شد که پالایشگاه های نفت ضرر هنگفتی را متحمل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار