بازدید 3095

کاهش تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا

کد خبر: ۷۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 24 January 2018

بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی آموزش عالی آمریکا، ۱۴درصد تعداد دانشجویان ایرانی در امریکا پیش از صدور دستور ضد مهاجرتی ترامپ کاهش یافت.

به گزارش دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجله Times Higher Education در گزارش «موسسه بین‌المللی آموزش عالی ایالات متحده آمریکا»، از کاهش تعداد دانشجویان خارجی محصل در ۵۰ موسسه و دانشگاه برتر این کشور در سال ۲۰۱۷ خبر داده است.

بنابراین گزارش، تعداد دانشجویان ایرانی محصل در آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ یعنی پیش از اعمال محدودیت‌های مرتبط با صدور ویزا توسط رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، نسبت به سال تحصیلی قبل، از ۱۲ هزار و ۲۶۹ نفر به ۱۰ هزار و ۵۸۷ نفر رسیده که با این کاهش ۱۴ درصدی، جایگاه ایران را از نظر تعداد دانشجو در ایالات متحده آمریکا از رتبه ۱۱ به رتبه ۱۳ رسانده است.

همچنین در جدولی که «موسسه بین‌المللی آمار یونسکو» از تعداد دانشجویان خارجی در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در آمریکا ارائه کرده است، کشور چین با ۲۹۱ هزار و ۶۳ دانشجو در مقام نخست و کشورهای هند، کره جنوبی، عربستان، کانادا، ویتنام، تایوان، ژاپن، مکزیک و برزیل در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‎اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل