بازدید 4525
زیرساخت استفاده از خودرو تمام برقی در کشور وجود ندارد

افزایش تعرفه واردات هیبریدی‌ها غلط است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروهای هیبریدی شامل چندین دسته می‌شوند که قابل تعریف هستند، اینکه یک باره تعرفه واردات همه خودروهای هیبریدی‌ را افزایش دهیم یک اقدام غلط است.
کد خبر: ۷۶۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 24 January 2018

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروهای هیبریدی شامل چندین دسته می‌شوند که قابل تعریف هستند، اینکه یک باره تعرفه واردات همه خودروهای هیبریدی‌ را افزایش دهیم یک اقدام غلط است.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تولید موتور سیکلت‌ها و خودروهای برقی در کشور، اظهار داشت: در زمینه ورود به بازار موتور سیکلت‌های برقی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما در زمینه خودروهای تمام برقی نیاز به وجود برخی زیر ساخت‌ها داریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استفاده از خودروهای پلاگین نیاز به وجود زیرساخت‌های در شهرها داریم تا بتوانیم خودرو را به پلاگ وصل و شارژ کنیم،  گفت: این زیر ساخت‌ها در شهرهای بزرگ نیز تا کنون فراهم نشده و باید این زیرساخت‌ها تامین شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه تولید و واردات موتور سیکلت‌های برقی حتی در حال حاضر نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی یک کج سلیقگی و اشتباه است.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات خودروهای برقی تا کنون هیچگونه افزایش را شاهد نبوده‌ایم، تصریح کرد: در زمینه افزایش تعرفه واردات خودروهای معمولی دیگر نیز بحث داریم که تا چه حدی باید قیمت خودرو وارداتی را گران کنیم تا خودرو داخلی خریداری کنیم؛ این مسئله از اصل غلط است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: خودروهای هیبریدی شامل چندین دسته می‌شوند که قابل تعریف هستند، اینکه یک باره تعرفه واردات همه خودروهای هیبریدی‌ را افزایش دهیم یک اقدام غلط است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در محدوده شهرهای بزرگ و طرح‌های ترافیک به‌هیچ عنوان مجوز سرعت‌های بالاتر از 60 تا 70 کیلومتر را نداریم و خودروهای هیبریدی در سربالایی‌های شدید و سرعت‌های بالا از سوخت استفاده می‌کنند، اکثر زمان مصرف خودروهای هیبریدی بر روی برق است، خاطرنشان کرد: آمار و ارقامی نیز که برای آلودگی هوا داده می‌شود و در آنها اعلام می‌کنند 12 درصد آلودگی‌ها از موتور سیکلت، 3 درصد خودرو و 85 درصد دیگر برای کامیون‌ها است مربوط به ذرات معلق است، که بر اثر عملکرد بد موتور و سوخت با کیفیت پایین به وجود می‌آید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان